Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telebolagens bombmatta av reklam

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-12-11 18:13

Jag behöver en reality-check.

Jag är sedan lång tid, säkert tio år, fullständigt avtrubbad när det gäller telebolagens reklamerbjudanden. Reklamkampanjerna är så frekventa och har så likartat innehåll att allt bara flyter samman. Det måste dock kosta oerhört mycket pengar, så jag undrar om det inte blir väldigt dyrköpta kunder - de som lockas över? Konkurrensituationen är ju så tät att inget av de fyra-fem som krigar kan avvika nämnvärt i jämförelse med någon annan. Eller har de marginalerna på företagssidan?

Vem är det som är målgruppen? Är det de som inte har så mycket pengar över, men tänker sig att de ändå kan fork'a ut de par trehundralappar per månad på ett flera års abb för att få den efterlängtade entrylevel-telefonen?

Bra fråga

Men jag tror att vi spenderar mer pengar än vad vi vill inse på kommunikation

Ursprungligen av planB:

Konkurrensituationen är ju så tät att inget av de fyra-fem som krigar kan avvika nämnvärt i jämförelse med någon annan.

Det är väl just det. Alla säljer ju samma produkt till samma pris, så de får istället skapa och konkurrera med associationsvärden i stil med läsk- och modeföretagen.

1
Bevaka tråden