Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Widevine i Chrome försvann i Yosemite

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag uppdaterat till Yosemite slutade plug-inen Widevine (för att kolla på ex HBO Nordic) att fungera i Chrome. Den säger hela tiden att jag ska ladda ner plug-inen och jag har jgort detta och installationen går igenom. Pluginen ligger i Internet plug-ins foldern och den funkar i Safari.

Någon som vet vad detta beror på och hur man åtgärdar? Har testat ta bort och ladda ner igen. startat om 100 gånger osv.

Tack!

Du verkar inte vara ensam:
http://apple.stackexchange.com/questions/1584...

Du får köra med Safari så länge.

Ursprungligen av petterpuffen:

Efter att jag uppdaterat till Yosemite slutade plug-inen Widevine (för att kolla på ex HBO Nordic) att fungera i Chrome. Den säger hela tiden att jag ska ladda ner plug-inen och jag har jgort detta och installationen går igenom. Pluginen ligger i Internet plug-ins foldern och den funkar i Safari.

Någon som vet vad detta beror på och hur man åtgärdar? Har testat ta bort och ladda ner igen. startat om 100 gånger osv.

Tack!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du verkar inte vara ensam:
http://apple.stackexchange.com/questions/1584...

Du får köra med Safari så länge.

Tack. Såg nu att det funkade på Netflix. så verkar vara något fel med HBO nordic.

Använder Netflix Widevine?
Nu har jag ju inte kört Netflix på datorn på evigheter men har inget minne av att Widevine behövdes då, men då jag testade HBO så måste den in, men inte kört det heller på datorn på flera år.

Varför vill man använda Chrome på en Mac ?
Safari är så mycket bättre, dessutom fungerar Safari mycket bättre med tex Netflix om man nu inte har Apple Tv, Smart Tv eller Chromecast

Ursprungligen av MalcomX:

Varför vill man använda Chrome på en Mac ?
Safari är så mycket bättre, dessutom fungerar Safari mycket bättre med tex Netflix om man nu inte har Apple Tv, Smart Tv eller Chromecast

Smaken är som baken. Finns flera anledningar att välja Chrome framför Safari, här är några.

  • Man kan växla flikar snabbt med Cmd+#, finns ett plugin till Safari som gör detta men fungerar sisådär

  • Synkar med fler enheter och plattformar

  • Bättre modularitet och större utbud av plugin

  • Medlem
  • 2014-11-28 23:46
Ursprungligen av hansfilipelo:

Smaken är som baken. Finns flera anledningar att välja Chrome framför Safari, här är några.

  • Man kan växla flikar snabbt med Cmd+#, finns ett plugin till Safari som gör detta men fungerar sisådär

  • Synkar med fler enheter och plattformar

  • Bättre modularitet och större utbud av plugin

Multipla användarkonton är inte så dumt heller.

Backade till 32bitars Chrome (38an) osså funkar HBO/widevine.

1
Bevaka tråden