Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kartor hau blir man av med blobben?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples Kartor-app har de nyaste översiktsbilderna av de kartor som finns på nätet. Sen är det ju som det är när de gör 3D av fotona... Men det som irriterar mig mest är den jättelika blå blobben som ska visa var man befinner sig. Jag hittar inget sätt att ta bort den! Den lägger sig som en blå konrastlös hinna över bilden. Tänkte ta och mäta upp tomten och göra en riktig ritning efter den. Och kartan är nyast men hopplösast pga blobben. Går det att bli av med den?

Nej inte vad jag vet. Ta bild eller vad du nu vill ha när du inte är hemma.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-31 15:38

Eftersom du skriver i OSX-forumet menar du väl Kartor på datorn. Där går det, men inte i iOS. Storleken på "blobben" avspeglar väl osäkerheten i positionsbestämningen som blir dålig på en dator utan gps.

Knappen med pil högst upp till vänster

Citat:

Visa/dölj aktuell plats – med den här knappen visar och döljer du din aktuella position på kartan. Du kan också använda kortkommandot kommando-L (⌘L).

http://support.apple.com/sv-se/HT5973

Tillägg: Det går att få bort den blå pricken i iOS också om man stänger av tillgången till platsinfo för Kartor.
Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster

1
Bevaka tråden