Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yosemite i äldre MacPro - något att tveka om?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att göra slag i saken och uppdatera systemet. Kör fortfarande system 10.8.5 på min MacPro från tidigt 2008.
Något att tveka om? Jag vill ju inte att det krånglar för jag behöver använda datorn dagligen, bland annat Adobe CS6 programmen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-01-09 08:04
Ursprungligen av Asterraster:

Funderar på att göra slag i saken och uppdatera systemet. Kör fortfarande system 10.8.5 på min MacPro från tidigt 2008.
Något att tveka om? Jag vill ju inte att det krånglar för jag behöver använda datorn dagligen, bland annat Adobe CS6 programmen.

Om du vill slippa krångel så kör på Mavericks tills vidare. Yosemite verkar fortfarande vara i beta-stadiet.

Ursprungligen av onnyt:

...Yosemite verkar fortfarande vara i beta-stadiet.

Skulle du vilja utveckla det lite? Vad är det som gör att du anser att Yosemite är i beta-stadiet?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-01-09 10:17
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Skulle du vilja utveckla det lite? Vad är det som gör att du anser att Yosemite är i beta-stadiet?

Den enda erfarenheten jag har av Yosemite själv är en installation på två maskiner (iMac 2009 och MBP 2008) och de segade ner en hel del samt fläktarna varvade rätt bra. Resten är av vad jag har läst. Dels här och dels på andra forum.

TS ville dessutom ha ett OS som kommer att fungera felfritt och det var av hög vikt vad jag förstått. Mavericks anser jag vara den bästa versionen av OS X och då har jag haft alla versionerna. Yosemite kommer säkert att bli riktigt bra det med. Det tvivlar jag inte alls på utan jag väljer att avvakta lite till bara. Jag tycker dessutom att Yosemite är fult som stryk men det är bara min personliga smak det

Jag har kört in Yosemite på min MacPro 2009 och har inte märkt av några problem alls.

Ursprungligen av dvalfrid:

Jag har kört in Yosemite på min MacPro 2009 och har inte märkt av några problem alls.

Körde du programuppdatering ovanpå det föregående systemet eller installerade du på en nyformaterad hårddisk?

Ursprungligen av onnyt:

Om du vill slippa krångel så kör på Mavericks tills vidare. Yosemite verkar fortfarande vara i beta-stadiet.

Tyvärr har jag ju inte Mavericks. Ser att en annan tråd handlar om huruvida man kan få tag på den nu när Yosemite är här. Jag får följa den också.

Om du ändå ska uppdatera, kör Yosemite.

Jag kör Yosemite på en Mac Pro 2008 (14 GB minne), och det funkar bra. Något lite segare än Mountain Lion och Mavericks kan det väl vara ibland, men det är i stort sett försumbart.

Om jag minns rätt så gjorde jag en ny fräsch installation när Mountain Lion kom (kan ha varit Lion också). Och sedan har efterföljande system installerats som uppdateringar "ovanpå" föregående system.

Ursprungligen av Asterraster:

Körde du programuppdatering ovanpå det föregående systemet eller installerade du på en nyformaterad hårddisk?

Jag körde en updatering ovanpå det föregående systemet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2015-01-12 15:24

Har Yosemite på en MBP från mid 2007 - kör den inte själv men den verkar problemfri. Prestanda påverkas naturligtvis av mängden RAM, max 4 GB på den, men eftersom den har en SSD så swappar den snabbt ändå.

Jag gjorde en uppdatering ovanpå det gamla systemet för en vecka sedan och det fungerar fint ännu så länge.

1
Bevaka tråden