Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

app som söker upp okänt nummer?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en android medan iPhonen lagas. Märker att när Eniro är ininstallerad så söker den upp blixtsnabbt okända nummer. På iPhonen har jag wholscalling men den funkar inte, eller hittar inga nummer när okänt ringer.

Har ni nå tips?

Du vill ha tips på en app till din iPhone eller din Android? Är kravet att numret ska sökas upp när det ringer så är WhoIsCalling det enda alternativet till iPhone och det kräver även jailbreak då iOS vanligtvis inte tillåter appar att göra det den gör.

Till Android så rekommenderar jag True Caller.

Kolla med Henrik som är utvecklaren av WhoIsCalling till iOS. Han brukar vara snabb på att svara.
http://whoiscalling.lannerhjelm.se/

Som @barbapappa_86 skriver så är enda sättet att göra det på iOS att jailbreaka och installera WhoIsCalling från Cydia (eller annan källa).

Precis, har whoiscalling men får dra han en fråga. Tack!

Edit: verkar som han har lagt ner appen. Någon som får den att fungera? Eller lyckats lägga till Eniro.se som källla?

Senast redigerat 2014-11-18 00:21
Ursprungligen av D_Odell:

Verkar som han har lagt ner appen. Någon som får den att fungera? Eller lyckats lägga till Eniro.se som källla?

Källa på det? Jag kan då inte hitta någon info på varken hans site eller Facebook.

Ursprungligen av D_Odell:

Precis, har whoiscalling men får dra han en fråga. Tack!

Edit: verkar som han har lagt ner appen. Någon som får den att fungera? Eller lyckats lägga till Eniro.se som källla?

Det kom en uppdatering i morse ver 1.125. Jag har Callbar installerat som inte är kompatibelt så jag kan inte uttala mig om den fungerar eller inte. Henrik verkar i alla fall fortsätta utvecklingen av Whoiscalling.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Det kom en uppdatering i morse ver 1.125. Jag har Callbar installerat som inte är kompatibelt så jag kan inte uttala mig om den fungerar eller inte. Henrik verkar i alla fall fortsätta utvecklingen av Whoiscalling.

glada nyheter!

Som ni säkert har noterat så har ett par sources försvunnit i WIC appen, 118118 och hitta.se bl a. Var säkert ganska länge sedan nu. Men man har ju möjlighet att lägga till en egen source och guide för det finns i appen. Jag är dock för dåligt insatt för att klara av det på egen hand. Ska det alltså vara möjligt att lägga till 118118, hitta.se eller eniro som en egen source? Är det någon som gjort det och isf kan skicka en utförlig guide hur man går tillväga så skulle det verkligen uppskattas!? Förvånad att det inte ligger några guider på nätet, har googlat runt en hel del, då detta är den enda appen som söker upp inkommande nummer till iphone. Känns som alla som JBat borde vara intresserade av den...

Tack på förhand!

Ursprungligen av NickDawg:

Som ni säkert har noterat så har ett par sources försvunnit i WIC appen, 118118 och hitta.se bl a. Var säkert ganska länge sedan nu. Men man har ju möjlighet att lägga till en egen source och guide för det finns i appen. Jag är dock för dåligt insatt för att klara av det på egen hand. Ska det alltså vara möjligt att lägga till 118118, hitta.se eller eniro som en egen source? Är det någon som gjort det och isf kan skicka en utförlig guide hur man går tillväga så skulle det verkligen uppskattas!? Förvånad att det inte ligger några guider på nätet, har googlat runt en hel del, då detta är den enda appen som söker upp inkommande nummer till iphone. Känns som alla som JBat borde vara intresserade av den...

Tack på förhand!

har kontaktat utvecklarn om just de frågorna men inte fått nå svar.
Hoppas det kommer inom kort!

  • Medlem
  • 2014-12-28 14:24

Eniro som källa

Hej på er!!

