Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-12-17 06:45
Ursprungligen av kenjon:

Grattis! Men vore jag utan jobb skulle jag nog inte spela...

Att lägga några kronor per vecka på spel, i stället för att köpa den där colan eller köra en extra mil, kan vara det som vänder eländet.

  • Medlem
  • 2014-12-17 09:13

Två biljetter till AC/DC i Stockholm 2015 fixade!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-12-17 11:59
Ursprungligen av Dalle:

Två biljetter till AC/DC i Stockholm 2015 fixade!

Äsch, AC/DC-konsert på små arenor i orterna känns inte lika maffigt

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-12-23 17:10

Shoppade lite idag:
En ny Macbook Pro Retina 15'', 2,2GHz, 16GB RAM och 256GB SSD (tokbillig på MediaMarkt, 15990.- !! Applepris 18495)
En ny Asus RT-AC87U router att matcha MBP.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-12-23 17:55
Ursprungligen av Dalle:

Två biljetter till AC/DC i Stockholm 2015 fixade!

Nice. Jag såg dem i Götet för typ ett decennium sedan. Konserten avslutades med ”For those about to rock …” och ett ohemulskt fyrverkeri! ???
Så jämrans bra! Jag lever lite på det fortfarande.

  • Medlem
  • 2014-12-25 01:26

Kvällen till ära kröp jag in i tidsmaskinen.
Plockade upp mitt Nintendo 8-bitars. Minns inte när jag spelade det senast. Grymt att det fortfarande fungerar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-25 13:29
Ursprungligen av Dalle:

Kvällen till ära kröp jag in i tidsmaskinen.
Plockade upp mitt Nintendo 8-bitars. Minns inte när jag spelade det senast. Grymt att det fortfarande fungerar.

Det var tider det. Turtles till 8-bitars. Vilken action.. vilken utmaning i teknodromen, det var spel det

Känslan när migränen släpper

Fick för en timme sedan antagningsbesked från GU. Från och med 19 januari läser jag latin!
Var på plats 25 i kön, så jag var lite förvånad.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-01-02 21:38
Ursprungligen av Weedberg:

Fick för en timme sedan antagningsbesked från GU. Från och med 19 januari läser jag latin!
Var på plats 25 i kön, så jag var lite förvånad.

Omnia optima!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-01-08 16:18

Har fått tillbaka min iPhone från Apple efter reparation.

  • Medlem
  • 2015-01-12 17:18

Fick för mig att kolla hur gammal min mac var idag i coconutbattery, 2009 dagar :). Bra jobbat gamle burk!.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2015-01-12 19:46
Ursprungligen av Swift:

Fick för mig att kolla hur gammal min mac var idag i coconutbattery, 2009 dagar :). Bra jobbat gamle burk!.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4062799/2009.png

Blir det tårta vid 2015 då

Kört mitt företag i 4 månader. Omsatt 40% mer än jag vågat hoppas på, går redan med vinst och har tagit ut lön. Det kunde vara sämre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-01-12 23:20

Har för mig jag skrev i denna tråd när jag hämtade ut min nya bil för fyra år sen, så nu får jag väll toppa det med att jag idag blev far för första gången till en väldigt söt liten flicka.

  • Medlem
  • 2015-01-12 23:32
Ursprungligen av Kajan:

Har för mig jag skrev i denna tråd när jag hämtade ut min nya bil för fyra år sen, så nu får jag väll toppa det med att jag idag blev far för första gången till en väldigt söt liten flicka.

Grattis!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-01-12 23:52
Ursprungligen av Kajan:

Har för mig jag skrev i denna tråd när jag hämtade ut min nya bil för fyra år sen, så nu får jag väll toppa det med att jag idag blev far för första gången till en väldigt söt liten flicka.

Stort grattis!

Hoppas ni mår bra allihopa, ta hand om er.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2015-01-13 01:56
Ursprungligen av Kajan:

Har för mig jag skrev i denna tråd när jag hämtade ut min nya bil för fyra år sen, så nu får jag väll toppa det med att jag idag blev far för första gången till en väldigt söt liten flicka.

Grattis... Vet hur det känns

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-01-25 12:46

Har fått PlexConnect att lira på NASen TS-451. Fungerar fint än så länge, skulle PlexConnect gå åt skogen i framtida AppleTV uppdatering så kan jag alltid köra HDMI-sladd till NASen.
#byebyeiTunes

Fick ett jobb för någon vecka sedan! En liten restaurang som serverar tacos som de ska vara.
Dessutom: chefen har hela tiden sett bekant ut. Nu vet jag varför. Han liknar Steve Jobs. Kan det bli bättre? Ja, det kan det. Båda är från San Fransisco!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-12 08:48
Ursprungligen av Weedberg:

Han liknar Steve Jobs. Kan det bli bättre? Ja, det kan det. Båda är från San Fransisco!

De kanske är släkt. Utan att veta om det. Sånt kan vara vanligare än man tror...

Ursprungligen av IngoX:

De kanske är släkt. Utan att veta om det. Sånt kan vara vanligare än man tror...

Satan vad fräckt det hade varit! Det hoppas jag på nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-02-12 09:11
Ursprungligen av Weedberg:

Satan vad fräckt det hade varit! Det hoppas jag på nu.

Look it up!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-03-07 20:42

Om tre veckor får frugan och jag sällskap i hemmet av den här lille krabaten:

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-03-08 11:50
Ursprungligen av lasselu:

Om tre veckor får frugan och jag sällskap i hemmet av den här lille krabaten:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5393609/IMG_0173.JPG

Vad är det för ras?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-03-08 13:36
  • Medlem
  • 2015-03-10 16:00

Bokat resa till Hong Kong i november (4 veckor). Otroligt att man kan flyga tur och retur med direktflyg för 4,169 kr.

Apple ersätter retroaktivt mina utlägg för den dyyyyra reparationen av min MBP 2011 med grafikkortsproblem!
http://www.99mac.se/forum/p/2230191

Jag gjorde en återställning av min iPad2 tidigare idag. Före återställningen var den i princip obrukbar, sirapsseg, men efter återställningen o återinförandet av allt som var på den så känns den mer normal.

Segheten berodde troligen på att jag valde att uppdatera från iOS7.x till 8.1 istället för att göra en nyinstallation.

Får se hur länge glädjen håller i sig...peppar peppar

Efter en väldigt lång tid av arbetslöshet så börjar jag imorgon praktik på något av ett drömjobb för mig. Det är stor chans att det leder till en fast tjänst.

Bevaka tråden