Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gillade inlägg leder mig till fel inlägg

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-12-27 21:52

I menyn för mina händelser ser jag att personer har gillat inlägg som jag skapat. Men när jag klickar på dem hamnar jag inte alls på mina egna inlägg, utan på ett annat inlägg i tråden. Bug?

Ursprungligen av joakimo:

I menyn för mina händelser ser jag att personer har gillat inlägg som jag skapat. Men när jag klickar på dem hamnar jag inte alls på mina egna inlägg, utan på ett annat inlägg i tråden. Bug?

Adressen ska innehålla id-numret för ditt inlägg, är det samma som om du klickar på dess ordningsnummer i övre högra hörnet? Kan det vara någon bild eller liknande högre upp på sidan som knuffar ned ditt inlägg?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-12-28 11:22
Ursprungligen av biberu:

Adressen ska innehålla id-numret för ditt inlägg, är det samma som om du klickar på dess ordningsnummer i övre högra hörnet? Kan det vara någon bild eller liknande högre upp på sidan som knuffar ned ditt inlägg?

Om jag klickar på id-numret i mina inlägg (#281 och #285) på den här sidan hamnar jag en bra bit högre upp på, inte alltid på samma ställe: http://www.99mac.se/forum/p/2221004

Det låter även troligt att det kan vara bilder på sidan som ställer till det. Provade några inlägg på föregående sida där det fungerade korrekt.

Detta var i webbläsaren Safari men provade nu i Chrome där alla inlägg som strulat fungerade korrekt.

Ursprungligen av joakimo:

Det låter även troligt att det kan vara bilder på sidan som ställer till det. Provade några inlägg på föregående sida där det fungerade korrekt.

Detta var i webbläsaren Safari men provade nu i Chrome där alla inlägg som strulat fungerade korrekt.

Låter som om den scrollar till ditt inlägg innan inlänkade bilder har hunnit ladda (det kan variera lite beroende på hur det har cachats) och när de sedan dyker upp blir sidan plötsligt högre. Det bör vara begränsat till den här typen av trådar, men framåt kanske det går att lösa bättre med.

1
Bevaka tråden