Whoiscalling är helt lysande. Tyvärr krångligt att lägga in egna källor. Efter en hel del klurande lyckades jag.
Har satt ihop ett dokument, http://www.hellqvist.eu/wic.doc
Där finns, förhoppningsvis, alla instruktioner ni behöver för att få Wic att söka i realtid på med hjälp av eniro.
Fungerar på både min iPhone 4s och 6plus med iOS 8.1.2

Lycka till.

Ps. Hör gärna av er med feedback. Ds.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-28 14:53
Ursprungligen av Broom:

Hej på er!!

Whoiscalling är helt lysande. Tyvärr krångligt att lägga in egna källor. Efter en hel del klurande lyckades jag.
Har satt ihop ett dokument, http://www.hellqvist.eu/wic.doc
Där finns, förhoppningsvis, alla instruktioner ni behöver för att få Wic att söka i realtid på med hjälp av eniro.
Fungerar på både min iPhone 4s och 6plus med iOS 8.1.2

Lycka till.

Ps. Hör gärna av er med feedback. Ds.

Hej Broom, välkommen till forumet och tack för ditt bidrag!

Dokumentet i doc-format är svårläst i Safari eller Pages på en iPhone eftersom bilderna täcker över delar av texten. Spara gärna om dokumentet i pdf-format (och justera länken i inlägget) så är det större chans att det ser ut som du tänkt.

Ursprungligen av Broom:

Hej på er!!

Whoiscalling är helt lysande. Tyvärr krångligt att lägga in egna källor. Efter en hel del klurande lyckades jag.
Har satt ihop ett dokument, http://www.hellqvist.eu/wic.doc
Där finns, förhoppningsvis, alla instruktioner ni behöver för att få Wic att söka i realtid på med hjälp av eniro.
Fungerar på både min iPhone 4s och 6plus med iOS 8.1.2

Lycka till.

Ps. Hör gärna av er med feedback. Ds.

Säg till om jag ska ta bort, lade till några streck och rader för att göra det lite mer lättläst. Bra gjort!

  • Medlem
  • 2014-12-28 15:18

Dokumentet i pdf

Hej igen på er.

Kul med snabb respons.
Här kommer en länk till en pdf i stället:
http://www.hellqvist.eu/wic.pdf

  • Medlem
  • 2014-12-28 15:19
Ursprungligen av D_Odell:

Säg till om jag ska ta bort, lade till några streck och rader för att göra det lite mer lättläst. Bra gjort!

Snyggt, snor den versionen av dig.

Bra jobbat

Ursprungligen av Broom:

Hej igen på er.

Kul med snabb respons.
Här kommer en länk till en pdf i stället:
http://www.hellqvist.eu/wic.pdf

Bra jobbat Broom, har väntat länge på detta.

En korrigering i Eniro Företag. Det blir fel sorts snuffar (”) om klipper och klistrar från pdf-dokomentet. Ändrar man till (") så fungerar det bra.

Tack.

  • Medlem
  • 2015-01-02 15:17

Rätt snuffar

Roligt att det uppskattas.
Har inte provat att kopiera själv, får ta dig på ordern.
Men du har helt rätt, ska vara ", dvs vanliga snuffar, citationstecken. (De som sitter på 2an på ett vanligt tangentbord)

Fick det inte att funka tills efter Respring och omstart. Men nu hittar den gallant på Eniro.

Tack!

fungerar perfekt

Ursprungligen av D_Odell:

Har en android medan iPhonen lagas. Märker att när Eniro är ininstallerad så söker den upp blixtsnabbt okända nummer. På iPhonen har jag wholscalling men den funkar inte, eller hittar inga nummer när okänt ringer.

Har ni nå tips?

Har nu lagt till ett antal egna källor (givetvis endast i studiesyfte) så fungerar WIC som det ska igen!

Ursprungligen av thomasar:

Har nu lagt till ett antal egna källor (givetvis endast i studiesyfte) så fungerar WIC som det ska igen!

min vägrar visa efternamn visar bara förnamn , ort och postnummer du skulle inte kunna dela med dig utav dina källor?

1
Bevaka tråden