Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2014-12-01 14:32

Har av misstag i TM dragit de äldsta filerna till papperskorgen men inte tömt den, jag insåg att jag ställer till det.
Vad kan man göra för att lösa detta.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-12-01 14:48
Ursprungligen av rufus:

Har av misstag i TM dragit de äldsta filerna till papperskorgen men inte tömt den, jag insåg att jag ställer till det.
Vad kan man göra för att lösa detta.

Högerklicka på filerna i papperskorgen och kolla om det finns ett alternativ som heter Lägg tillbaka eller liknande?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2014-12-01 16:56
Ursprungligen av Hjopek:

Högerklicka på filerna i papperskorgen och kolla om det finns ett alternativ som heter Lägg tillbaka eller liknande?

Nop, inget sådant alternativ.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2014-12-01 17:48

Lösningen

sudo rm -ri ~/.Trash
Skriv in detta i terminalen. Och tryck enter.skriv in ditt lösenord och sedan return.
Det gick bra för mig.
Om jag minns rätt var TC igång då jag gjorde det för papperskorgen var full och det försvann.har inte sett något i den efter detta.
Lycka till!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2014-12-02 09:15
Ursprungligen av carloz:

sudo rm -ri ~/.Trash
Skriv in detta i terminalen. Och tryck enter.skriv in ditt lösenord och sedan return.
Det gick bra för mig.
Om jag minns rätt var TC igång då jag gjorde det för papperskorgen var full och det försvann.har inte sett något i den efter detta.
Lycka till!

Jag tog den säkra vägen och kopierade filerna utanför TM på den externa HDD till den interna, sedan formaterade jag den externa och just nu gör jag en helt ny backup. Kommer aldrig mer kasta filer från TM.
Tack för råden.

1
Bevaka tråden