Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus på Bostream

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-11 19:13

Fick precis fyra exemplar av ett epostmeddelande med en zip-komprimerad bilaga som innehöll ett Windows-virus. Norton AntiVirus kände igen det som ett virus men kunde inte döda det. (Men viruset biter inte på Macar, he he.)

Meddelandet har rubriken "your account" innehåller texten

Hello there,

I would like to inform you about important information regarding your email address. The email address will be expiring.
Please read attachment for details.

Best regards, Administrator
ewaeaoba

(Övriga meddelanden är identiska och har samma virusbilaga men har avsändarna ntankiwk, drcdwoww respektive beibfjwf.)

Meddelandets avsändare angavs som info@bostream.nu, men det är givetvis falskt. Jag har självklart anmält det.

Avsändarna av sådana virus är helidioter. Naturligtvis öppnar man inte zip-bilagor från okända människor.

Senast redigerat 2003-08-11 19:41

I övrigt. Stor humor på Aftonbladet:
http://diskutera.aftonbladet.se/WebX?50@@.ee7de8a

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-12 14:51

Det där är ett helt annat virus eller snarare en mask. Men visst, det är trist att Microsoft har byggt ett system som har så många säkerhetshål, särskilt med tanke på att det används på många företag där känslig information hanteras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-12 15:05

Far litet illa av skadeglädjen. Det är inte roligt att drabbas av virus, installerat om hos min far ett antal gånger. Nu har han grejor från Symantec, och XP, och har inte haft problem den senaste tiden.

Vänligen, Ylan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ylan
Far litet illa av skadeglädjen. Det är inte roligt att drabbas av virus, installerat om hos min far ett antal gånger. Nu har han grejor från Symantec, och XP, och har inte haft problem den senaste tiden.

Vänligen, Ylan

Well, det är inte det egentligen som jag tycker är lustigt. Utan att man gång på gång drabbas av samma sak, och verkar vara lika förvånad varje gång. Som länken ovan. Det ÄR humor.

1
Bevaka tråden