Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En vecka med Android

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Intressant att se vad du tycker. S4 Mini är ju inte den vassaste men ändå. Den bästa telefonen för varje person är ju väldigt individuellt. Vissa gillar en viss typ andra kan tycka tvärtom

Vet inte vad jag fick mini ifrån. Det är en vanlig S4.

Har nu haft dagen på mig för att komma igång med telefonen. Här är mina första intryck lite kort.
Hittills har jag inte varit vän med telefonen alls! Har svårt att hitta i inställningar, appar och på hemskärmen. Ovanan märks verkligen.
Satte i mitt microSDkort utan resultat. exFAT fungerade inte. Flyttade över allt till en extern hårddisk, formaterade om kortet och försökte igen. Den här gången gick det bättre!
Har inte helt kommit fram till vilka appar jag kommer behöva, så jag har det ganska tomt på den fronten fortfarande. Det har dock fyllts på under dagen.
Jag har haft mycket problem med WiFi. När jag startade telefonen tog det flera minuter att ansluta till nätverket. Det problemet har försvunnit nu efter några gånger. Den har också fått för sig att koppla från sig en gång. Vet inte varför...
Widgets har jag aldrig riktigt förstått mig på. Nu har jag dock märkt att det kan vara käckt! Väder var lite smart att ha på hemskärmen. I övrigt ser jag ingen direkt funktion i det. Men jag kanske inte har hittat den rätta än..!
Gester och Luftvy har jag inte fått att fungera. Det är aktiverat, och fungerat i test, men inte i verkligheten. Video pausas när jag tittar bort, ibland. Ibland även när jag tittar på den. Ingen stor förlust eftersom jag inte
Att ansluta telefonen till en högtalare via bluetooth lyckades jag inte göra. Jag ska försöka igen om ett par dagar för att se om jag kanske gjorde något fel eller så.

Jag tycker att den laddar EXTREMT långsamt. När jag fick den låg den på 20% batteri. När jag hade startat och kommit igång hade jag 15%. Efter lite användning var jag nere på 3%, och har laddat ett par timmar nu och har 27%. Återstår att se hur batteritiden är imorgon. Det lär inte vara ett batteri i toppform, så det ska bli intressant.

Fortfarande hittar jag funktioner och inställningar jag inte trodde fanns.
Att ah två program igång samtidigt, sida vid sida kan vara en intressant funktion. Hoppas att jag får tillfälle att använda den på riktigt.
Mycket tror jag handlar om att man ska komma igång och lära känna det nya operativsystemet. Jag trycker fortfarande på knappen nere i hörnet på tangentbordet för att skriva siffror, trots att det inte behövs.

Kameran känns flera år långsammare än kameran på iPhone 6. Har småtestat, och tycker att autofokusen ibland är alldeles för långsam, samt att den manuella inte är den snabbaste heller. Att ta en bild tar ibland väldigt lång tid. Speciellt när den ska "Bearbeta" bilden.

Har inte tänkt så mycket på att testa olika launchers. Kör utan idag och imorgon innan jag testar nytt. Förhoppningsvis lär jag mig använda "vanliga" android någorlunda bra.

Lägger in åsikter om telefonen också.
Jag hatar verkligen att högtalaren är på baksidan. Man kan inte ha telefonen liggande på ett bord och lyssna på musik samtidigt som man gör något annat på den.
Den känns mycket större än iPhone 6, trots att skillnaden i storlek är nästan obefintlig. Håller jag telefonen på ett bekvämt sätt är det stora delar av skärmen jag inte når. Reachability saknas verkligen! Likt TouchID har jag försökt använda Reachability flera gånger...

Jag har just nu svårt att se att detta kommer att bli nästa operativsystem. Enkelheten i iOS tycker jag verkligen om. De främsta anledningarna är att det i iOS inte finns för många avancerade inställningar jag inte förstår, det är ganska lätt att hitta i systemet. Med iOS blir samarbetet mellan enheterna, iPhone, iPad och mac, i det närmsta oslagbart!
Vi får se hur det blir de kommande ekorna. Kanske att jag ändrar min åsikt!

  • Medlem
  • 2014-10-27 21:02
Ursprungligen av Awardman:

Det stora problemet är att ni iPhone användare inte ser vilka möjligheter ni har med just en Android-telefon oavsett tillverkare. Har själv varit en hyffsad nöjd iPhone användare tidigare men tröttnade på att Apple skulle styra hur mitt användande av telefonen skulle gå till, detta är inte modernt tänkt på en dessutom en rätt dyra lurar.

