Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på iCloud

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bytt min e-mailadress som jag har som Apple-ID på Apple Store. Har även bytt lösenordet och kan nu inte logga in på iCloud. När jag går in för att hantera mitt Apple Store-konto kan jag inte ändra lösenordet til iCloud. Hur ändrar jag det?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-25 11:40

Vad är det som händer när du försöker ändra?

Hur har du ändrat det, mig veterligen kan man bara göra sån't på appleid.apple.com

Provat att skriva in dom gamla inloggningsuppgifterna? Du kanske skapade ett nytt ID för iTunes/MAS och har det gamla kvar för iCloud eller tvärtom.

Ursprungligen av lappen71:

Vad är det som händer när du försöker ändra?

Ursprungligen av CekariYH:

Hur har du ändrat det, mig veterligen kan man bara göra sån't på appleid.apple.com

Provat att skriva in dom gamla inloggningsuppgifterna? Du kanske skapade ett nytt ID för iTunes/MAS och har det gamla kvar för iCloud eller tvärtom.

Jag har ändrat uppgifterna på appleid.apple.com. Mitt Apple-ID fun gerar som det skall men jag kommer inte längre åt iCloud. Där kommer mitt gamla Apple-ID in och det nya lösenordet fungerar inte. Har också provat med mitt förra lösen men får omedelbart meddelande om felaktigt lösen. Hur och var kan jag ändra mitt iClouds-konto?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-25 14:40
Ursprungligen av hanskar:

Jag har ändrat uppgifterna på appleid.apple.com. Mitt Apple-ID fungerar som det skall men jag kommer inte längre åt iCloud. Där kommer mitt gamla Apple-ID in och det nya lösenordet fungerar inte. Har också provat med mitt förra lösen men får omedelbart meddelande om felaktigt lösen. Hur och var kan jag ändra mitt iClouds-konto?

appleid.apple.com
iforgot.apple.com

Ditt Apple-ID fungerar som det ska, men du kommer inte åt iCloud? Hur, var? iCloud, då syftar du på www.icloud.com ?
Har du rensat cache, slängt cookies och annat i webbläsaren? Prova en annan webbläsare.

Då har du 2 Apple ID.

När du går till appleid.apple.com så ska du logga in med det ID:t som du vill ändra, men om du rört till dig skulle jag nog ringa till Apple och be dom hjälpa till först.

Ursprungligen av reboot81:

appleid.apple.com
iforgot.apple.com

Ditt Apple-ID fungerar som det ska, men du kommer inte åt iCloud? Hur, var? iCloud, då syftar du på www.icloud.com ?
Har du rensat cache, slängt cookies och annat i webbläsaren? Prova en annan webbläsare.

Det fungerar att logga in på iclouds.com men inte när jag skall hantera iClouds-inställningarna i Systeminställningar. Då kommer mitt gamla Apple-ID upp och mitt lösenord fungerar inte tillsammans med det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-25 22:24
Ursprungligen av hanskar:

Det fungerar att logga in på iclouds.com men inte när jag skall hantera iClouds-inställningarna i Systeminställningar. Då kommer mitt gamla Apple-ID upp och mitt lösenord fungerar inte tillsammans med det.

Det är inte i iCloud.com du ändrar ditt lösen utan på https://appleid.apple.com/se/

Ursprungligen av lappen71:

Det är inte i iCloud.com du ändrar ditt lösen utan på https://appleid.apple.com/se/

Det är där jag ändrat det.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-25 22:44
Ursprungligen av hanskar:

Det fungerar att logga in på iclouds.com men inte när jag skall hantera iClouds-inställningarna i Systeminställningar. Då kommer mitt gamla Apple-ID upp och mitt lösenord fungerar inte tillsammans med det.

www.iclouds.com vågar jag inte besöka, är du säker att du inte hamnat på en "ful" sida?

Ursprungligen av reboot81:

www.iclouds.com vågar jag inte besöka, är du säker att du inte hamnat på en "ful" sida?

Var inget kul där, bara massa reklamlänkar, så TS skrev nog bara fel.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-25 22:54
Ursprungligen av hanskar:

Det är där jag ändrat det.

Nej du ändrar inget i iCloud.com utan du blir skickad till den sida jag nyss postade.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-25 22:59
Ursprungligen av hanskar:

Det fungerar att logga in på iclouds.com men inte när jag skall hantera iClouds-inställningarna i Systeminställningar. Då kommer mitt gamla Apple-ID upp och mitt lösenord fungerar inte tillsammans med det.

Det säger väl sig självt att du får skriva in ditt nya Apple-ID och lösen.
Ett Apple-ID är universellt hos Apple. Du har det till iTunes, Mac App Store (MAS), icloud.com, iCloud, Apple Store, etc.
Ett Apple-ID kan även ha ett alternativt Apple-ID som fungerar på samma sätt. Jag har för mig att det är [email protected]

Sen kan du använda alternativa e-post adresser till en del saker.

