Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logga in med fingret i Macen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med appen Fingerkey kan användare logga in in Macen med hjälp av Touch ID på en IOS-enhet.

Läs hela artikeln här

Spontant gillar jag det, men osäker på om det är så pass mycket snabbare. Samtidigt kan det göra att man skapar ett mycket säkrare lösenord till sin Mac.

Fungerar väldigt dåligt tyvärr. Kunde koppla min MacBook Air (mid 2012) men lyckas inte logga in. Den hittar inte datorn från min iPhone 5s.

Funkar felfritt för mig. Dock skulle det varit mer integrerat i IOS. Nu känns det som ett extra steg bara...

Ursprungligen av Alexander Ross:

Fungerar väldigt dåligt tyvärr. Kunde koppla min MacBook Air (mid 2012) men lyckas inte logga in. Den hittar inte datorn från min iPhone 5s.

Endast iPhone 6 & 6+ läste jag någonstans.

Använde Keycard som fungerade ypperligt ihop med min MBPr (Mavericks) och min iPhone 5s (7.xx), sedan Yosemite/iPhone 6+/iPad Air 1/iOS 8.xx kan jag för mitt liv inte få BT koppling att fungera, det går att para men så fort parningen är klar försvinner ihopkopplingen dvs "Anslut till nätverket" står det på Macken och "Ej ansluten" på iEnheten.
Enda gången det funkar är när jag kopplar ihop med en USB-sladd och slår på internet-delning, men det är ju lite opraktiskt

Alla andra BT / WiFi kopplingar fungerar utmärkt, men inte denna.

Edit: Glömde ju säga något om Keycard, som finns i MAS och är en "närhets låsare/upplåsare" dvs när du kommer en bit bort från Macken låser den sig och när BT får kontakt igen låses macken upp.

Edit: Provade en gång till att para med min iPhone och naturligtvis funka det nu plötsligt och inte dom 3 tidigare dagar då jag provat "allt".
Murphys lag: Beklaga dig att det inte funkar så kommer det att funka!

Senast redigerat 2014-12-02 13:56
Ursprungligen av koffas:

Endast iPhone 6 & 6+ läste jag någonstans.

Det finns en bug som endast gäller iPhone 6 och 6+. Men annars stödjer dom ner till iPhone 4s enligt deras hemsida (utan touch id då såklart).

1
Bevaka tråden