Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbkamera till Mac sökes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag söker en bra webbkamera till min stationära MacPro 2009 men jag hittar ingen på App Store?
Har även kollat på Logitechs hemsida och de skriver inget längre om Mac kompatibilitet?
Kollade på Kjell och Co, de hade inte en enda Logitech kamera i sitt sortiment.

Tar tacksamt emot alla tips

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2014-12-05 19:14

Jag har en Logitech-webbkamera som jag använder till stop motion-filmer. Jag tror att det är denna
Jag har förvisso en nyare Mac, men vad jag vet så ska det inte vara några problem med att koppla in webbkameror.

Ursprungligen av schröder:

Hej, jag söker en bra webbkamera till min stationära MacPro 2009 men jag hittar ingen på App Store?
Har även kollat på Logitechs hemsida och de skriver inget längre om Mac kompatibilitet?
Kollade på Kjell och Co, de hade inte en enda Logitech kamera i sitt sortiment.

Tar tacksamt emot alla tips

Logitech HD Pro C920 rekommenderas öven för Mac-användare. Man kan köpa en app som heter Webcam Settings i Appstore för att göra färgjusteringar. Jag har själv en Logitech HD Webcam C615 och använder Webcam settings. Jag har inte haft några problem för mitt syfte att spela in videoguider och det funkar även för videochat. däremot har jag inte lurat ut hur man tar stillbilder med den för det finns inga reglage eller knappar på den.

Konstigt bara att Logitech inte skriver att de funkar till Mac längre bara hmm...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-12-06 12:21

Verkar som om företaget Logitech har problem med Apple. Sen tror jag vilken modern USB-kamera som helst skall fungera med OS X. Hör med Logitech, eller ta dig till en butik och be att få prova en kamera med en Mac.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-06 12:30
Ursprungligen av schröder:

Konstigt bara att Logitech inte skriver att de funkar till Mac längre bara hmm...

Då läser du inte så noggrannt...
C615 som @Måns97 länkar till har en fet logga:

Men man kan ana att de är dåliga på att testa och uppdatera sin egna modellspecifik programvara för styrning av kameran då de anger kompatibelt OSX till 10.5-10.6, troligen det som var aktuellt när modellen lanserades. Troligen klarar du dig lika bra utan Logitechs egna proramvaror ändå. De skriver också för den modellen angående videosamtal:

Citat:

* På Mac®-datorer går det för närvarande att ringa videosamtal i HD-kvalitet med Logitech Vid™ HD och FaceTime HD. Stöd för videosamtal i HD-kvalitet finns även för andra program. Du hittar mer information på deras respektive webbplatser.

När det gäller den nyare modellen C920 som @Digitaldoktorn tipsar om anger de systemkrav OSX 10.7 eller senare

Ok, förstår inte då varför Logitech då har ett filter där endast Windows anges?

Under specifikationer för C920 anges Windows Vista®, Windows® 7 (32- eller 64-bitars) eller Windows® 8
Ingenstans står det om Mac men ni kanske har kollat på en annan sida än Logitechs i Sverige

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-08 14:47
Ursprungligen av reboot81:

Verkar som om företaget Logitech har problem med Apple..

Vilka problem tänker du på? Apple Store säljer ju själva många av Logitechs tangentbord, men marknaden för webkameror är liten när det oftast finns inbyggt.

Ursprungligen av schröder:

Ingenstans står det om Mac men ni kanske har kollat på en annan sida än Logitechs i Sverige

Nej, det står faktiskt inte med på produktsidan, dåligt, men finns med på supportsidorna
http://support.logitech.com/article/40878

Jag har en Logitech HD Pro C920 som fungerar alldeles utmärkt när jag inte använder min bärbara dator. Så länge uppkopplingen är bra så är bilden riktigt bra. När uppkoppling blir sämre tycker jag att min mac dators webbkamera är bättre.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-05-05 00:16

Jag har ett gäng kameror. Vill minnas att en gav bättre bild än de andra. Jag kopplade in den nyss och.. den funkar fortfarande, även i El Capitan. Trust eLight Full HD 1080p heter den. Den har även två starka LED som kan aktiveras med en fysisk/mekanisk omkopplare på själva kameran. Om den är bättre eller sämre än andra vet jag inte, men jag vet att den funkar.

Edit: jag googlade den och fann att den finns för en fyrhundring hos våra standardåterförsäljare.

Edit 2: De andra kamerorna.. Jag grävde mig in i förrådet och hittade två till. Båda funkar. Den ena är också en Trust, jag tror att det är den här, men det är lite oklart då det inte står någon tydlig modellbeteckning på själva kameran. Den tredje.. ja, det är en Plexgear-kamera från Kjell som idag inte alls verkar ge någon info om sig. Inte ett dyft står skrivet på kameran, mer än att det är en Plexgear (som är ett av Kjelles eget märken).

Sedan råkar jag ha en gammal iSight från Apple också, men den kräver FireWire.

Senast redigerat 2016-05-05 00:51
1
Bevaka tråden