Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages - Problem med gamla filer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett intressant problem med Pages.
I min maskin finns både Pages 09 och en den senaste versionen (innan Yosemite)
När jag försöker öppna en fil så kommer det upp en ruta där jag antingen kan välja avbryt eller "öppna i Pages 09". Jag väljer då att öppna i 09 och när programmet så startar så säger den att filen inte kan öppnas.
Någon som råkat ut för detta och har någon lösning?

  • Medlem
  • 2015-01-05 15:26
Ursprungligen av Treasuremine:

Jag har ett intressant problem med Pages.
I min maskin finns både Pages 09 och en den senaste versionen (innan Yosemite)
När jag försöker öppna en fil så kommer det upp en ruta där jag antingen kan välja avbryt eller "öppna i Pages 09". Jag väljer då att öppna i 09 och när programmet så startar så säger den att filen inte kan öppnas.
Någon som råkat ut för detta och har någon lösning?

"En fil" säger inte så mycket, tyvärr. Kan du berätta mer om den?

Täntke att det framgick att det är en pagesfil från typ 2010

  • Medlem
  • 2015-01-05 16:02
Ursprungligen av Treasuremine:

Täntke att det framgick att det är en pagesfil från typ 2010

Har man problem med Apples filer och program kan man testa säker start (håll nere skift vid omstart) och om det inte hjälper Reparera skivbehörigheter i Skivverktyg.

Om det vore så enkelt. Det här är inte relaterat till maskinen på det sättet, har testat på flera maskiner så det är ett kompatiblitetsproblem mellan Pagesversioner

  • Medlem
  • 2015-01-05 16:19

Okej, lycka till!

Ursprungligen av Treasuremine:

Om det vore så enkelt. Det här är inte relaterat till maskinen på det sättet, har testat på flera maskiner så det är ett kompatiblitetsproblem mellan Pagesversioner

Enkel fråga: har du uppgraderat till iCloud Drive, månntro? Alltså via iCloud.com eller via någon enhet som kör iOS8?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-05 18:35

Har du testat att först öppna Pages 09 och innifrån programmet välja att öppna den aktuella filen?

1
Bevaka tråden