Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Ny användare av Airport Extreme och är fundersam var alla diverse inställningar finns. Har använt Dlink DIR 655 innan och där kunde man ju ställa in massa olika diverse saker, men Apple´s router hittar jag knappt inga. Jag använder airport verktyget.

Några tips på detta tack

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-21 17:58
Ursprungligen av jorgenkarls:

Hej,

Ny användare av Airport Extreme och är fundersam var alla diverse inställningar finns. Har använt Dlink DIR 655 innan och där kunde man ju ställa in massa olika diverse saker, men Apple´s router hittar jag knappt inga. Jag använder airport verktyget.

Några tips på detta tack

Vad är det du vill ställa in?

Vilken version av Airportverktyget?

6.3.4

Ursprungligen av jorgenkarls:

6.3.4

Svara gärna på lappen71´s fråga så blir det enklare att hjälpa dig.

Undrar mer generellt var alla inställningar finns. På tex Dlink DIR 655 så finns et ju massor av olika inställningar såsom portöppning, spärr av websidor etc etc , listan kan göras lång. Men med airport-verktyget så hittar jag endast et fåtal inställningar. Eller finns det inte mer ? Jag är okunnig på airport.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-24 19:02

Man köper en AirPort Extreme för att slippa pilla i inställningar

Håll till Godo, en massa länkar på ämnet

Ursprungligen av Mymac4ever:

Håll till Godo, en massa länkar på ämnet

Alltså, googla kan jag göra själv men hittar inga inställningar. Därför jag frågade här.

Apple hade en del inställningar men många av dem har blivit bortplockade i mjukvaran Airport utility.
Detta för att förenkla för många.

Så nej som det är i dagsläget har du inte en massa inställningar att pilla på.
Och försök inte med Airport Launcher från Corey Mahler då Airport Utility 5.6 inte stödjer "tornet".

Vill du använda portforward hittar du det här

Ursprungligen av jorgenkarls:

Alltså, googla kan jag göra själv men hittar inga inställningar. Därför jag frågade här.

Du hittar inga inställningar alls? Då är du ute och cyklar..

Annars kan du precisera dig. VAD vill du ställa in?

Ursprungligen av jorgenkarls:

Alltså, googla kan jag göra själv men hittar inga inställningar. Därför jag frågade här.

Min mening med sökningen var att du i resultatet, om du brytt dig om att kolla på det, kan finna nyttiga tips på hur du kan komma åt vissa inställningar i Airport Utility. Det finns tex en 15 minuters video bland de övre resultaten som ger en orientering av funktionerna. I den videon berättas också att du ev, vet inte hur det är med Yosemite-kompatibiliteten, kan ladda ner o köra en äldre version av Airportverktyget paralellt med det nya

1
Bevaka tråden