Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort all Popup reklam?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick min första Mac (begagnad) för snart 1 år sen och jag kan inte vara annat än sjukt nöjd över bytet från PC till Mac, och jag har fram tills nu aldrig haft problem med popups. Men helt från ingenstans så har skiten börjat ploppa fram VARENDA gång jag klickar på något eller ska börja skriva någonstans på en sida! Hur i h-vete får jag skiten att sluta? Och varför har det startat nu när jag inte hade det problemet innan?
Sen har jag en till fråga som jag hoppas någon kan svara på: Jag köpte ju omsagt min Mac begagnad och den vill ju att jag ska uppdatera den lite då och då, vilket jag såklart gör, MEN den vill också att jag ska uppdatera i den gamla ägarens Apple konto. Och nu börjar det bli lite störande att få konstanta uppmaningar om uppdatering för dennes konto. Så mi fråga är: Kan jag på något sätt "stänga av" uppmaningarna för dennes konto och bara få dom när det handlar om mitt eget? Och isf hur?

Tack på förhand/ Mac newbe

  • Medlem
  • 2015-01-10 14:50

Datorn får inte popups av sig själv så det har säkerligen nästlat sig in när du laddat hem något.
För att rensa kan du använda http://www.adwaremedic.com/

När det gäller uppmaningen om gamla användarens AppleID får du helt enkelt ta bort programmet som är länkat till detta konto.
Är det ex. iPhoto etc så får du helt enkelt köpa dem själv om du vill använda och kunna uppdatera normalt.

  • Medlem
  • 2015-01-10 14:52

Vad gäller "uppmaningarna" är det bäst att du gör ett eget administratörskonto, loggar in på det, och raderar det gamla. Dessförinnan har du så klart sparat alla filer du nu vill behålla från det gamla kontot.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-01-10 14:52

På fråga 1 svarar jag följande: Kör AdwareMedic http://www.adwaremedic.com/

På fråga 2: Det finns två inloggningar för uppdateringar, den ena hittar du i App Store (menyalternativ "Store", "Affär" på svenska) och den andra i iTunes, kolla vem som är inloggad och logga ut om det inte är din användare, logga sedan in ed din användare istället.

Ojsan, det ramlade in flera svar medans jag skrev, välj de bästa förslagen..

Tack sjätte mycket för alla tips! Testar i skrivande stund och återkommer med hur det går! Och igen Tack så jätte mycket!

hur tar jag reda på vilket program det är som är kopplat till den andra användaren då?

uppdatering! Hittade vilka program som var anslutna till den förra användaren och raderade dom och nu har jag stimmat runt lite på olika sidor och har inte fått upp en enda popUp!!!!! LOVE IT!!! Tack så sjukt mkt för hjälpen igen, NI har precis gjort mitt jobb och allmänt nätsurfande MKT lättare <3

Ursprungligen av AngelicaDemetri:

uppdatering! Hittade vilka program som var anslutna till den förra användaren och raderade dom och nu har jag stimmat runt lite på olika sidor och har inte fått upp en enda popUp!!!!! LOVE IT!!! Tack så sjukt mkt för hjälpen igen, NI har precis gjort mitt jobb och allmänt nätsurfande MKT lättare <3

Glöm inte att radera alla tillägg som du inte har installerat från din Mac. Gå in i inställningar (cmd + komma-tecknet, eller Safari -> inställningar) och klicka på tillägg.

*Byt ut safari mot chrome eller något vad du använder för webbläsare, gör om steget på alla webbläsare du har installerade.

Ursprungligen av koffas:

Glöm inte att radera alla tillägg som du inte har installerat från din Mac. Gå in i inställningar (cmd + komma-tecknet, eller Safari -> inställningar) och klicka på tillägg.

*Byt ut safari mot chrome eller något vad du använder för webbläsare, gör om steget på alla webbläsare du har installerade.

Tack så mkt, det ska jag absolut göra

1
Bevaka tråden