Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral/Skal till iPhone 6/+

Tråden skapades och har fått 154 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-14 22:46
Ursprungligen av Kelvin:

Tape på baksidan.

Ok - måste vara en "gammal" beskrivning på 12 South hemsida. Där stod plasticframe - vilket dom brukar ha på BookBook.
Limningen på baksidan gillar jag inte. Har haft det från KL Sweden som gör fantastiska produkter iof. - men det var värdelöst tycker jag.
Vill man ta ur telefonen - går det bra. I detta fall är det inte lika lätt - och framförallt sätta tillbaka. Om inte dom hittat någon magisk lösning. Du tycker det verkar ok med "klister" - eller ?

Ursprungligen av adress@mac:

Jag väntar på denna. Är på väg till Sverige nu.
https://www.twelvesouth.com/product/surfacepa...
Har alltid kört BookBook tidigare - men nu byter jag. 2 kort räcker oftast - och den blir tunn så det förslår.

Den ser väldig fin ut, men vad skyddar telefonen om man tappar den på kanten...?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2014-11-16 17:29
Ursprungligen av bozzman:

Den ser väldig fin ut, men vad skyddar telefonen om man tappar den på kanten...?

Detta fodral är inte designad för att skydda mot detta. Denna skyddar mot dagligt slitage och gör telefonen mindre hal.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-11-21 08:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blev mer intresserad av hållaren:)

Synd bara att den kräver ett skal.

Beställde du någon hållare också? I sådana fall så ser jag fram emot en recension senare!

Har fått flera mail från företaget där dom talar om försening av tillverkning och nu senast problem med tullen. Det är som ett lotteri det här tydligen. Men jag håller tummarna

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2014-11-23 22:58

Någon som har tidigare erfarenhet av vattentäta fodral/"påsar", av ex denna typ: http://www.myultraproof.com/product/iphone-5s...
Tänker mig någon som fungerar till snorkling ned till ca 3 meter, och där det fungerar att filma/fotografera med telefonen.
Gäller en iPhone 6.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-12-09 07:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blev mer intresserad av hållaren:)

Synd bara att den kräver ett skal.

Beställde du någon hållare också? I sådana fall så ser jag fram emot en recension senare!

Citat:

Har fått flera mail från företaget där dom talar om försening av tillverkning och nu senast problem med tullen. Det är som ett lotteri det här tydligen. Men jag håller tummarna

Fick mail om att prylarna var skickade. Nästan två och en halv månads försening från vad som var lovat.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-12-09 10:22

Har ingen iPhone 6 själv utan en 5s, men efter dagens halk olycka där telefonen föll ur fickan och hamna i backen och gled på gruset/asfalten fick mig att sätta på mitt skal igen. Tog av skalet under sommaren då det kändes skönare. Blev repor i aluminium ramen runt skärmen som tur, ser inte snyggt ut och känns inte lent mer. Men hellre att va förbered än att få se spräckt skärm.

Äntligen finns BookBook för iPhone 6 / 6+ : https://www.twelvesouth.com/product/bookbook-...
Väntar nog på att den kommer till Riket innan jag köper en.

Jag hade en Laptop från Vaio som var i den storleken. Det ser ju helt groteskt ut?

Är det bara jag som kör utan? Har beställt hem ett tiotal skal från ebay och alla är hemska.

Mvh Johan

Ursprungligen av CekariYH:

Äntligen finns BookBook för iPhone 6 / 6+ : https://www.twelvesouth.com/product/bookbook-...
Väntar nog på att den kommer till Riket innan jag köper en.

Ursprungligen av _empty:

Jag hade en Laptop från Vaio som var i den storleken. Det ser ju helt groteskt ut?

Är det bara jag som kör utan? Har beställt hem ett tiotal skal från ebay och alla är hemska.

