Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mymac4ever:

Du menar att med sådant kan man bara komma in om man bokat?

Yep, så brukar det funka. Vårat gör det.
Man bokar i "farstun" , där finns bokningssystemet, sen måste man ha bokat tid för att nästa dörr ska låsas upp till själva tvättstugan.

Rätt kul när någon i*iot inte respekterar andras tider och deras sluttid passerat = kommer inte in i tvättstugan.

Ursprungligen av keptang:

Yep, så brukar det funka. Vårat gör det.
Man bokar i "farstun" , där finns bokningssystemet, sen måste man ha bokat tid för att nästa dörr ska låsas upp.

Rätt kul när någon i*iot inte respekterar andras tider och deras sluttid passerat = kommer inte in i tvättstugan.

Vår tvättstuga består dock av tre rum inanför "farstun" m varsin dörr samt dörren till pannrummet men det är möjligt att det att lösa. Får kanske kolla på det, offert går ju alltid att ta

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-14 16:59
Ursprungligen av Mymac4ever:

Du menar att med sådant kan man bara komma in om man bokat?

Exakt

Lyckades på något sätt posta i helt fel tråd... Testar igen, och hoppas att det blor rätt nu!

Har haft iPhone i tre år, och skrattat åt de med trasiga skärmar. Jag har aldrig förstått hur det går till. Mina telefoner har klarat nästan allt. Fram till idag. Skärmen gav vika. Ett fall på ca 10-15 cm, ner på ett ganska hårt golv var inte vad den ville ha.
Det första jag tänkte var att det bara var damm på skärmen. När det inte försvann insåg jag att så inte var fallet...

  • Medlem
  • 2014-12-20 21:11

@Weedberg Vilken modell? Mycket skadat?

Ursprungligen av Dalle:

@Weedberg Vilken modell? Mycket skadat?

Sexan är det.
Har det värre, men jag som blir ledsen om jag ser en repa...
http://m.imgur.com/01BY8p0
Fick inte till någon bra bild, men jag hoppas detta duger.

Det mesta är uppe i vänstra hörnet, men en spricka löper över hela skärmen.

Ursprungligen av Weedberg:

Sexan är det.
Har det värre, men jag som blir ledsen om jag ser en repa...
http://m.imgur.com/01BY8p0
Fick inte till någon bra bild, men jag hoppas detta duger.

Det mesta är uppe i vänstra hörnet, men en spricka löper över hela skärmen.

Jag förstår dig. Tröst i eländet är att ett byte av skärm är rimligt prisatt.

Hur gammal är telefonen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag förstår dig. Tröst i eländet är att ett byte av skärm är rimligt prisatt.

Hur gammal är telefonen?

Telefonen köptes på releasedagen, och är då snart tre månader gammal.
Enligt en familjemedlem kan det gå på hemförsäkringen, om vi har allrisk. Efter en snabb googling har jag fått fram att ett byte kan kosta ca 2000kr, inte farligt, men billigare om försäkringen täcker det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-21 10:06
Ursprungligen av Weedberg:

Telefonen köptes på releasedagen, och är då snart tre månader gammal.
Enligt en familjemedlem kan det gå på hemförsäkringen, om vi har allrisk. Efter en snabb googling har jag fått fram att ett byte kan kosta ca 2000kr, inte farligt, men billigare om försäkringen täcker det.

Var är den köpt? En utbytesenhet hos Apple kostar ca 2600:-

Ursprungligen av lappen71:

Var är den köpt? En utbytesenhet hos Apple kostar ca 2600:-

Den är köpt hos telia.
Utbytesenheten kan mann väl bara få i Apple Store? Finns tyvärr ingen i närheten av hemmet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-21 10:31
Ursprungligen av Weedberg:

Den är köpt hos telia.
Utbytesenheten kan mann väl bara få i Apple Store? Finns tyvärr ingen i närheten av hemmet.

Nej det är bara att gå till Telia och säga att du vill utnyttja "out of warranty service" så får du köpa en utbytesenhet.
https://www.apple.com/support/iphone/repair/

Jag har gjort det på frugans iPhone 5 och det finns en tråd här på forumet om det.

