Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter iMac 5K, 5,5GHz?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i dagarna fått hem en färsk 5K:a utrustad med 24Gb minne. I övrigt standard. Har efter ett par dagars testande insett att 5K skärmen ligger lite före sin tid. Extremt seg hantering av av OSX grundfunktioner så som Mission Control och skärmbyten i det som man förut kallade Spaces. I rekommenderad upplösning är hanteringen seg och reaktionstiden från det att man påkallar en översikt av alla ytor kan vara upp till en sekund. Ökar man sedan upplösningen får man känslan av att man kör Yosemite på gammal Mac LC! (För er som inte var med på den tiden - Mac LC (alias pizzakartongen) lanserades på 90-talet och hade en processor på hela 16MHz )
Är nu lite nyfiken på andras reaktioner? (kanske är ngt fel på min, men anar att så inte är fallet!)

Ursprungligen av Johan Torslén:

Har i dagarna fått hem en färsk 5K:a utrustad med 24Gb minne. I övrigt standard. Har efter ett par dagars testande insett att 5K skärmen ligger lite före sin tid. Extremt seg hantering av av OSX grundfunktioner så som Mission Control och skärmbyten i det som man förut kallade Spaces. I rekommenderad upplösning är hanteringen seg och reaktionstiden från det att man påkallar en översikt av alla ytor kan vara upp till en sekund. Ökar man sedan upplösningen får man känslan av att man kör Yosemite på gammal Mac LC! (För er som inte var med på den tiden - Mac LC (alias pizzakartongen) lanserades på 90-talet och hade en processor på hela 16MHz )
Är nu lite nyfiken på andras reaktioner? (kanske är ngt fel på min, men anar att så inte är fallet!)

Jag har en standardutrustad iMac 27 5K (3,5 GHz, 8 Gb minne). Jag är synnerligen nöjd och kan sitta framför skärmen hur länge som helst utan att tröttna eller bli irriterad i ögonen.

Ursprungligen av oftakon:

Jag har en standardutrustad iMac 27 5K (3,5 GHz, 8 Gb minne). Jag är synnerligen nöjd och kan sitta framför skärmen hur länge som helst utan att tröttna eller bli irriterad i ögonen.

ok! Trevligt! Skärpan håller jag med om! Därom inget tvivel. Men hur upplever du hastigheten?

Det är inget som jag störs av.

  • Medlem
  • 2014-12-25 15:36
Ursprungligen av Johan Torslén:

Är nu lite nyfiken på andras reaktioner? (kanske är ngt fel på min, men anar att så inte är fallet!)

Om du är missnöjd med maskinen så kan jag skicka min adress i ett PM så att du blir av med eländet.

Ursprungligen av Dalle:

Om du är missnöjd med maskinen så kan jag skicka min adress i ett PM så att du blir av med eländet.

Haha! Vill du köpa den? Hade 27" (ej 5k) innan av nyare kaliber och den var hästlängder snabbare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-25 15:58

Du råkar inte ha installerat någon Beta version av Yosemity, 10.10.2.
Fick rejäla problem på min Mac Book Pro.,

Ursprungligen av ne100:

Du råkar inte ha installerat någon Beta version av Yosemity, 10.10.2.
Fick rejäla problem på min Mac Book Pro.,

Nop. Ingen beta alls.

Har en 5K med i7-processor, 8 Gb RAM och 295X-grafiken. Inga problem alls med hastigheten. Stort steg framåt från min iMac från 2007

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2014-12-28 16:37
Ursprungligen av oftakon:

Jag har en standardutrustad iMac 27 5K (3,5 GHz, 8 Gb minne). Jag är synnerligen nöjd och kan sitta framför skärmen hur länge som helst utan att tröttna eller bli irriterad i ögonen.

måste instämma med föregående talare... fick min 5K två dagar innan julafton... förladdad med Logic X. trött som jag varit på att byta batterier i tangentbord och mus tog jag trådvarianter och allt fungerar som i en dröm... måste skaffa en konverter dock mellan firewire och thunderbolt för mixern, men det är ju samma grund protokoll så det borde inte bli några problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-12-29 09:30

Lösning på batteriproblemen.
http://store.apple.com/se/search/mobee

1
Bevaka tråden