Mvh Johan

Ha ha, kanske det, men alla plånboks-foderal bygger ju på rätt rejält, men har alltid gillat just BookBook för dom är så snygga och rejäla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-12 11:00

Dessa skal/fodral verkar vettiga, ganska tunna.
https://www.twelvesouth.com/product/surfacepad-iphone6

Ursprungligen av bjorsi:

Dessa skal/fodral verkar vettiga, ganska tunna.
https://www.twelvesouth.com/product/surfacepad-iphone6

Japp, men fyller tyvärr inte mitt behov för att slippa plånbok, vilket deras BookBook gör (jo, är gammalmodig med en bunt plastkort etc )

Ursprungligen av CekariYH:

Äntligen finns BookBook för iPhone 6 / 6+ : https://www.twelvesouth.com/product/bookbook-...
Väntar nog på att den kommer till Riket innan jag köper en.

iPhonebutiken.se meddelar att dom får in måndag - tisdag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-17 10:37
Ursprungligen av Kelvin:

Har nu fått denna i färgen camel, jag har alltid varit emot skal förut, känner att jag vill skydda min ip6+ denna gång, dessutom blir telefonen mer lätthanterlig, kvalitén på lädret håller hög klass.

Nöjd med fodralet fortfarande? Överväger att införskaffa ett.

Ursprungligen av bjorsi:

Nöjd med fodralet fortfarande? Överväger att införskaffa ett.

Har haft mitt några dagar - och det är faktiskt över förväntan. Bra kvalitet och skönt att hålla i. Köpte på iPhonebutiken.se.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-17 14:16
Ursprungligen av adress@mac:

iPhonebutiken.se meddelar att dom får in måndag - tisdag.

http://www.gmyle.com/collections/iphone-6/pro...

I stort sett identiskt med BookBook men kostar en bråkdel.

Ursprungligen av heek:

Jag använder deras bruna med Aqua-filt till min iPhone 6 Plus, supernöjd! Blir bara snyggare med tiden. Bra skydd!

//Stefan

Ursprungligen av Gojlos:

http://www.gmyle.com/collections/iphone-6/pro...

I stort sett identiskt med BookBook men kostar en bråkdel.

Men fortfarande inte BookBook. Kopia är kopia - och skillnaden i kvalitet har alltid varit stor.

Finns det inget självhäftande halkskydd eller nått
jag avskyr skal men kan inte använda telefonen utan det, det glider rakt ur handen på mig

har ett iPhone 6 Case Capsule men den blir ju onödigt klumpig

Ursprungligen av disktant:

Finns det inget självhäftande halkskydd eller nått
jag avskyr skal men kan inte använda telefonen utan det, det glider rakt ur handen på mig

har ett iPhone 6 Case Capsule men den blir ju onödigt klumpig

Jag har samma fundering/tanke. Jag har ett liknande som du har (billigt mjukt från Kjell o. Co) men funderar på om det finns någon form av "halkskyddstejp" som skulle kunna användas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-17 21:12
Ursprungligen av adress@mac:

Men fortfarande inte BookBook. Kopia är kopia - och skillnaden i kvalitet har alltid varit stor.

Till min 5:a köpte jag BookBook och ett på en kinesisk site och faktiskt var kvaliteten på det från kina bättre (förutom trycket). På mitt BookBook släppte de där metallbitarna som sitter i ryggen.
På mitt allra första BookBook fodral, till en 4:a, var facken för korten så tajta att de gick sönder.
Min erfarenhet ger i hand att kvaliteten på BookBook inte är så förbaskat hög men de var i alla fall först. Jag vill dock tillägga att jag älskar Twelve Souths produkter (har en hel del), jag har kanske bara haft otur med BookBook fodralen.

Ursprungligen av Gojlos:

Till min 5:a köpte jag BookBook och ett på en kinesisk site och faktiskt var kvaliteten på det från kina bättre (förutom trycket). På mitt BookBook släppte de där metallbitarna som sitter i ryggen.
På mitt allra första BookBook fodral, till en 4:a, var facken för korten så tajta att de gick sönder.
Min erfarenhet ger i hand att kvaliteten på BookBook inte är så förbaskat hög men de var i alla fall först. Jag vill dock tillägga att jag älskar Twelve Souths produkter (har en hel del), jag har kanske bara haft otur med BookBook fodralen.

