Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kernel panic så fort jag försöker installera Yosemite?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har stora problem med att igång Yosemite på min 27" Imac sent 2012, 3,2 GHz Intel i5, 8gb minne, Nvidia Geforce GTX 680MX. Kör nu OS X 10.9.5

Så fort jag installerar Yosemite och datorn skall göra omstart så sätter Kernel paniken igång och allt avbryts samt att jag är tvungen att ominstallera från TC backupp.

Har reset pram, men det har inte hjälpt.

Är mycket frustrerad och hoppas på hjälp.

Vänligen
B

Senast redigerat 2014-11-14 23:38
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-15 10:16

Har du ett 8 GB RAM, eller 2x4? I det senare fallet, ta ur en och prova igen. Funkar det inte, byt till det andra och prova igen.
RAM är ofta en felkälla till krasch.

Tackar för ditt svar.

Har köpt ny RAM och det funkar inte, samma resultat.

Har sett att andra har precis samma problem som jag på Apple forumet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-30 14:29

Provat att ladda ner filen igen?

  • Medlem
  • 2014-11-30 15:08

Har du köpt Mactestade minnen?

Köpte RAM hos en Apple handlare, så jag förutsätter att de funkar. Har provat tre gånger och fått använda backup från min TC för att ställa allt till rätta. (Vill meddela jag aldrig tidigare har uppskattat min TC så pass som jag gör nu ; ) Det finns ett antal trådar om detta på Apples forum, men ingen har en lösning än tyvärr. Har haft Imacs sedan 2005, och har aldrig varit med om problem på denna magnitud. Har prövat några av de rekommendationer som olika forumsgurus på olika US siter har rekommenderat men får det inte att lira. Hoppas verkligen att det finns någon här som kan knäcka den här nöten. Trodde det hade med extern HD firewire att göra med men så var det tydligen inte.

Har du provat att göra clean install?

Det ska ju funka att uppgradera systemet, men ibland kan det kanske vara dags att blåsa disken och börja på nytt om man uppgraderat ett antal gånger. Går ju att plocka över från backups/TM som du ju då självklart har.
Systemet blev väldigt konstigt för mig när Mavericks kom, dessutom helt ny dator då. Som jag först förde över TM-kopia av Mountain Lion till innan. No problems. Mavericks lirade inte med det. Men rullat på utan problem efter ren installation av Mavericks. Inga problem att uppgradera till Yosemite.
Kan ju kännas som sista utväg, men när man inte orkar felsöka längre...kan det vara en god idé

1
Bevaka tråden