Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Signaturer i mail.app

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ställer jag in så att jag får en mailsignatur när jag skriver ett nytt mail och en annan signatur när jag svarar? Vill helst att detta sköter sig självt, likt Outlook 2010 på PC.

Sitter på OSX 10.10.1 och Mail Version 8.1 (1993)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-22 14:15

Verkar inte finnas stöd för det. Då kan man lösa det genom en regel, dvs om brevet vidarebefordras läggs följande text till... osv.

Jag har flera issues med senaste versionen av Mail. Sorteringen funkar inget vidare och den kraschar. Stödet för signaturer är sämst. Tittar faktiskt på alternativ.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-22 15:05

Du kan ju ha två olika signaturer och välja i dropp-listan när du svarar/skickar nytt. Men att få det på automatik finns inte stöd för i Mail.app, tyvärr.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-12-22 15:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hur ställer jag in så att jag får en mailsignatur när jag skriver ett nytt mail och en annan signatur när jag svarar? Vill helst att detta sköter sig självt, likt Outlook 2010 på PC.

Sitter på OSX 10.10.1 och Mail Version 8.1 (1993)

Vad är det för skillnad på barbapappa_86 som skriver (ett nytt brev) och barbapappa_86 som skriver (ett svarsbrev)? Du kan ju ha multipla signaturer per konto som du enkelt byter i dropdownlisten. Dock inte automatiskt annat än möjligen via applescript.

Ursprungligen av frazze:

Vad är det för skillnad på barbapappa_86 som skriver (ett nytt brev) och barbapappa_86 som skriver (ett svarsbrev)? Du kan ju ha multipla signaturer per konto som du enkelt byter i dropdownlisten. Dock inte automatiskt annat än möjligen via applescript.

Just det som är problemet, att det inte lägger till korrekt signatur baserat på om jag svarar eller skapar ett nytt. Då vet jag att funktionen inte finns. Tack!

1
Bevaka tråden