Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apputvecklare (spel) sökes (Stockholm)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-12-13 18:42

Jag finns i Stockholm

Till dig/er som är apputvecklare som kan koda/skapa spel för iphone och/eller Android:

Jag har en grym idé för ett mobilspel som jag vill vara med och utveckla tillsammans med dig/er. Spelet är ett gratisspel och ett väldigt simpelt multiplayerspel (1 mot 1) som pågår i 1 minut.

Jag är övertygad om att spelet kommer att göra bra ifrån sig på marknaden då det är ett roligt och enkelt spel för spelarna. Jag tror speciellt att ungdomar/barn kommer att älska spelet. Jag är även övertygad om att du kommer att älska spelet när jag presenterar idén för dig. Du kommer förstå vad jag menar när jag presenterar idén för dig.

Hur spelet ska se ut, vad som ska ingå i spelet och hur vi ska nå ut till människors medvetande om att spelet finns är redan uttänkt och nedskrivet i projektplanen som jag kommer att presentera för dig/er om du/ni är intresserade. Det jag söker efter nu är alltså någon som kan skapa/koda spelet till mobila enheter.

Dock är det så att jag inte har några pengar att erbjuda till personen/företaget som vill skapa spelet tillsammans med mig. För mig handlar det inte om pengarna utan jag vill vara med om att skapa något kreativt för andra människors gagn. Är du likadan? Hör av dig.

Det jag lovar dig är den första intjänade summan upp till en viss summa som vi kommer överens om. Efter det får du/ni även en viss procent av resterande intäkter som vi kommer överens om (jag skriver gärna ett avtal på det). Den jag söker efter är alltså en person eller företag som är villig att lägga ned tid på något.

Jag räknar med att spelet kommer att gå viralt då jag ser potentialen för det. Det tror jag även du/ni kommer att göra när ni ser presentationen jag har förberett. Jag räknar med att intäkterna kommer att bli stora. Väldigt stora.
Jag har redan ett företag som är intresserad av att skapa spelet tillsammans med mig men än har det inte mynnat ut i något konkret så därför fortsätter min jakt på någon som vågar ta en risk (med att lägga ned tid på något).

Så om du är en person (eller ett företag) som ser en möjlighet när den är framför dig och är villig att ta en risk (med att lägga ner tid på något utan att få betalt för det i början) så borde du definitivt kontakta mig så att vi kan träffas på ett möte där jag presenterar min idé för dig/er.

Skicka ett mail och jag lovar dig att du inte kommer att ångra dig. Du har absolut ingenting att förlora på träffas på ett möte och höra vad jag har att säga.

Mötet kommer att handla om att komma överens om hur intäkterna ska fördelas. Jag begär även att du lovar att inte sprida informationen vidare till tredje part OM det är så att du bestämmer dig för att inte vilja gå vidare med att vara med och skapa spelet. Sedan presenterar jag min idé för dig/er.

Om någon investerare läser det här och vill höra om idén så kontakta mig.

Senast redigerat 2014-12-13 18:55
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-12-14 15:05
Ursprungligen av Sturr:

Det jag lovar dig är den första intjänade summan upp till en viss summa som vi kommer överens om. Efter det får du/ni även en viss procent av resterande intäkter som vi kommer överens om (jag skriver gärna ett avtal på det). Den jag söker efter är alltså en person eller företag som är villig att lägga ned tid på något.

Jag räknar med att spelet kommer att gå viralt då jag ser potentialen för det. Det tror jag även du/ni kommer att göra när ni ser presentationen jag har förberett. Jag räknar med att intäkterna kommer att bli stora. Väldigt stora.
Jag har redan ett företag som är intresserad av att skapa spelet tillsammans med mig men än har det inte mynnat ut i något konkret så därför fortsätter min jakt på någon som vågar ta en risk (med att lägga ned tid på något).

Så om du är en person (eller ett företag) som ser en möjlighet när den är framför dig och är villig att ta en risk (med att lägga ner tid på något utan att få betalt för det i början) så borde du definitivt kontakta mig så att vi kan träffas på ett möte där jag presenterar min idé för dig/er.