Mitt förslag är att du går till https://appleid.apple.com/ och prövar att logga in med de kombinationer du tror fungerar eller har fungerar. Notera vilka du prövar. Kör pekfingervalsen. Skriv lösenordet i ett textdokument, ser det rätt ut? OBS! Det finns en spärr på fem(?) misslyckade försök.
Alternativt nollställer du ditt lösenord: http://iforgot.apple.com/

När du nystat upp den här röran tar du fram papper och penna, skriver ner två saker: ditt Apple-ID och tillhörande lösenord. Lägg sedan på säker plats.

Är fortfarande rätt säker på att TS har 2 apple ID liksom jag.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-26 12:46
Ursprungligen av CekariYH:

Är fortfarande rätt säker på att TS har 2 apple ID liksom jag.

TS första rad i tråden: "Jag har bytt min e-mailadress som jag har som Apple-ID på Apple Store".

Det här tolkar jag som att han har bytt mailadress på ett Apple-ID. Det betyder inte att Apple-ID byts ut.
TS skrev inte "jag har skapat ett nytt/alternativt Apple-ID".

Ursprungligen av reboot81:

TS första rad i tråden: "Jag har bytt min e-mailadress som jag har som Apple-ID på Apple Store".

Det här tolkar jag som att han har bytt mailadress på ett Apple-ID. Det betyder inte att Apple-ID byts ut.
TS skrev inte "jag har skapat ett nytt/alternativt Apple-ID".

Nä, men han skriver också att han kommer in på typ iTunes med nya ID.t och iCloud med det gamla ID:t (om jag inte läst/fattat fel)

Edit: post 4
"Jag har ändrat uppgifterna på appleid.apple.com. Mitt Apple-ID fun gerar som det skall men jag kommer inte längre åt iCloud. Där kommer mitt gamla Apple-ID in och det nya lösenordet fungerar inte. Har också provat med mitt förra lösen men får omedelbart meddelande om felaktigt lösen."

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-26 13:15
Ursprungligen av CekariYH:

Nä, men han skriver också att han kommer in på typ iTunes med nya ID.t och iCloud med det gamla ID:t (om jag inte läst/fattat fel)

Edit: post 4
"Jag har ändrat uppgifterna på appleid.apple.com. Mitt Apple-ID fun gerar som det skall men jag kommer inte längre åt iCloud. Där kommer mitt gamla Apple-ID in och det nya lösenordet fungerar inte. Har också provat med mitt förra lösen men får omedelbart meddelande om felaktigt lösen."

Med tanke på den dåliga beskrivningen så vet vi inte VAD det är som fungerar.

Ursprungligen av lappen71:

Med tanke på den dåliga beskrivningen så vet vi inte VAD det är som fungerar.

Sant, går ju att tolka på flera sätt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-26 14:00
Ursprungligen av hanskar:

Jag har ändrat uppgifterna på appleid.apple.com. Mitt Apple-ID fun gerar som det skall men jag kommer inte längre åt iCloud. Där kommer mitt gamla Apple-ID in och det nya lösenordet fungerar inte. Har också provat med mitt förra lösen men får omedelbart meddelande om felaktigt lösen. Hur och var kan jag ändra mitt iClouds-konto?

Ok, jag försöker mig på en alternativ tolkning av ditt inlägg och tar mig friheten att läsa orden "Där kommer mitt gamla Apple-ID in..." som att du egentligen menar "Där syns mitt gamla användarnamn för Apple-ID och det nya lösenordet fungerar inte"

Om så är fallet är nog lösningen enkel - logga ut enheten från iCloud och logga in igen med ditt nya användarnamn.

Ursprungligen av IngoX:

Ok, jag försöker mig på en alternativ tolkning av ditt inlägg och tar mig friheten att läsa orden "Där kommer mitt gamla Apple-ID in..." som att du egentligen menar "Där syns mitt gamla användarnamn för Apple-ID och det nya lösenordet fungerar inte"

Om så är fallet är nog lösningen enkel - logga ut enheten från iCloud och logga in igen med ditt nya användarnamn.

Var just på väg att skriva något liknande efter att ha funderat lite, och så är det nog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-11 09:55

Okej - jag hade samma problem och hittade den här tråden. Tror mig ha löst problemet.

Callback - bytte användarnamn för mitt ituneskonto - då slutade icloud att fungera. Det gick inte att logga in med det nya eller det gamla kontot på icloud på datorn. Övriga enheter fungerade.

Orsaken var att iTunes fortfarande var inloggad på det gamla användarnamnet. Loggade ut och loggade in iTunes med det nya och då gick det att logga in på iCloud.

1
Bevaka tråden