Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

radavstånd i Mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ändrar jag på det?
En fråga till: hur kan jag skriva in min e-mailadress automatiskt när den behövs? Frågar en tacksam PIJANOS

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-12-06 12:22

Radavstånd i Mail verkar besvärligt, jag gick en omväg via Openoffice Writer där jag skrev min text med valbart radavstånd, kopierade texten och klistrade in den i Mail.

Se till att Message Format i Mail är inställd på Rich Text i stället för Plain Text (kolla i Preferences för Mail, fliken Composing),

  • Medlem
  • 2014-12-06 12:36

Jag hittar ingen möjlighet att ändra radavstånd i Mail.

Nej det finns nog inte. Gör som mattiL skrev och skriv texten i ett annat program och klistra in.

Fråga nummer två: var vill du automatiskt ha din email ifylld? Om du lägger till den på dig själv i adressboken kommer Safari att föreslå den på webben är jag rätt säker på.

Vill du ha den på nåt annat ställe kan du sätta upp ett alias för den i Systeminställningar > Tangentbord > Text.

Tack för svaret! Lite väl bökigt, jag ska följa Ditt råd när det verkligen är viktigt.

Ursprungligen av mattiL:

Radavstånd i Mail verkar besvärligt, jag gick en omväg via Openoffice Writer där jag skrev min text med valbart radavstånd, kopierade texten och klistrade in den i Mail.

Se till att Message Format i Mail är inställd på Rich Text i stället för Plain Text (kolla i Preferences för Mail, fliken Composing),

Tack för bryderi!

Ursprungligen av alix:

Jag hittar ingen möjlighet att ändra radavstånd i Mail.

Tack för bryderi!

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nej det finns nog inte. Gör som mattiL skrev och skriv texten i ett annat program och klistra in.

Fråga nummer två: var vill du automatiskt ha din email ifylld? Om du lägger till den på dig själv i adressboken kommer Safari att föreslå den på webben är jag rätt säker på.

Vill du ha den på nåt annat ställe kan du sätta upp ett alias för den i Systeminställningar > Tangentbord > Text.

  • Medlem
  • 2014-12-06 23:21
Ursprungligen av Janos Solyom:

Så lite så.

1
Bevaka tråden