Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två externa bildskärmar till Macbook air?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Det är såhär att jag köpt en 27´ skärm av märket Philips till min MacBook air. Jag är väldigt nöjd över den och skulle gärna haft en till som en ytterligare extra skärm. Min fråga är ifall det går att koppla två externa skärmar till min MacBook air?
Mvh Oscar

Senast redigerat 2014-12-15 10:16

Ja, utan att veta vilken Air du har skulle jag säga antingen med ett USB-grafikkort som har DisplayLink-teknologi eller ett Matrox Dualhead2Go. USB-kortet är ingen höjdare att spela video på, men vanligt kontorsarbete går bra (jag har ett sådant till min MBP för att köra två skärmar).

Om den är från 2012 eller senare kan du ha två skärmar så länge det är Thunderbolt.

Det är ju bara en kontakt på datorn så du får koppla den andra skärmen in i den första.

Det är den nyaste MBA c den har Thunderbolt. Kan man då koppla skärmarna med ex vis dvi mellan varandra? Eftersom hdmi är upptagen på "första" skärmen

Ursprungligen av oscarqrx:

...Kan man då koppla skärmarna med ex vis dvi mellan varandra?...

Nej, att seriekoppla skärmar funkar bara med Thunderbolt, vilket du redan har fått information om. (se inlägg 3)

Dvs "ren" Thunderbolt, inga adapters till HDMI, DVI eller liknande.

Vill du ha en andra extern skärm utan Thunderbolt, så är det USB-grafikkort som gäller.

Beroende på upplösning och datormodell kan det fungera med en splitter också.

Menar ni föresten uttaget thunderbolt eller man behöver skärmen thunderbolt display?

Ursprungligen av oscarqrx:

Menar ni föresten uttaget thunderbolt eller man behöver skärmen thunderbolt display?

För närvarande så menar vi Apples Thunderbolt Display. Men det kan ju egentligen vara vilken skärm som helst som har två Thunderbolt-portar, så att man kan koppla vidare till en annan skärm. Just nu är nog Apple ensamma på den marknaden, men det kan kanske dyka upp sådana skärmar även från andra tillverkare.

1
Bevaka tråden