- Gillar ni inte hemskärmen t.ex. TouchWiz, installera då en annan från Google Play. Det finns många alternativ och t.o.m. IOS 8 hemskärm. Kan dock rekommendera "Nova Launcher" som är snabb och många anpassningsmöjligheter.
- Gillar ni inte telefonens ikoner, ladda då hem andra ikon-kit från Google Play. Rekomenderar "Domo".
- Samma gäller om ni vill att en annan app skall användas som standard för t.ex. kamera, bildgalleri, ljudeditor, officefiler, pdf-läsare, web-läsare etc etc... det är bara att ladda hem en annan app som ni gillar som standardapp.

Försök göra detta med en iPhone utan att hacka den.

Sedan undrar jag varför alla iPhone användare har emot plast, själv föredrar jag det materialet istället för glas och metall som känns både kallt och tungt. Tycker dessutom att Samsungs lurar klarat fallolyckor betydligt bättre än iPhone som ofta ses spruckna.

Mycket bra inlägg precis eller hur. Gick från 4S till Note 3 och wow.

  • Medlem
  • 2014-10-27 21:07
Ursprungligen av koffas:

Det är väl precis det Apple har släppt på något i iOS 8 med extensions, widget osv osv. Det skulle vara intressant att höra mer exakt vart du skulle vilja ha för mer valfrihet? (du kan byta ikoner i Mac men det är inget dem flesta bryr sig om) För mig är integritet och säkerhet oerhört viktigt och jag litar helt enkelt inte på google och känner mig betydligt mer bekväm med Apple. Om man får drömma lite så skulle jag gärna vilja att man kan byta standardprogram för t.ex. kalender, mail och podcasts på ett säkerhet sätt. I övrigt är jag oerhört nöjd med iOS 8 och iPhone 6 och älskar att Apple väntade med widgets och gjorde en bättre variant än Androids motsvarighet.

Där håller jag inte med. Widgets vill jag placera var jag vill och i vilken storlek jag vill. Inte enbart i notis center

  • Medlem
  • 2014-10-27 21:20
Ursprungligen av Weedberg:

Vet inte vad jag fick mini ifrån. Det är en vanlig S4.

Har nu haft dagen på mig för att komma igång med telefonen. Här är mina första intryck lite kort.
Hittills har jag inte varit vän med telefonen alls! Har svårt att hitta i inställningar, appar och på hemskärmen. Ovanan märks verkligen.
Satte i mitt microSDkort utan resultat. exFAT fungerade inte. Flyttade över allt till en extern hårddisk, formaterade om kortet och försökte igen. Den här gången gick det bättre!
Har inte helt kommit fram till vilka appar jag kommer behöva, så jag har det ganska tomt på den fronten fortfarande. Det har dock fyllts på under dagen.
Jag har haft mycket problem med WiFi. När jag startade telefonen tog det flera minuter att ansluta till nätverket. Det problemet har försvunnit nu efter några gånger. Den har också fått för sig att koppla från sig en gång. Vet inte varför...
Widgets har jag aldrig riktigt förstått mig på. Nu har jag dock märkt att det kan vara käckt! Väder var lite smart att ha på hemskärmen. I övrigt ser jag ingen direkt funktion i det. Men jag kanske inte har hittat den rätta än..!
Gester och Luftvy har jag inte fått att fungera. Det är aktiverat, och fungerat i test, men inte i verkligheten. Video pausas när jag tittar bort, ibland. Ibland även när jag tittar på den. Ingen stor förlust eftersom jag inte
Att ansluta telefonen till en högtalare via bluetooth lyckades jag inte göra. Jag ska försöka igen om ett par dagar för att se om jag kanske gjorde något fel eller så.

Jag tycker att den laddar EXTREMT långsamt. När jag fick den låg den på 20% batteri. När jag hade startat och kommit igång hade jag 15%. Efter lite användning var jag nere på 3%, och har laddat ett par timmar nu och har 27%. Återstår att se hur batteritiden är imorgon. Det lär inte vara ett batteri i toppform, så det ska bli intressant.

Fortfarande hittar jag funktioner och inställningar jag inte trodde fanns.
Att ah två program igång samtidigt, sida vid sida kan vara en intressant funktion. Hoppas att jag får tillfälle att använda den på riktigt.
Mycket tror jag handlar om att man ska komma igång och lära känna det nya operativsystemet. Jag trycker fortfarande på knappen nere i hörnet på tangentbordet för att skriva siffror, trots att det inte behövs.

