Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Totaltgrön ska göra app för IOS i Swift

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Jag är nybörjare inom programmering. Jag har dock lätt för att lära, men sämre tålamod.
Nu har jag bestämt mig för att jag ska göra en app (det SKA gå), appen ska till börja med bara finnas till IOS men senare även Android.
Jag sitter och nöter enkla övningar på Treehouse och det är skitkul, men historiskt sett så vet jag att jag lär mig bäst genom att kasta mig rakt in i riktiga saker.
I detta fall en app.

Det jag undrar här är om någon/några vänlig vill med hjälp av min beskrivning nedan kan ge mig en fingervisning på VAD jag ska googla och lära mig... Alltså, jag vill inte ha en färdig lösning i form av kod eller liknande. Det jag vill veta är typ: "Ja, för den här funktionen i appen så behöver du den en sån här metod/api/vad det nu heter". Jag är verkligen helt färsk.

Är detta möjligt så är jag djupt tacksam!

Hur som helst.
Nedan följer beskrivning av appen, inget helt nytt som inte finns idag, så det bör ju inte vara några konstigheter.
Appen hade jag/mina kollegor tänkt ha i jobbet för att underlätta.

***Appen startas***
Kort intro med en logotyp som tonar ut.
Endast en sökruta kommer därefter upp.
Man skriver aktuell adress, där man är, i sökrutan (ska funka i hela Sverige)
Resultatlista kommer därefter visas (med kunder) med närmst geografiska kund först.
Man kan gå in på vald kund. Där ska adress, telefon visas. Under dessa uppgifter ska en knapp finnas som länkar till ett kundspecifikt dokument.
***Appen kan avslutas***