Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle installera Bootcamp - kommer inte tillbaka och kan starta i OS X

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-27 18:27

Jag gjorde en partition på hårdisken för Bootcamp och installerade Windows 7.

Efter felmeddelande om fel filformat för Windows formaterade jag den aktuella partition och installationen slutfördes.

Efter installationen saknas genvägen i Windows att för starta upp OS X. I mac datorn, som nu fullt ut ser ut som en PC, ser det ut som OS X saknas. Det enda som indikerar att OS X finns kvar är att det fortfarande finns flera partioner av hårdisken och storlekarna på partitionerna överensstämmer med med vad jag angav initialt samt att den nu aktuella windows - partitionen inte användare hela hårddisken utan endast den storlek jag angav, dvs cirka 60 GB.

Mitt första problem är att jag inte kan starta upp min mac med någon annan partition än Windows

Har du installerat BootCamp-programvaran i Windows? Om inte, testa med det först.
http://support.apple.com/kb/DL1720 eller http://support.apple.com/kb/DL1721 beroende på vilken Mac du har.

Håll inne ALT när du hör uppstartsljudet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-28 06:52

Bootcamp stödprogram

Ursprungligen av keptang:

Har du installerat BootCamp-programvaran i Windows? Om inte, testa med det först.
http://support.apple.com/kb/DL1720 eller http://support.apple.com/kb/DL1721 beroende på vilken Mac du har.

Laddade ner Stödprogramvaran Boot Camp 5.1.5621 som skulle fungera för MacBook tidigt 2009. Tyvärr har jag en MacBook mitten 2008 så när jag drog igång stödprogrammet fick jag savar att det inte var avsett för den här datormodellen.

Några fler råd eller förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-28 06:54

Öppna OS X från Windows

Ursprungligen av Borttaget:

Håll inne ALT när du hör uppstartsljudet.

Menar du "alt" som ligger mellan "ctrl" och "cmd" på ett Mac - tangentbord ? Inget händer om jag bara hålls den knappen nedtryckt.

Senast redigerat 2018-07-23 12:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-28 08:26

Öppna OS X från Windows

Ursprungligen av Borttaget:

Håll inne ALT när du hör uppstartsljudet.

Magiskt. Nu gick det bättre - kanske för att jag inte höll knappen ner från det att jag startade om datorn utan att jag höll knappen nere först då ljudet startat och att jag släppte upp knappen igen efter några sekunder.

Tack för hjälpen

Senast redigerat 2018-07-23 12:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-28 08:30

Öppna OS X från Bootcamp

Ursprungligen av kjellys:

Laddade ner Stödprogramvaran Boot Camp 5.1.5621 som skulle fungera för MacBook tidigt 2009. Tyvärr har jag en MacBook mitten 2008 så när jag drog igång stödprogrammet fick jag savar att det inte var avsett för den här datormodellen.

Några fler råd eller förslag?

Jag fick igång OS X med "alt" knappen.

Facit efter detta äventyr är nog att det inte går att installera BootCamp på en MacBook Pro äldre än "tidigt 2009".

Tack för hjälpen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-28 10:16
Ursprungligen av kjellys:

Jag fick igång OS X med "alt" knappen.

Facit efter detta äventyr är nog att det inte går att installera BootCamp på en MacBook Pro äldre än "tidigt 2009".

Tack för hjälpen

För Windows 7 på en MacBook 2008 finns Boot Camp 4 att ladda ner, för XP och Vista krävs äldre versioner av Boot Camp som finns på DVD:n som medföljde MacBook.

Boot Camp: Systemkrav för Microsoft Windows-operativsystem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-28 15:44

BootCamp på äldre MacBook 13

Ursprungligen av IngoX:

För Windows 7 på en MacBook 2008 finns Boot Camp 4 att ladda ner, för XP och Vista krävs äldre versioner av Boot Camp som finns på DVD:n som medföljde MacBook.

Boot Camp: Systemkrav för Microsoft Windows-operativsystem

Tack för hjälpen, jag lyckas med hjälp av stödprogramvaran Boot Camp 4.0.4033 få ordning på Windows 7 - partitionen.

Installationen funkade perfekt och allt är snyggt och prydligt i min gamla MacBook från sent 2008 och som nu uppgraderats med 2 x 4 GB internminne och Yosemite. Det enda jag saknar jmf med min nya MacBook 15 tum är airplay funktionen.

Som mac - ägare blir man nöjd när en 6 år gammal dator funkar klanderfritt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-28 15:47

BootCamp på äldre MacBook 13

Ursprungligen av Borttaget:

Snyggt, tack för hjälpen. Imponerade site du hade. Dit ska jag återkomma.

Senast redigerat 2018-07-23 12:56
1
Bevaka tråden