Kameran känns flera år långsammare än kameran på iPhone 6. Har småtestat, och tycker att autofokusen ibland är alldeles för långsam, samt att den manuella inte är den snabbaste heller. Att ta en bild tar ibland väldigt lång tid. Speciellt när den ska "Bearbeta" bilden.

Har inte tänkt så mycket på att testa olika launchers. Kör utan idag och imorgon innan jag testar nytt. Förhoppningsvis lär jag mig använda "vanliga" android någorlunda bra.

Lägger in åsikter om telefonen också.
Jag hatar verkligen att högtalaren är på baksidan. Man kan inte ha telefonen liggande på ett bord och lyssna på musik samtidigt som man gör något annat på den.
Den känns mycket större än iPhone 6, trots att skillnaden i storlek är nästan obefintlig. Håller jag telefonen på ett bekvämt sätt är det stora delar av skärmen jag inte når. Reachability saknas verkligen! Likt TouchID har jag försökt använda Reachability flera gånger...

Jag har just nu svårt att se att detta kommer att bli nästa operativsystem. Enkelheten i iOS tycker jag verkligen om. De främsta anledningarna är att det i iOS inte finns för många avancerade inställningar jag inte förstår, det är ganska lätt att hitta i systemet. Med iOS blir samarbetet mellan enheterna, iPhone, iPad och mac, i det närmsta oslagbart!
Vi får se hur det blir de kommande ekorna. Kanske att jag ändrar min åsikt!

Intressant. En del du nämner är nog ovana precis som om en Android invändare börjat använda en Iphone. Vissa luftkommando har alldrig funkat speciellt bra men där är några som jag inte klarar mig utan. Läsa meddelande utan att nudda skärmen och att svepa över skärmen och den dimmar upp och visar tiden med notiser för att sedan dimma ned igen. Kanon om man har telefonen som väckarklocka. Widgets har jag en panel med kalendern och en panel med mail. Skönt att slippa öppna en app hela tiden.

  • Medlem
  • 2014-12-28 22:32
Ursprungligen av Redaktionen:

99mac provar hur det känns att vara Android-användare en vecka, och redaktör Jakob Nilsson släpper tillfälligt sin nya Iphone 6 för att vardagstesta Samsung Galaxy Alpha.

Läs hela artikeln här

Alpha kostar idag 3990 kr
Snart får man 2 för en Iphone 6

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-28 22:43
Ursprungligen av PaO:

Alpha kostar idag 3990 kr
Snart får man 2 för en Iphone 6

Den får kosta 1000:- om den vill men det är fortfarande android på den.

Ursprungligen av lappen71:

Den får kosta 1000:- om den vill men det är fortfarande android på den.

Installera ett annat OS på den då, fixat. Fast då vill du nog köra en Nexus 5 istället, ligger i ungefär samma prisklass.

  • Medlem
  • 2014-12-29 07:37
Ursprungligen av McDarwin:

Installera ett annat OS på den då, fixat. Fast då vill du nog köra en Nexus 5 istället, ligger i ungefär samma prisklass.

Håller med
Iphone 6 64 GB kostar idag ca 7400 kr som billigast. Är förvånad att man lyckas med att hålla uppe prisbilden.

Varför är ni förvånade över det? Apple har hållit en prislapp som ligger på premium sedan ganska lång tid tillbaka. Anledningen? Jo för att de levererar ett ekosystem som ingen annan gör. Inte ens Chromebook är ihopbyggt med Android på det vis Apple byggt ihop OSX och iOS.

Dessutom är folk uppenbarligen benägna att betala mer för iPhone än Android. Det kanske beror på hetsen efter de hetaste specifikationerna som gör att nya telefoner med Android rasar i pris redan efter första lanseringsveckan. Eller så kanske det är något magiskt med iPhone och iOS.

Förstår inte varför det alltid ska vara diskussioner kring detta. Använd vad ni vill men pracka inte på folk det ni tycker om. Det gäller åt alla håll och kanter.

I dagsläget vet de flesta vad Android har att erbjuda. De flesta vet vad Windows Phone erbjuder och typ ingen vet vad Blackberry sysslar med längre. Kul artikel, synd att den spårade ur. Igen.

Ursprungligen av PaO:

Håller med
Iphone 6 64 GB kostar idag ca 7400 kr som billigast. Är förvånad att man lyckas med att hålla uppe prisbilden.