Ursprungligen av lappen71:

Nej det är bara att gå till Telia och säga att du vill utnyttja "out of warranty service" så får du köpa en utbytesenhet.
https://www.apple.com/support/iphone/repair/

Jag har gjort det på frugans iPhone 5 och det finns en tråd här på forumet om det.

Där lärde jag mig något nytt! Låter ju smidigt. Jag får nog kika närmare på det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-21 23:11

Åt precis 10 dagar för gammal kesella. "Den luktar och smakar ju okej.."

Har nu påbörjat vad jag tror kommer vara resten av denna söndag, på toaletten.

#julstämning

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-12-21 23:32
Ursprungligen av kladda:

Åt precis 10 dagar för gammal kesella. "Den luktar och smakar ju okej.."

Har nu påbörjat vad jag tror kommer vara resten av denna söndag, på toaletten.

#julstämning

Se det positiva, du gör plats för MER julmat!

Ursprungligen av kladda:

Åt precis 10 dagar för gammal kesella. "Den luktar och smakar ju okej.."

Har nu påbörjat vad jag tror kommer vara resten av denna söndag, på toaletten.

#julstämning

Det är onekligen lite Darwin över hela situationen.. Lycka till dock!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-28 00:26

Alla idiotiska utlandanden på Facebook efter regeringens lösning på minoritetsstyre. Blir trött på mängden idioter där ute.

Spänningshuvudvärk sedan igår morse. Den kommer o går i intensitet. Trodde det var migrän först pga liknande symptom men så enkelt var det icke.

Behöver luft så nu ger jag mig, väl påpälsad, ut i - 17 grader o går en runda

Jag är så sjukt trött på Posten. Jag har beställt flera saker men jag har inge fått några avier för dem har skickats till fel person . När jag kollar på Postens sida så står det nu att det har skickats tillbaka till säljaren. Jag har ringt flera gånger till Posten och bett dem ändra namnet och adressen till mitt men det har inte hänt. Jag är så jävla trött på dem.

Ursprungligen av Zingo2000:

Jag är så sjukt trött på Posten. Jag har beställt flera saker men jag har inge fått några avier för dem har skickats till fel person . När jag kollar på Postens sida så står det nu att det har skickats tillbaka till säljaren. Jag har ringt flera gånger till Posten och bett dem ändra namnet och adressen till mitt men det har inte hänt. Jag är så jävla trött på dem.

Låter snarare som om du skulle behöva be avsändaren ändra adress så det blir rätt från början

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-12-31 23:27

Tappade min nya iPhone och glaset sprack...j-vla skit

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-01-01 01:55
Ursprungligen av Weedberg:

Lyckades på något sätt posta i helt fel tråd... Testar igen, och hoppas att det blor rätt nu!

Har haft iPhone i tre år, och skrattat åt de med trasiga skärmar. Jag har aldrig förstått hur det går till. Mina telefoner har klarat nästan allt. Fram till idag. Skärmen gav vika. Ett fall på ca 10-15 cm, ner på ett ganska hårt golv var inte vad den ville ha.
Det första jag tänkte var att det bara var damm på skärmen. När det inte försvann insåg jag att så inte var fallet...

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt...

Lite billigare iaf.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Låter snarare som om du skulle behöva be avsändaren ändra adress så det blir rätt från början

Det står rätt namn och adress på paketen men det är lapparna om att paketet har kommit som är fel. Det är posten som skriver dem, inte avsändaren.

Ursprungligen av Zingo2000:

Det står rätt namn och adress på paketen men det är lapparna om att paketet har kommit som är fel. Det är posten som skriver dem, inte avsändaren.

Så ditt lokala postombud står alltså med ett paket som är adresserat till Nisse på Storgatan, men de skriver och skickar en avi till Kalle på Långgatan? (typ)

Låter som ett otroligt inkompentent postombud.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så ditt lokala postombud står alltså med ett paket som är adresserat till Nisse på Storgatan, men de skriver och skickar en avi till Kalle på Långgatan? (typ)

Låter som ett otroligt inkompentent postombud.

Nu är det länge sedan som jag var brevbärare men jag kollade med min son som vikarierar som brevbärare och rutinerna är likadana.

