Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta till Wifi med MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-04 20:10

Hej!

Jag har en MacBook Pro. Idag gick internet ner i kvarteret och nu är det igång igen. iPhonen och iPaden kopplar upp utan problem. MacBooken visar dock ett utropstecken över wifi-symbolen i övre högra hörnet. Fick höra att jag måste "glömma" nätverket och sedan koppla upp igen för att det ska uppdateras och fungera. Jag har försökt på lite olika sätt...

Först gick jag in på "Network preferences" --> "Advanced" --> Markerade nätverket, klickade på minustecknet så att det försvann. Sparade ändringarna. Trots det kommer datorn ändå ihåg nätverket. Frågade inte efter lösenord. Återigen ett utropstecken över wifi-symbolen.

Därefter gick jag in i nyckelringen och tog bort lösenordet till nätverekt där. Valde sedan nätverket och datorn frågade efter lösenordet. Återigen ett utropstecken över wifi-symbolen.

Jag har provat att starta om både router och dator.. Fortfarande samma.

Problemet med att internetet låg nere är åtgärdat. iPhonen och iPaden är uppkopplade.. Men MacBooken verkar leva kvar i det gammla.. Har någon nån id'e på hur man löser detta?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-04 20:44

Det är ett ganska vanligt fel i Yosemite (vilket jag gissar att du har). Har problemet själv. Enklaste sättet att försöka få bort det på är nog att göra en ren installation. Funkar bättre för mig iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-04 21:03

Jag har OS X 10.9.5 .. Vad det nu är
Nu hittade jag en tråd på Apple´s forum. Problemet löst!

Backup these 2 files:
/Library/Preferences/SystemConfiguration/NetworkInterfaces.plist
/Library/Preferences/SystemConfiguration/preferences.plist

Then delete these 2 files and reboot.

Länk: https://discussions.apple.com/thread/5469210

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-05 00:59

Ok det är Mavericks. Bra att det löste sig! Och bra att du skrev ut lösningen så man kan få svaret om man har samma problem i framtiden

1
Bevaka tråden