Jag är inte särskilt förvånad. De är egentligen inte särskilt dyra jämfört med motsvarande produkter från andra tillverkare. Skillnaden är inte at Apple är extremt dyra utan att de saknar produkter i de lägre prissegmenten. Inget fel på det, uppenbarligen fungerar det bra för dem.

I ett annat universum där iOS var open source och fritt att distribuera skulle det naturligtvis se annorlunda ut.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-29 14:06
Ursprungligen av McDarwin:

Installera ett annat OS på den då, fixat. Fast då vill du nog köra en Nexus 5 istället, ligger i ungefär samma prisklass.

Absolut inte,skulle aldrig falla mig in att krångla på det sättet.

  • Medlem
  • 2014-12-29 14:24
Ursprungligen av McDarwin:

Jag är inte särskilt förvånad. De är egentligen inte särskilt dyra jämfört med motsvarande produkter från andra tillverkare. Skillnaden är inte at Apple är extremt dyra utan att de saknar produkter i de lägre prissegmenten. Inget fel på det, uppenbarligen fungerar det bra för dem.

I ett annat universum där iOS var open source och fritt att distribuera skulle det naturligtvis se annorlunda ut.

Håller med till viss del. Men för en vanlig Content Consumer som inte har tusenlappar investerade i en specifik app store eller måste köra vissa appar så är Alpha och Iphone 6 väldigt lika. Att då lyckas sälja med 3 500 kr extra för den ena är bara att gratulera till bra kund segment. Men att kalla det prisvärt är att ta i. Sedan tycker många att det är fantastiskt bra att Apple tjänar så mycket pengar som möjligt. Det är ännu ett bevis på att man har kunder som betalar överpriser.

  • Medlem
  • 2014-12-29 14:26
Ursprungligen av grenhall:

Varför är ni förvånade över det? Apple har hållit en prislapp som ligger på premium sedan ganska lång tid tillbaka. Anledningen? Jo för att de levererar ett ekosystem som ingen annan gör. Inte ens Chromebook är ihopbyggt med Android på det vis Apple byggt ihop OSX och iOS.

Dessutom är folk uppenbarligen benägna att betala mer för iPhone än Android. Det kanske beror på hetsen efter de hetaste specifikationerna som gör att nya telefoner med Android rasar i pris redan efter första lanseringsveckan. Eller så kanske det är något magiskt med iPhone och iOS.

Förstår inte varför det alltid ska vara diskussioner kring detta. Använd vad ni vill men pracka inte på folk det ni tycker om. Det gäller åt alla håll och kanter.

I dagsläget vet de flesta vad Android har att erbjuda. De flesta vet vad Windows Phone erbjuder och typ ingen vet vad Blackberry sysslar med längre. Kul artikel, synd att den spårade ur. Igen.

Kunde förstå det tidigare men idag när det inte är revolutionerade längre och bara smärre förbättringar. Dessutom är vi snart i post PC eran och då behövs snart om inte redan en phablet och molntjänster. Där ligger andra i framkant.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-29 14:52
Ursprungligen av PaO:

Kunde förstå det tidigare men idag när det inte är revolutionerade längre och bara smärre förbättringar. Dessutom är vi snart i post PC eran och då behövs snart om inte redan en phablet och molntjänster. Där ligger andra i framkant.

Vilka??

Ursprungligen av PaO:

Kunde förstå det tidigare men idag när det inte är revolutionerade längre och bara smärre förbättringar. Dessutom är vi snart i post PC eran och då behövs snart om inte redan en phablet och molntjänster. Där ligger andra i framkant.

Berätta gärna för mig vem som har en bättre svit av molnanpassade tjänster som fungerar sömlöst på alla enheter.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2014-12-29 14:57
Ursprungligen av PaO:

Håller med till viss del. Men för en vanlig Content Consumer som inte har tusenlappar investerade i en specifik app store eller måste köra vissa appar så är Alpha och Iphone 6 väldigt lika. Att då lyckas sälja med 3 500 kr extra för den ena är bara att gratulera till bra kund segment. Men att kalla det prisvärt är att ta i. Sedan tycker många att det är fantastiskt bra att Apple tjänar så mycket pengar som möjligt. Det är ännu ett bevis på att man har kunder som betalar överpriser.

