Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa macbook air 13 tum 7490kr

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-22 16:00

Hej
Värt att köpa macbook air 13 nu när media markt kör mellandags rea på den nu den 25 dec. Det är 13tums modellen med 4gb ram och 128 gb disk.

Senast redigerat 2014-12-22 16:44
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-22 16:15

Nej det är det inte eftersom Apple säljer samma modell för 9945:-
http://store.apple.com/se/buy-mac/macbook-air...

Ursprungligen av Danpo03:

Hej
Värt att köpa macbook air 13 nu när media markt kör mellandags rea på den nu den 25 dec. Det är 13tums modellen med 4gb ram och 128 gb disk.

Då kommer du göra en riktigt, riktigt dålig affär!

Lappen och gabbeman... Är det något jag missar här? Hur kan det vara en dålig affär att ge 7.490 kr för något som normalt kostar 9.495 kr?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lappen och gabbeman... Är det något jag missar här? Hur kan det vara en dålig affär att ge 7.490 kr för något som normalt kostar 9.495 kr?

För att det är en överprissatt dator! En skärm som är skräp (du får bättre skärm på en Lenovo för 2500), 4GB RAM, 'nuff said. 128 GB SSD är i och för sig ok om man lagrar externt. Men det du kan göra med den maskinen är inte i paritet med priset.

Men det är ju inte mina pengar...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-22 16:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lappen och gabbeman... Är det något jag missar här? Hur kan det vara en dålig affär att ge 7.490 kr för något som normalt kostar 9.495 kr?

Haha för att jag läste det som 13 790:-

Nej det är en bra affär om den kostar 2000:- mindre.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-22 16:41
Ursprungligen av gabbeman:

För att det är en överprissatt dator! En skärm som är skräp (du får bättre skärm på en Lenovo för 2500), 4GB RAM, 'nuff said. 128 GB SSD är i och för sig ok om man lagrar externt. Men det du kan göra med den maskinen är inte i paritet med priset.

Men det är ju inte mina pengar...

Det finns inget som är överprissatt om man själv tycker att det är värt det.
En vara är värd precis så mycket som kunderna är beredda att betala. Därmed kan man inte säga att den överprissatt

Ursprungligen av lappen71:

Det finns inget som är överprissatt om man själv tycker att det är värt det.
En vara är värd precis så mycket som kunderna är beredda att betala. Därmed kan man inte säga att den överprissatt

Absolut. Om man anser att man gör en bra affär genom att köpa gammal hårdvara, då skall man göra det och vara nöjd. Sjäv skulle jag hellre lägga några tusenlappar till och köpa en Macbook Pro, men det är ju som sagt inte jag som betalar i det här fallet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-22 16:59
Ursprungligen av gabbeman:

Absolut. Om man anser att man gör en bra affär genom att köpa gammal hårdvara, då skall man göra det och vara nöjd. Sjäv skulle jag hellre lägga några tusenlappar till och köpa en Macbook Pro, men det är ju som sagt inte jag som betalar i det här fallet.

Varför postar du samma inlägg spm du skickade som PM?

Beror på. Det är relativt lite pengar för en bärbar Mac, men så klart är den inte av samma kaliber som en Macbook Pro.

Själv valde jag nyligen en MBP istället, mest pga bättre skärm och tangentbord. Men det har ju att göra med din budget så klart.

Lenovo kan du ju titta på om du vill, men de jag hittade på en känd webbutik såg inget bra ut...

Att köpa med bara 4gb ram känns som ett självmål. Även 128 gb lagring känns i trångaste laget.

Ursprungligen av gabbeman:

För att det är en överprissatt dator! En skärm som är skräp (du får bättre skärm på en Lenovo för 2500), 4GB RAM, 'nuff said. 128 GB SSD är i och för sig ok om man lagrar externt. Men det du kan göra med den maskinen är inte i paritet med priset.

Tror knappast Lenovons skärm är bättre sen får man ju bättre processor, bättre grafik,längre batteritid, snyggare design, lägre vikt,Thunderbolt anslutning,bättre medföljande program plus OSX med mer med mer. Med det sagt så kan man ju konstatera att man kan få en ASUS PC med i7 processor och vassare grafik för ungefär samma pris som denna MBA. Den datorn är givetvis mer prisvärd om man inte behöver köra OSX.

Ska man köpa Lenovo så ska man köpa ur det ThinkPad-märkta sortimentet. Då får man hårdvara i Apple-klass eller högre, men då kostar det därefter också.

Ursprungligen av McDarwin:

Ska man köpa Lenovo så ska man köpa ur det ThinkPad-märkta sortimentet. Då får man hårdvara i Apple-klass eller högre, men då kostar det därefter också.

Håller inte med. Har en 410s och plastigare dator får man leta efter. Den har kanske några år på nacken nu iofs.

Så denna är mer prisvärd än vad Air är? (ingen retina-skärm)

http://www.elgiganten.se/product/datorer-till...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-24 10:28
Ursprungligen av Danpo03:

Hej
Värt att köpa macbook air 13 nu när media markt kör mellandags rea på den nu den 25 dec. Det är 13tums modellen med 4gb ram och 128 gb disk.

Kolla modellnumret ordentligt, dessa Apple-reavaror brukar vara utgångna modeller. Så att du inte går på en nit och köper en gammal model.

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Så denna är mer prisvärd än vad Air är? (ingen retina-skärm)

http://www.elgiganten.se/product/datorer-till...

Datorn är i klass med den jag köpte sent 2011.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-25 19:53

Vart en mb pro 15" 16gb ram 256gb ssd disk istället kommer till allt och lite till

För 7490:- är det nog värt det men tänk på att det bara är 128GB lagring + 4GB minne. Om du inte behöver just en dator hade jag nog valt en iPad istället. Annars är ju Air trevlig att ha med sig och det är en perfekt skoldator. Men det funkar inte så bra med mer krävande applikationer så du vet.

Bra köp Är det iaf.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-01-02 00:00
Ursprungligen av Danpo03:

Hej
Värt att köpa macbook air 13 nu när media markt kör mellandags rea på den nu den 25 dec. Det är 13tums modellen med 4gb ram och 128 gb disk.

Var tänkt att jag skulle köpa en och hade lagt undan en på Elgiganten. Väl där visar det sig att de hade fel på lagersaldot och efter att ha blåst lite ånga slutade det med att jag lämnade med en mbp, instegsmodellen med retina för 8500. Känns som att jag hade tur att deras lagersaldo var felaktigt

1
Bevaka tråden