Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skänka bort iPad till barnbarn-isolera privat info

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi skall skänka bort våra två iPad2 till barnbarnen som nu använder dem för sina spel när de är hos oss. En del har jag köpt på mitt App-konto andra är gratisspel hämtade genom min inloggning på App-store.

Helst bör jag kanske ställa om dem till fabriksinställningar, men det känns litet grymt att radera deras spelappar.

Alternativet är att jag låter mitt konto finnas kvar men lämnar inte ut lösenordet.
Mail kan man ju stänga av, men lika lätt slå på igen om jag låter mitt konto vara kvar. Går det att radera mail helt? Facebook går troligen bara att radera. Bokmärken ointressant.

Genom iCloud så förstår jag att det jag gör på mina andra enheter kan läsas överallt där mitt konto finns. Tänker då på anteckningar, kalender, bilder, kontakter, meddelanden, påminnelser och kanske mer.

Det slutliga alternativet kanske blir att fabriksinställa och låta föräldrarna installera paddorna under sitt App-konto.

Några råd tas tacksamt emot.
ÅS

Ta bort iCloud/e-postkonton osv bara.

Bäst är naturligtvis att fabriksåterställa, men vill du inte det så räcker det med att ta bort kontona.

Om du inte fabriksåterställer så kan jag tänka mig att det kan bli problem vid app-uppdateringar som är köpta om det kräver dina inloggningsuppgifter.

1
Bevaka tråden