Det är nog extremt få som tittar på kontantpriset mellan dessa modeller. Majoriteten köper med abonnemang och då är det inte många kronor det skiljer i månadskostnad. iPhone är "billig" med abonnemang medan Alpha är dyr om man ser till resp kontantpris.

  • Medlem
  • 2014-12-29 19:53
Ursprungligen av grenhall:

Berätta gärna för mig vem som har en bättre svit av molnanpassade tjänster som fungerar sömlöst på alla enheter.

Apple har varit sent ute med Icloud drive och har länge sneglat på tex Dropbox. Icloud drive fungerar inte på Android medan Dropbox fungerar på IOS. Dessutom släppte Apple Icloud drive före på Windows än på Mac OS. Det säger allt. Sedan har många sync problem på Icloud drive om man går efter forum trådar utomlands.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-29 20:06
Ursprungligen av PaO:

Apple har varit sent ute med Icloud drive och har länge sneglat på tex Dropbox. Icloud drive fungerar inte på Android medan Dropbox fungerar på IOS. Dessutom släppte Apple Icloud drive före på Windows än på Mac OS. Det säger allt. Sedan har många sync problem på Icloud drive om man går efter forum trådar utomlands.

Du svarade inte på frågan vilken molntjänst som bättre fungerar sömnlöst på alla Apples enheter än Apples egna?

Dropbox är inte felfritt det heller och det räcker att söka här på 99mac

  • Medlem
  • 2014-12-29 22:03
Ursprungligen av lappen71:

Du svarade inte på frågan vilken molntjänst som bättre fungerar sömnlöst på alla Apples enheter än Apples egna?

Dropbox är inte felfritt det heller och det räcker att söka här på 99mac

Jag har aldrig påstått att Icloud drive inte fungerar på IOS enheter. Men det jag påstår är att Apple var sent ute och Icloud drive inte är revolutionerade.

Har man enbart Apple produkter rekommenderar jag ändå Icloud drive.

Har man bland miljö rekommenderar jag Dropbox

Personligen rekommenderar jag WD my cloud EX. Jag är allergisk mot synkning i grunden och månadskostnader. Tar en massa trafik och utrymme i anspråk. Jag är för central lagring med åtkomst från alla enheter. Jag är även för att minimera antalet enheter. Idag använder jag privat min dator ca 1 gång per vecka allt annat använder jag en mobil till. Nu är jag ingen heavy user men lite ordbehandling, Bild behandling, kalkylblad och mycket media konsumtion. Tar dock mycket anteckningar.

Men som med allt inom teknik är behoven olika från person till person. Jag behöver flera TB lagring har bla ca 27 000 foto. För någon annan räcker gratis utrymmet på någon molntjänst.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-29 22:07
Ursprungligen av PaO:

Jag har aldrig påstått att Icloud drive inte fungerar på IOS enheter.

Och jag skrev inte det heller utan jag frågade vilka du menar i ditt tidigare påstående

Ursprungligen av PaO:

Kunde förstå det tidigare men idag när det inte är revolutionerade längre och bara smärre förbättringar. Dessutom är vi snart i post PC eran och då behövs snart om inte redan en phablet och molntjänster. Där ligger andra i framkant.

Vilka är det som ligger i framkant och kan konkurrera med Apples lösning på iOS?
För det är det vi pratar om här och ingen annat.

  • Medlem
  • 2014-12-29 22:33
Ursprungligen av lappen71:

Och jag skrev inte det heller utan jag frågade vilka du menar i ditt tidigare påstående

Vilka är det som ligger i framkant och kan konkurrera med Apples lösning på iOS?
För det är det vi pratar om här och ingen annat.

Vi missförstår varandra som vanligt. Jag pratar ur ett större perspektiv inte vad som enbart är bäst på IOS. OneDrive tycker jag ligger i framkant rent allmänt. WD my cloud EX tycker jag är helt suverän. Dropbox har sina fördelar. Icloud drive har sina. Har man en Iphone men gmail och är aktiv på Google plus så kanske man skall välja Google Drive osv.

  • Medlem
  • 2014-12-29 22:39
Ursprungligen av EnDumEn:

Det är nog extremt få som tittar på kontantpriset mellan dessa modeller. Majoriteten köper med abonnemang och då är det inte många kronor det skiljer i månadskostnad. iPhone är "billig" med abonnemang medan Alpha är dyr om man ser till resp kontantpris.

