Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna terminal på snabbtangent även om en terminal inte är markerad.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är en linux användare som försöker gå över från Linux till Mac OSX.
Har haft massor av problem med att få Mac:en fungera som jag vill, så jag längtar hela tiden tillbaka till mitt hederliga linuxburk
Det mesta har jag nu löst, men har en major issue kvar som jag stör mig väldigt mycket på, om jag kan lösa den så kan jag tänka mig gå över till Mac OSX på heltid då tycker operativsystemet är väldigt snyggt.

På min Linux burk har jag lagt terminalen på en snabbtangent där den öppnar terminalen på det skrivbordet oberoende på vilket virtuellt skrivbord / space jag står på. Kan inte lyckas få till samma funktionalitet på Mac. Går det att göra?

Ända jag lyckats med är att öppna terminalen på en snabbtangent men är terminalen redan öppen så öppnar den inte en ny terminal på den space jag står på utan den hoppar till det space som har den gamla terminalen öppen och jag måste trycka cmd + N för få en ny terminal. Så min fråga är går det konfigurera Mac att öppna terminalen på samma snabb tangent även om terminalen redan är öppen sen tidigare och få den terminal öppnas på den space jag har aktiv?

Finns ett svar på Superuser som tar upp din problematik: http://superuser.com/questions/195633/applescript-to-open-a-new-terminal-window-in-current-space
Nu vet jag ju inte hur du gör när du öppnar ett program med ett tangentbordskortkommando, men jag antar att det är ett Automatorflöde eller liknande inblandat, och då skulle du kunna ersätta det kommandot som körs med ett kompilerat Applescript, typ det som listas i Superusertråden.

Edit: Jag testade här och det verkar som om man behöver klicka ur bocken i Mission Control som heter "Vid byte till ett program, byt till ett område där programmet har ett öppet fönster".

Senast redigerat 2015-01-02 00:42
Ursprungligen av suddgummi:

Finns ett svar på Superuser som tar upp din problematik: http://superuser.com/questions/195633/applescript-to-open-a-new-terminal-window-in-current-space
Nu vet jag ju inte hur du gör när du öppnar ett program med ett tangentbordskortkommando, men jag antar att det är ett Automatorflöde eller liknande inblandat, och då skulle du kunna ersätta det kommandot som körs med ett kompilerat Applescript, typ det som listas i Superusertråden.

Edit: Jag testade här och det verkar som om man behöver klicka ur bocken i Mission Control som heter "Vid byte till ett program, byt till ett område där programmet har ett öppet fönster".

Hej,

Tack för svaret har prövat mig lite med applescript och automator men inte riktigt förstått mig på det fungerar. Den gör som tänkt när tycker på play men inte förstått hur ska få den att köra på en snabb tangent. Försökte lägga den där som en service nu, men ska googla lite för se om jag förstår mer är som sagt lite grön på hur automator fungerar.

Ursprungligen av suddgummi:

Finns ett svar på Superuser som tar upp din problematik: http://superuser.com/questions/195633/applescript-to-open-a-new-terminal-window-in-current-space
Nu vet jag ju inte hur du gör när du öppnar ett program med ett tangentbordskortkommando, men jag antar att det är ett Automatorflöde eller liknande inblandat, och då skulle du kunna ersätta det kommandot som körs med ett kompilerat Applescript, typ det som listas i Superusertråden.

Edit: Jag testade här och det verkar som om man behöver klicka ur bocken i Mission Control som heter "Vid byte till ett program, byt till ett område där programmet har ett öppet fönster".

Den där bocken i mission kontroll har jag faktiskt testat lite innan du skrev också men inget hände kanske måste starta om datorn ska pröva det se om något händer. Den gjorde ingenting när prövade tidigare men kan vara för att datorn behöver startas om kanske jag prövar det...

Tror jag sabbat något när testade lite saker hitta på google tidigare. Har jag en terminal öppen och bytter space så följer samma terminal med till den andra spacen automatiskt den licksom följer med riktigt skummt. Ska se om råkat bockat i något i menuerna nånstans ...

Följde den där kanske den som ...

http://mactips.dwhoard.com/mactips/other-appl...

Ska fundera lite mer tack för all hjälp så här långt ..

Hej,

Det löste dig! Om någon annan har samma problem så fick jag installera en applikation som heter quicksilver. I den fick jag köra ett applescript som öppnar terminalen på en shortcut. Fick även byta ut terminalen mot en annan som heter iterm för den skulle bete sig som jag ville.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-01-04 03:48

Det första som slog mig var TotalTerminal, men det är nog ett terminalfönster för alla skärmar/spaces.

1
Bevaka tråden