Det är något i hela denna beskrivning som jag inte begriper. Om det är en försändelse (brev) som är för stor för att delas ut så kan (eller kunde) brevbäraren ta tillbaka försändelsen och skriva ut en avi så att försändelsen kan hämtas ut men det sköter brevbäraren. Men om det är ett paket så skrivs avin samtidigt som man skickar paketet.

Så postombudet är aldrig inblandat i Zingo2000s scenario, de skriver aldrig några avier.

Men jag begriper inte mycket i detta scenario. Det känns som osannolika misstag - speciellt om de upprepas.

Framförallt eftersom mina varubrev numera aviseras med SMS-utskick vilket jag ofta tjänar minst en dag på.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2015-01-01 15:52

Har haft många problem med paket som skickas från distansapoteket (glutenfri mat), till mig för min dotter. På paket stod båda våra namn som mottagare. Eftersom hon var liten då så hade hon varken pass eller ID-handling ännu så alltså kunde jag hämta ut paketet åt oss som vägde ca 20 kg/paket och det var ju ändå jag som skulle frakta hem och laga maten.

Efter några år gjorde Posten någon förändring, så att endast dotterns namn stod på avin som skickades ut, så då jag kunde inte hämta ut paketen eftersom dom krävde legitimation från henne.

Blev ganska mycket problem och besvär för oss, och många samtal med Distansapoteket, som var de som kunde ordna detta
för på utlämningsstället vägrade dom lämna ut paketen, eftersom mitt namn inte stod på avin, trots att det stod på adresslappen på paketen.

Över lag har det varit rätt mycket problem med dessa försändelser som, Posten och nu Postnord ansvarar för. Senast fick jag åka på två olika ställen, ett norr om stan och ett söder om, för att hämta ut maten. Anledningen, det ena vägde 20,4 kg, 400g över maxvikt och då kom givetvis det andra inte dit för det vägde 19 någonting kg.

Några gånger har jag valt utkörning. De flesta gånger har de inte kommit ut med dom alls utan jag har fått hämta som vanligt, en gång kom dom men jag var inte hemma, vilket är självklart för dom meddelar aldrig innan, och då fick jag en annan typ av avi i lådan, som sa att jag kunde hämta på utlämningsstället, detta var givetvis utan namn och då kollade dom bara på adresslappen på paketen. Och en gång så kom dom som vanligt när vi inte var hemma, men då lämnades paketen bara på bron. Som tur var har jag kameraövervakning så jag såg när dom kom och kunde åka hem och ta in det från regnet.

Numera är det även här SMS så då funkar adresslappen på paketen tydligen bra.

  • Medlem
  • 2015-01-02 21:02

Helvete! Första repan på min MBA från 2013 kom ikväll. Inget att bry sig om kanske, men jag brukar vara nästan maniskt rädd om grejerna. Jaja, bara att bryta ihop och komma igen...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-01-02 21:10
Ursprungligen av Dalle:

Helvete! Första repan på min MBA från 2013 kom ikväll. Inget att bry sig om kanske, men jag brukar vara nästan maniskt rädd om grejerna. Jaja, bara att bryta ihop och komma igen...

Se det som att du gjorde din MBA lite mer personlig och unik.

  • Medlem
  • 2015-01-02 21:22
Ursprungligen av joakimo:

Se det som att du gjorde din MBA lite mer personlig och unik.

Önskar att jag kunde se det så. Skit samma, det är bara en dator. Jag hinner förbruka både denna och flera därtill under min livstid.

Ursprungligen av lappen71:

Var är den köpt? En utbytesenhet hos Apple kostar ca 2600:-

3295kr kostar det för iPhone 6. Men nu är försäkringspengarna på väg, så det bli bara självrisken på 1500 jag behöver hosta upp.

Ursprungligen av lasselu:

Tappade min nya iPhone och glaset sprack...j-vla skit

Så ny att det är sexan?
Been there... Inte roligt! Telefonen blir ju så fruktansvärt ful.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-01-09 09:44
Ursprungligen av Weedberg:

Så ny att det är sexan?
Been there... Inte roligt! Telefonen blir ju så fruktansvärt ful.

Japp, sexan.
Fick tillbaka den från Appple igår med nytt glas så nu är jag glad igen.

Bevaka tråden