Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 8 står för 63 procent av besöken på App Store

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple uppger att det mobila operativsystemet IOS 8 nu finns installerat i 63 procent av enheter som besöker App Store.

Läs hela artikeln här

Jo, men en hel del appar har ju nyligen fått uppdateringar just för åttan. Ivern att uppdatera dem är väl större hos de som redan kör åttan än hos de andra, och därmed andelen besök på AppStore. Därför kan sådana mätningar ge en sned bild av den verkliga andelen av alla iOS.användare som kör åttan.

jävla skit ios 8, otroligt att slänga ut buggiga ios istället för att förbättra redan befintligt och göra det mer strömsnålt men nej nej, pengar ska vi ha och användarna får INTE byta tillbaka. helt jävla otroligt.

Ursprungligen av forband:

jävla skit ios 8, otroligt att slänga ut buggiga ios istället för att förbättra redan befintligt och göra det mer strömsnålt men nej nej, pengar ska vi ha och användarna får INTE byta tillbaka. helt jävla otroligt.

Apropå ditt "nej, pengar ska vi ha", hur mycket betalade du för IOS8?

Ursprungligen av elgenper:

Jo, men en hel del appar har ju nyligen fått uppdateringar just för åttan. Ivern att uppdatera dem är väl större hos de som redan kör åttan än hos de andra, och därmed andelen besök på AppStore. Därför kan sådana mätningar ge en sned bild av den verkliga andelen av alla iOS.användare som kör åttan.

Och?

Siffran jämförs med samma siffra för tidigare releaser och det är jämförelsen mot tidigare data som är relevant.

Senast redigerat 2014-12-12 09:15
Ursprungligen av forband:

jävla skit ios 8, otroligt att slänga ut buggiga ios istället för att förbättra redan befintligt och göra det mer strömsnålt men nej nej, pengar ska vi ha och användarna får INTE byta tillbaka. helt jävla otroligt.

iOS 8 fungerar bra för mig. På min iPad Air 2 har jag haft NOLL problem. iOS 7 däremot, uruselt när det släpptes.

Ursprungligen av koffas:

iOS 8 fungerar bra för mig. På min iPad Air 2 har jag haft NOLL problem. iOS 7 däremot, uruselt när det släpptes.

När det släpptes kanske, men inte när dåvarande buggar åtgärdats. Då vart det tajt och strömsnålt/krävde mindre resurser. Varför inte fortsätta slimma det ytterligare och lägga krut på det istället för att börja om på ios 8 och syssla med att återgärda nya, enkla buggar.

Ursprungligen av forband:

När det släpptes kanske, men inte när dåvarande buggar åtgärdats. Då vart det tajt och strömsnålt/krävde mindre resurser. Varför inte fortsätta slimma det ytterligare och lägga krut på det istället för att börja om på ios 8 och syssla med att återgärda nya, enkla buggar.

Fast vad har detta med tråden att göra?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-12 13:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast vad har detta med tråden att göra?

Och jag är intresserad av hur mycket han betalade för iOS 8

Även om man så gärna vill identifiera sig med företaget i fråga som gör ganska bra produkter ska man inte vara naiv. Pengatörsten lyser igenom mer och mer. "Mormor med iphone 5s har inte än hittat till itunes för att uppgradera till ios8" är naivt att tro på.

Ursprungligen av forband:

Även om man så gärna vill identifiera sig med företaget i fråga som gör ganska bra produkter ska man inte vara naiv. Pengatörsten lyser igenom mer och mer. "Mormor med iphone 5s har inte än hittat till itunes för att uppgradera till ios8" är naivt att tro på.

Jag begriper fortfarande inte vad du vill ha sagt?

Givetvis så vill Apple tjäna pengar men hur hänger det ihop med trådens ämne?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag begriper fortfarande inte vad du vill ha sagt?

Givetvis så vill Apple tjäna pengar men hur hänger det ihop med trådens ämne?

Gå tillbaka och läs och fundera lite mer då. Om du för en stund låter bli att anmärka på vad alla andra säger så blir det kanske lättare att komma med något eget som bidrar till diskussionen.

Ursprungligen av forband:

Gå tillbaka och läs och fundera lite mer då. Om du för en stund låter bli att anmärka på vad alla andra säger så blir det kanske lättare att komma med något eget som bidrar till diskussionen.

Det är upp till dig om du vill bli förstådd eller inte - jag bara undrar hur dina inlägg passar in med trådens ämne eftersom jag har svårt att se hur dina inlägg bidrar till trådens ämne.

[quote name="BlackSmp" postid="2222320"]Det är upp till dig om du vill bli förstådd eller inte - jag bara undrar hur dina inlägg passar in med trådens ämne eftersom jag har svårt att se hur dina inlägg bidrar till trådens ämne.[/quote

Skriv något själv om trådens ämne så kanske det rensar tankarna lite

1
Bevaka tråden