Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa alla fönster - tangent ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man högerklickar på en aktiv programikon i dockan finns alternativet "Visa alla fönster".

Finns det något sätt (en tangent kanske?) som gör att då jag klickar på ikonen så blir det direkt funktionen "Visa alla fönster"?

Senast redigerat 2015-01-01 15:35
  • Medlem
  • 2015-01-01 15:43
Ursprungligen av Chaosstar:

Om man högerklickar på en aktiv programikon i dockan finns alternativet "Visa alla fönster".

Finns det något sätt (en tangent kanske?) som gör att då jag klickar på ikonen så blir det direkt funktionen "Visa alla fönster"?

Testa Mission Control (F3-knappen). Det kanske är vad du söker?

Ursprungligen av alix:

Testa Mission Control (F3-knappen). Det kanske är vad du söker?

Nej det är ju för alla program samtidigt, jag vill ha samma funktion som då man högerklickar och tar "Visa alla fönster" då syns alla fönster för just det programmet.

  • Medlem
  • 2015-01-01 16:05

Okej.

Svep nedåt med fyra fingrar på styrplattan gör detta (om du kryssat för funktionen i styrplattans inställningar). Eller F10, den funkar också (om du inte ändrat i inställningarna för Kortkommandon). Eller så kan du lägga det som ett Aktivt skärmhörn.

Ursprungligen av Sir N.:

Svep nedåt med fyra fingrar på styrplattan gör detta (om du kryssat för funktionen i styrplattans inställningar). Eller F10, den funkar också (om du inte ändrat i inställningarna för Kortkommandon). Eller så kan du lägga det som ett Aktivt skärmhörn.

Ctrl+nedåtpil är det inställt på att visa alla fönster för min del, mig veterligen har jag inte ändrat. Men man kan ändra i Systeminställningar->Mission Control

Ursprungligen av suddgummi:

Ctrl+nedåtpil är det inställt på att visa alla fönster för min del, mig veterligen har jag inte ändrat. Men man kan ändra i Systeminställningar->Mission Control

Ja det var vad jag sökte. Tack

Sen kan jag ibland sakna den smidighet som finns i Win 8 att snabbt föra musen över en aktiva ikon i dockan och då direkt se samtliga öppna fönster nedtill på skärmen och sen lätt kunna hoppa till något av fönstren (eller stänga något av fönstren), utan att för den delen behöva ha just det programmet överst på skärmen.

1
Bevaka tråden