Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Help

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

En snabb fråga, mitt modem har blivit vattenskadat så jag sitter just nu med internetdelning via min telefon till min macbook pro.
Vill komma in på min Time Capsule (har lagt några filer där som jag tänkte jobba på med just nu)

Men nu då internet är nere kommer den inte upp som den alltid brukar göra, den är ju kopplad på så sätt att den är NAT & DHCP dvs ej bryggläge via modemet.

Hur som helst, den brukar alltid finnas vid namn och ikon på skrivbordet "Data" men ej nu då allting är nere, och dom den inte finns där kan man annars få fram den via att klicka på "Finder" sedan vid "Enheter" på vänster sidan finns den då är det bara klicka.

Men just nu som sagt då modemet är trasigt hittar jag den ej, någon som har ett tips som man kan gå in på den på något annat sätt som jag inte vet.

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-01-07 19:53

Du kanske kan starta en DHCP-server som delar ut en ny IP-adress till din TC i din Mac?
http://www.iconnectit.nl/?p=29

Jag har inte testat själv, men det verkar någorlunda enkelt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2015-01-07 20:15

Usel rubrik. Ska inte behöva gå in i en tråd för att förstå vad det handlar om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-08 00:26

Räcker det inte att du kopplar ifrån det tillfälliga internetdelningsnätverket du skapat med telefonen och ansluter MBP till ditt vanliga Wifi-nät som delas ut av TimeCapsule?
Och om inte det funkar, anslut med ethernetkabel till TC.

1
Bevaka tråden