Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ranking på Google?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Driver ett forum (V-bulletin) för husbilsåkare. husbilskompisar.se
Vi har drygt 5700 medlemmar och 15-18.000 unika besök i månaden.

Tidigare har vi alltid legat på förstasidan vid en googlesökning på husbilsklubb.
Nu är vi förvisade till tredjesidan med ett antal små aktörer med betydligt mindre trafik längre fram i kön.

Någon som har några tips hur detta gått till och om det finns något vi kan göra åt det?

  • Medlem
  • 2015-01-10 13:54

Här finns tips: http://www.seo-guide.se/

Nyckelorden ges inte alls lika stor vikt som det faktiska innehållet på sidan. Jag är förvånad över att ni hade så bra ranking tidigare, på ett ord som inte nämns i innehållet öht. Det kanske är det som har ändrats?

Det märkliga är att om du söker på de andra orden i metataggarna, t.ex. husbilsforum ser det ut som tidigare, en tredjeplats.
Tror inte att ordet husbilsforum är mer frekvent på vår sida än husbilsklubb.

Är lite bekymrad över detta då ca. 40% av nya medlemmar kommer via sökmotorer och i huvudsak Google.

  • Medlem
  • 2015-01-10 18:27

När jag söker på "husbilsklubb" via Google kommer ni lååååångt ned...

Hmm, läser du mitt inlägg #1 så var det just det min fråga var.
Varför kommer vi så långt ner nu när vi tidigare pendlat mellan plats tre och fem.

  • Medlem
  • 2015-01-10 19:11
Ursprungligen av gomer swahn:

Hmm, läser du mitt inlägg #1 så var det just det min fråga var.
Varför kommer vi så långt ner nu när vi tidigare pendlat mellan plats tre och fem.

Läser du mitt inlägg #2 så kanske du hittar svaret via länken.

Skillnaden som jag ser direkt är ju att de andra har klubb eller club i sina namn. Ni har ju kompisar. Kanske får ni nämna husbilsklubb någonstans på hemsidan också. Annars kanske Google helt enkelt rankar er lägre eftersom metaorden inte existerar på hemsidan. Inte helt ovanligt att sidor försöker ha en massa metadata för att försöka fånga så många som alltid och sedan handlar om något helt annat. Söker jag på "klubb" på er förstasida hittar jag inte en enda träff.

Enligt Google så kan du strunta helt i metaord och istället fokusera på själva innehållet på sidan. Antagligen för att folk missbrukar nyckelordstaggen.

  • Medlem
  • 2015-01-10 21:30
Ursprungligen av suddgummi:

Skillnaden som jag ser direkt är ju att de andra har klubb eller club i sina namn. Ni har ju kompisar. Kanske får ni nämna husbilsklubb någonstans på hemsidan också. Annars kanske Google helt enkelt rankar er lägre eftersom metaorden inte existerar på hemsidan. Inte helt ovanligt att sidor försöker ha en massa metadata för att försöka fånga så många som alltid och sedan handlar om något helt annat. Söker jag på "klubb" på er förstasida hittar jag inte en enda träff.

Enligt Google så kan du strunta helt i metaord och istället fokusera på själva innehållet på sidan. Antagligen för att folk missbrukar nyckelordstaggen.

Just det. Se när jag googlade "husbilskompisar" i stället.

Tack för alla bra svar.
Inser att detta inte är helt enkelt.
Vi bygger en helt ny portal med lansering i februari.
Skall försöka få med dessa sökord i text på förstasidan så får vi se vad rankingen säger sedan.
Nästan 40% av våra nya forummedlemmar kommer via Google i dag så det är en viktig kanal.

  • Medlem
  • 2015-01-12 09:58
Ursprungligen av gomer swahn:

Tack för alla bra svar.
Inser att detta inte är helt enkelt.
Vi bygger en helt ny portal med lansering i februari.
Skall försöka få med dessa sökord i text på förstasidan så får vi se vad rankingen säger sedan.
Nästan 40% av våra nya forummedlemmar kommer via Google i dag så det är en viktig kanal.

Jag har för mig att man kan betala Google att komma högst upp, om inget annat skulle fungera. Jag vet inte vad det kostar.

Se till så att siteindex finns och att dessa är indexerade av Google osv.

Använd Google Webmasters så får du där massor med tips om hur du optimerar din sida.
https://www.google.com/webmasters/

1
Bevaka tråden