Du har nog haft "otur" med dom i så fall. Har haft 6 stycken till iPhone och 4 till iPad. Aldrig något som gott sönder. Inte för mina bekanta heller. Men allt beror ju på hur det behandlas. Trånga fickor för korten - det stämmer i början - eftersom det är läder. Precis som med läderskor - blir dom bättre med tiden. Ett par gummistövlar är säkert likadana från start till mål. "Metallbitar" i ryggen vet jag inte ens vad det är för något. På en kinesisk site kan du inte köpa BookBook - eftersom det endast är originalet som heter så. Första åren tog tom ex. Tradera bort alla annonser på falska BookBook. Det kinesiska var förmodligen inte skinn - utan något
"skinnliknande" material - och visst - plast kan hålla bättre än äkta skinn. Bra att du var nöjd med den kinesiska kopian - blir ju billigare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-18 14:09
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har samma fundering/tanke. Jag har ett liknande som du har (billigt mjukt från Kjell o. Co) men funderar på om det finns någon form av "halkskyddstejp" som skulle kunna användas

Transparenta "skins" med lite ruggad yta?
Borde finnas kan man tycka

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-12-19 07:09
Ursprungligen av disktant:

Finns det inget självhäftande halkskydd eller nått
jag avskyr skal men kan inte använda telefonen utan det, det glider rakt ur handen på mig

har ett iPhone 6 Case Capsule men den blir ju onödigt klumpig

Ett par gummihandskar med urklipp för fingret med TouchID.

Iphone 6 kändes hal första veckan, nu är det inga problem längre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-19 07:44
Ursprungligen av adress@mac:

Du har nog haft "otur" med dom i så fall. Har haft 6 stycken till iPhone och 4 till iPad. Aldrig något som gott sönder. Inte för mina bekanta heller. Men allt beror ju på hur det behandlas. Trånga fickor för korten - det stämmer i början - eftersom det är läder. Precis som med läderskor - blir dom bättre med tiden. Ett par gummistövlar är säkert likadana från start till mål. "Metallbitar" i ryggen vet jag inte ens vad det är för något. På en kinesisk site kan du inte köpa BookBook - eftersom det endast är originalet som heter så. Första åren tog tom ex. Tradera bort alla annonser på falska BookBook. Det kinesiska var förmodligen inte skinn - utan något
"skinnliknande" material - och visst - plast kan hålla bättre än äkta skinn. Bra att du var nöjd med den kinesiska kopian - blir ju billigare.

Självklart var det inte BookBook från kina utan ett plagiat. Metallbitarna är de som ligger horisontellt i ryggen som ger de upphöjningar som skapar den där "gamla" bokryggskänslan, 4 st sitter det i fodralet till 5:an. Dessa lossnade som sagt och samlade sig i botten på fodralet och fick pillas tillbaks, tröttnade på detta, skar upp fodralet inifrån och limmade fast dem med superlim. Jag gissar att jag är ganska ensam om detta. Trånga fickor var för att de var för trånga, Jag och en kollega till mig råkade ut för detta då vi beställde samtidigt. Bägge gick i sönder inom 3 veckor, vi reklamerade fodralen och fick nya. Min kollega fick ett bättre, jag ett likadant. Vad gäller hanteringen så har jag hanterat det som man gör med en dylik produkt, ur fickan och i, ser inte hur det ska kunna hanteras annorlunda.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-12-19 08:16
Ursprungligen av Gojlos:

...
Vad gäller hanteringen så har jag hanterat det som man gör med en dylik produkt, ur fickan och i, ser inte hur det ska kunna hanteras annorlunda.

All hantering är olika. Två personer kan tycka att dom hanterar sin "sak" helt normalt men tittar man närmare på det så kan man se otroliga skillnader.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-12-20 16:07

Fortfarande inget skal från Proper. Lämnade Kalifornien den 9:e enligt USPS. Intressant eftersom företaget finns i Australien.

Jag har precis fått mitt "Lifeproof Fre" (iPhone 6) och det verkar riktigt lovande. Slimmat skal som inte bygger så mycket på höjden, men däremot på bredden. Med mitt Otterbox-skal till iPhone 5S så blev ljudet katastrofalt lidande, men som det verkar så funkar det här skalet ganska bra. Lite sämre, men fullt acceptabelt. Jag beställde från iPhonebutiken och dom kan jag varmt rekommendera! Bra priser och snabb leverans!

Lifeproof Fre

iPhonebutiken

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2014-12-24 10:32

Jag är supernöjd med mitt Wally Stick-on från www.distilunion.com

Hade samma på min 4S, och enda nackdelen är att det blir inte mycket till skydd men känslan är oslagbar. + en plånbok på det.

Bevaka tråden