Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många mail har jag i brevlådorna?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-12-06 07:04

Efter uppgradering till Mavericks har totala antalet mail som ligger i resp. brevlåda upphört att visas. Jag vill ha tillbaka denna funktion, hur göra?

Ursprungligen av Stig R:

Efter uppgradering till Mavericks har totala antalet mail som ligger i resp. brevlåda upphört att visas. Jag vill ha tillbaka denna funktion, hur göra?

Kollat inställningarna?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-12-06 09:28
Ursprungligen av Mymac4ever:

Kollat inställningarna?

Flera gånger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-07 16:51

Använder du Smarta mappar?
Finns en obekräftad bugg att när man går in i en smart brevlåda/mapp så ser man inte längre antalet i titel menyn. Man måste då starta om Mail.app

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-12-08 00:38

Tack kladda!
Jag har flera smarta mappar, älskar dem. Den med senaste veckans mail är den jag arbetar med hela tiden. Startade om och då kom antalet upp i titelraden igen. Skall försöka se vad jag gör när det försvinner igen.

J*a idiotbugg. Annat fel; Slänger du saker från smarta mappar så försvinner de inte från listan. Eller är det bara jag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-08 18:01
Ursprungligen av carlsson:

J*a idiotbugg. Annat fel; Slänger du saker från smarta mappar så försvinner de inte från listan. Eller är det bara jag?

Inte ens om du tömmer papperskorgen?
Jag tänker att den smarta mappens uppgift är ju att samla in alla brev som passar in de premisser man väljer. T.ex Jag vill visa alla mottagna brev från Anna, denna veckan.
Att dom då ligger i olika mappar (däribland också papperskorgen) spelar ju ingen roll.

Eller har jag missuppfattat dig?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-12-10 01:07
Ursprungligen av kladda:

Inte ens om du tömmer papperskorgen?
Jag tänker att den smarta mappens uppgift är ju att samla in alla brev som passar in de premisser man väljer. T.ex Jag vill visa alla mottagna brev från Anna, denna veckan.
Att dom då ligger i olika mappar (däribland också papperskorgen) spelar ju ingen roll.

Eller har jag missuppfattat dig?

När man skapar en smart mapp väljer man om den skall inkludera brev från papperskorgen eller ej. Även om man inte kryssar i den rutan visas breven man kastat ett tag. Jag tror de försvinner nästa gång datorn somnar. De försvinner definitivt om man startar om Mail.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-12-10 08:37

Om man kör IMAP markeras bara mailen som ska kastas. De kastas inte förrän man avslutar sessionen mot servern (loggar ut/avslutar mailprogrammet) eller om man kör Purge. Detta kan man se om man samtidigt loggar in via webmail.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-12-10 09:01
Ursprungligen av kenjon:

Om man kör IMAP markeras bara mailen som ska kastas. De kastas inte förrän man avslutar sessionen mot servern (loggar ut/avslutar mailprogrammet) eller om man kör Purge. Detta kan man se om man samtidigt loggar in via webmail.

Jag kör POP.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-10 09:20
Ursprungligen av Stig R:

När man skapar en smart mapp väljer man om den skall inkludera brev från papperskorgen eller ej. Även om man inte kryssar i den rutan visas breven man kastat ett tag. Jag tror de försvinner nästa gång datorn somnar. De försvinner definitivt om man startar om Mail.

Så i killens fall ovan så kan det vara så enkelt att han inte bockat ur den rutan? Jobbar själv väldigt lite med smarta mappar men försökte ändå hjälpa till

  • Medlem
  • Thailand
  • 2014-12-10 09:32

Testade just att tömma papperskorgen i Mail. Då försvann de.
Uppenbarligen en liten bugg, men när man vet hur man skall hantera den går det an. Starta om Mail är grundtipset.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-12-10 12:21
Ursprungligen av Stig R:

Testade just att tömma papperskorgen i Mail. Då försvann de.
Uppenbarligen en liten bugg, men när man vet hur man skall hantera den går det an. Starta om Mail är grundtipset.

Kolla reglerna för smarta mappen, kanske det är de som måste justeras.

1
Bevaka tråden