Intressant då jag köper telefoner kontant så tänkte jag inte på det. Var tvungen att kolla. Hos Tre kostar Iphone 6 64GB överraskande 4 300 kr mer över 24 månader med samma abonnemang. Tele2 är skillnaden 2 400 kr. Kontant är skillnaden 3 500 kr. Tele2 har kanske smyg höjt nu när de ändrade abonnemang

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-29 22:41
Ursprungligen av PaO:

Vi missförstår varandra som vanligt. Jag pratar ur ett större perspektiv inte vad som enbart är bäst på IOS. OneDrive tycker jag ligger i framkant rent allmänt. WD my cloud EX tycker jag är helt suverän. Dropbox har sina fördelar. Icloud drive har sina. Har man en Iphone men gmail och är aktiv på Google plus så kanske man skall välja Google Drive osv.

Du svarar på ett inlägg som handlar om Apple och kommer med ett påstående och som du inte kan bygga upp med fakta!!
Ok då vet jag att det var bara svammel.

  • Medlem
  • 2014-12-29 22:52
Ursprungligen av lappen71:

Du svarar på ett inlägg som handlar om Apple och kommer med ett påstående och som du inte kan bygga upp med fakta!!
Ok då vet jag att det var bara svammel.

https://discussions.apple.com/thread/6611552?...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-29 23:07

Jaha vad det nu har med saken att göra.
Vill du att jag Googlar fram alla trådar som handlar om andra molntjänsters problem eller vad är du ute efter?
Du påstod att det finns andra molntjänster som ligger mer i framkant än Apples men du har inte lyckats visa vilka.
Finns ingen som är så integrerad och sömnlös som iCloud och iCloud Drive är.
Att man sen har personliga preferenser är en annan sak.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2014-12-29 23:17
Ursprungligen av PaO:

Intressant då jag köper telefoner kontant så tänkte jag inte på det. Var tvungen att kolla. Hos Tre kostar Iphone 6 64GB överraskande 4 300 kr mer över 24 månader med samma abonnemang. Tele2 är skillnaden 2 400 kr. Kontant är skillnaden 3 500 kr. Tele2 har kanske smyg höjt nu när de ändrade abonnemang

Jag skrev aldrig att iPhone var billigare, kollar man Telia så skiljer det 30:-/mån mellan billigaste modell av båda telefoner vilket gör att prisskillnaden inte blir alls stor.
Tre har ju just nu rea på Alphan så det är ju inte så konstigt att det skiljer mycket där.

  • Medlem
  • 2014-12-29 23:20
Ursprungligen av lappen71:

Jaha vad det nu har med saken att göra.
Vill du att jag Googlar fram alla trådar som handlar om andra molntjänsters problem eller vad är du ute efter?
Du påstod att det finns andra molntjänster som ligger mer i framkant än Apples men du har inte lyckats visa vilka.
Finns ingen som är så integrerad och sömnlös som iCloud och iCloud Drive är.
Att man sen har personliga preferenser är en annan sak.

Jag gjorde det, Googlade alla övriga och denna tråden stack ut. Övriga hade olika bekymmer men ingen tjänst hade så många som hade så mycket problem med synkning. En molntjänst utan en tillförlitlig synkning är ingen bra produkt.

  • Medlem
  • 2014-12-29 23:25
Ursprungligen av EnDumEn:

Jag skrev aldrig att iPhone var billigare, kollar man Telia så skiljer det 30:-/mån mellan billigaste modell av båda telefoner vilket gör att prisskillnaden inte blir alls stor.
Tre har ju just nu rea på Alphan så det är ju inte så konstigt att det skiljer mycket där.

Intressant Då är Telia dyra på Alpha snarare än billiga på Iphone 6

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-29 23:27
Ursprungligen av PaO:

Jag gjorde det, Googlade alla övriga och denna tråden stack ut. Övriga hade olika bekymmer men ingen tjänst hade så många som hade så mycket problem med synkning. En molntjänst utan en tillförlitlig synkning är ingen bra produkt.

Så du svarar på frågan vilka andra molntjänster som är bättre genom att Googla fram en tråd där iCloud Drive inte fungerar?
Eftersom du tydligen redan Googlat så vet du att INGEN molntjänst är förskonad mot problem.
Den integration som iCloud och iCloud Drive har i iOS så kommer ingen annan molntjänst att kunna konkurrera och fungera lika bra.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2014-12-29 23:28
Ursprungligen av PaO:

Intressant Då är Telia dyra på Alpha snarare än billiga på Iphone 6

Och jag skrev "billiga" på iPhone inom citationstecken.

Bevaka tråden