Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalender visar röd dag

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet varför dagen markeras som helgdag idag både i iCloud och följaktligen på alla Maccar och iOS prylar.

Apple Aids day?

Har du också det keptang?

Edit: Jag vet att det inte är en svensk helgdag idag

Ja, samma här.

Så Apple kan putta in grejer i användares kalender! Via molnet. Posten ligger inte i någon lokal eller prenumererad kalender - Apple kan alltså putta in en post i en osynlig kalender som alltid ligger öppen i alla användares kalender-apps. Jag tror knappast det likker i kalender-appen som sådan...utan detta fixas via molnet och iCloud-kontot skulle jag tro.
Fyndigt och...etiskt tveksamt (även om tanken är god i detta fall). Först klämmer dom in musik i folks datorer utan att fråga...nu lägger dom in poster i folks kalendrar. Apple börjar helt klart tappa greppet....att dom inte lärt sig efter U2-grejen (som fick Bono att gå ut och be om ursäkt). Jag tror inte Tim har riktigt alla hästar hemma....detta beteende - hur än gott det i tanken är - speglar en megalomani...eller en slags übermench-attityd. Att dom är så korkade att dom tydligt visar att dom har tillgång till allas datorer (vilket dom givetvis har i andra avseenden genom iCloud) och kan manipulera innehåll i appar "live" - att dom håller på med detta i den heta debatten om övervakning, NSA's krav på operatörer/tjänsteföretag (Apple bl.a.) etc etc - att dom är så lite kontakt med verkligheten är scarry. Fattar dom inte att många kan missuppfatta detta och att förtroendet för Apple kan skadas? Har dom ingen vettig rådgivare i dessa frågor längre?
Vad blir nästa grej; att dom lägger ner julklappar (fribiljetter till något gott och hedransvärt för sjuka, gamla och fattiga så klart) i hemma-mappen? Att dom skapar poster i adressboken?

Synkar inte mina kalendrar via iCloud. Men så synkar jag inte heller iTunes-musik och fick ändå U2.

Väldigt irriterande.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-24 19:03

Jag har inte detta i min kalender.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-24 19:05
Ursprungligen av keptang:

Synkar inte mina kalendrar via iCloud. Men så synkar jag inte heller iTunes-musik och fick ändå U2.

Väldigt irriterande.

Väldigt irriterande att få gratis musik. Måste vara hemskt jobbigt.

Ursprungligen av lappen71:

Väldigt irriterande att få gratis musik. Måste vara hemskt jobbigt.

Att få in saker på mina enheter som jag inte bett om tycker jag är irriterande. Man får ha egna åsikter, så du behöver inte hålla med.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-11-24 19:41

Kan man få se en skärmdump på hur den här helgdagen visas? Jag ser inget ovanligt.

Eller är det bara att det är "idag" att datumnumret är i röd fylld cirkel???? Har isåfall inte tänkt på det förr. Hur knäpp kan man bli!! Om detta stämmer - att allt är som vanligt m.a.o. och idag inte alls är specialmarkerat på något sätt - så kan ni bortse från allt jag skrivit i denna tråd och jag lovar att inte ta så många Hibernal på en gång i fortsättningen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-24 19:57
Ursprungligen av Mija:

Kan man få se en skärmdump på hur den här helgdagen visas? Jag ser inget ovanligt.

Det är denna röda siffra som någon misstagit sig för att vara en röd dag.
Dagens dag är alltid markerad med en röd markering så det skulle innebära att alla dagar är helgdag

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-11-24 20:00

Mäh.

Totalflippad tråd, denna måste man ju spara.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Totalflippad tråd, denna måste man ju spara.

Absolut

Haha, måste nog säga att jag skäms lite då jag aldrig tänkt på/märkt att dagens datum är markerat rött så där förut.

Ursprungligen av lappen71:

Det är denna röda siffra som någon misstagit sig för att vara en röd dag.
Dagens dag är alltid markerad med en röd markering så det skulle innebära att alla dagar är helgdag

https://dl.dropbox.com/s/0p5hg5zdvx9cdd0/Foto%202014-11-24%2019%2055%2028.jpg?dl=0

Låter bra, ska jag säga till arbetsgivaren så jag får extra övertid för varje dag på jobbet

För Appleanvändare är varje dag en helgdag.

1
Bevaka tråden