Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skärmupplösningen passar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej,

Jag använde nyligen min dator på en konferens där den kopplades till en projektor. Efteråt har jag inte kunnat anpassa skärmupplösningen till skärmen igen, upplösningen är "för stor". Den upplösning som passar bäst är 1680 x 1050, och det är den högsta upplösningen jag har. Jag vet inte om jag hade en högre upplösning innan och att den på något mystiskt vis försvann? Kan jag ladda ner högre upplösing så att skärmen kan passa igen? Har någon förslag på hur jag kan göra?

mycket tacksam för hjälp!
Åsa

hmm... tusen tack för förslag, det var säkert bra för datorn oavsett, men det hjälpte inte problemet med skärmupplösningen, tyvärr.. Du är nog inne på rätt spår, finns det kanske andra sätt att rensa datorn?
Åsa

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-30 13:42

Hur ser det ut i inställningarna? Systeminställningar->Bildskärm. Samt fliken Uppställning?

Vad har du för dator/skärm? OS X version?

jag har en MacBookPro6,2
i inställningarna har jag möjlighet att ha upplösning 1680 x 1050 som den största, dvs den som passar minst dåligt. jag tror det saknas en upplösningsvariant här. Kan den ha försvunnit?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-11-30 16:25

1680x1050 är den högsta upplösningen som finns på 6,2-versionen (mid 2010). Alltså även den som är satt som default.

aha! bra att veta! det betyder att problemet är ett annat. Inställningarna måste ha fastnat på nåt vis, upplösningen går inte tillbaka till normalläget. tack för info å*

1
Bevaka tråden