Du söker någon som är villig att ta en risk. Hur mycket är du själv beredd att riskera? Av ditt inlägg att döma kan jag bara se att du har en idé att bidra med och inget annat. Om du verkligen tror på idén så borde du väl vara villig att ta en risk själv. Gå till banken och presentera din idé så kan de säkert hjälpa dig med finansiering.

Utvecklare tycker inte om att jobba gratis åt folk som inte är villiga att satsa något själva.

  • Medlem
  • 2014-12-14 16:39

Jag kan betala 5000 kr i början, inga problem för mig. Det de större summorna jag inte har.

Jag vill inte verka negativ, men jag har sett det här upprepas så många gånger. Någon har fått en briljant idé, ett enkelt spel som kommer att gå viralt; allt som saknas är pengar och kompetens att utveckla idén till en färdig app. Nästan alltid slutar det med att projektet misslyckas och det blir dålig stämning.

Ursprungligen av Sturr:

Mötet kommer att handla om att komma överens om hur intäkterna ska fördelas. Jag begär även att du lovar att inte sprida informationen vidare till tredje part OM det är så att du bestämmer dig för att inte vilja gå vidare med att vara med och skapa spelet. Sedan presenterar jag min idé för dig/er.

Om du inte har någon ersättning att erbjuda utan bara en andel av potentiella framtida intäkter så bör du till att börja med lägga ner planerna på ett NDA bara för att presentera idén.

Ursprungligen av Sturr:

Jag kan betala 5000 kr i början, inga problem för mig. Det de större summorna jag inte har.

Funderat på crowdfunding? Kickstarter? Indiegogo?

  • Medlem
  • 2014-12-14 19:59
Ursprungligen av McDarwin:

Jag vill inte verka negativ, men jag har sett det här upprepas så många gånger. Någon har fått en briljant idé, ett enkelt spel som kommer att gå viralt; allt som saknas är pengar och kompetens att utveckla idén till en färdig app. Nästan alltid slutar det med att projektet misslyckas och det blir dålig stämning.

Om du inte har någon ersättning att erbjuda utan bara en andel av potentiella framtida intäkter så bör du till att börja med lägga ner planerna på ett NDA bara för att presentera idén.

Funderat på crowdfunding? Kickstarter? Indiegogo?

Tack för tipset om kickstarter. Jag har startat en nu!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2014-12-14 22:24
Ursprungligen av Sturr:

Tack för tipset om kickstarter. Jag har startat en nu!

länk?

  • Medlem
  • 2014-12-15 23:42
Ursprungligen av Måns97:

länk?

Det tog ett litet tag för Kickstarter att acceptera projektet men här är länken! https://www.kickstarter.com/projects/43825064...

Om någon vill hjälpa till med att stödja projektet skulle det självklart vara väldigt uppskattat

5000 kronor ger dig en apputvecklare för en dag. Tror du kommer behöva hjälp under månader...

Senast redigerat 2014-12-16 10:38
  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-16 15:42
Ursprungligen av hummel:

5000 kronor ger dig en apputvecklare för en dag. Tror du kommer behöva hjälp under månader...

Max 2.5 dagar kanske?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-12-16 15:52
Ursprungligen av juanito:

Max 2.5 dagar kanske?

För den timpenningen får man ingen erfaren utvecklare.

5000:- (inkl. moms) för en dags arbete motsvarar en timpenning på 500:- + moms, vilket fortfarande får anses vara billigt. Ska man anlita en seriös konsultfirma börjar det närma sig fyrsiffrig timpenning.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-16 16:51
Ursprungligen av Vassius:

För den timpenningen får man ingen erfaren utvecklare.

5000:- (inkl. moms) för en dags arbete motsvarar en timpenning på 500:- + moms, vilket fortfarande får anses vara billigt. Ska man anlita en seriös konsultfirma börjar det närma sig fyrsiffrig timpenning.

Håller med men, för ett dylikt projekt kanske det inte behöver vara världens mest rutinerade utvecklare. Kanske bäst att hitta någon som vill lära sig göra appar men samtidigt inte har några bra idéer själv.
Någon nyutexaminerad som är bra på att koda, men inte hittat något riktigt arbete ännu.

1
Bevaka tråden