Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra billig dvd-spelare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2014-11-26 11:29

Min gamla iMac tycks ha svårt att läsa vissa dvdskivor med lagrade backups så jag funderar på att skaffa en extern läsare till min Air. Nu undrar jag om det är kvalitetskillnad på externa DVD/CD spelare/brännare. Prisskillnaden finns ju men ibland har det inte så mycket med "läsförmågan" att göra. Jag vill ha en billig (naturligtvis) men bra på att läsa skivor. Dessutom, finns det program som man kan köpa/ladda ner, som förbättrar förmågan att läsa brända skivor?

  • Medlem
  • 2014-11-26 13:44
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-26 14:46

Köp den här, den är fin.
Sitter antagligen samma prylar i de flesta dvd-spelare. Händer inget på den marknaden längre.

Din andra fråga, program som förbättrar läsförmågan? Varför?

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-11-27 09:14
Ursprungligen av reboot81:

Köp den här, den är fin.
Sitter antagligen samma prylar i de flesta dvd-spelare. Händer inget på den marknaden längre.

Din andra fråga, program som förbättrar läsförmågan? Varför?

Jag inbillade mig att den kanske kunde styra läsaren att läsa noggrannare helt enkelt och där det saknas info kunde den kanske göra en intelligent gissning. Är det inte så att alla information skrivs tre gånger för säkerhets skull? Som läget är nu stannar dvdläsaren för minsta motstånd. Eller står den och hackar och det tar ett tag tills man kan mata ut den.

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-11-27 09:17

Jag har en sådan för cdspelare men har inte kört den för jag vet inte om den fungerar på dvd. Sitter lasern på samma vis och tål dvd'n en sådan borste?

Ursprungligen av ariis:

Jag har en sådan för cdspelare men har inte kört den för jag vet inte om den fungerar på dvd. Sitter lasern på samma vis och tål dvd'n en sådan borste?

En DVD-spelare kan läsa CD.

Senast redigerat 2014-11-27 12:07
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-27 09:58
Ursprungligen av ariis:

J… Är det inte så att alla information skrivs tre gånger för säkerhets skull?…

Nej.

  • Medlem
  • 2014-11-27 09:59
Ursprungligen av ariis:

Jag har en sådan för cdspelare men har inte kört den för jag vet inte om den fungerar på dvd. Sitter lasern på samma vis och tål dvd'n en sådan borste?

Om man kollar på Kjell.com och andra butiker brukar det vara olika för cd- och dvd-spelare. Men en optisk enhet i en Mac kan ju läsa båda, det finns bara en lins, så det borde funka med en rengöringsskiva för cd.

1
Bevaka tråden