Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2014-11-06 19:21

Telia, beställde första natten. 6:a, 64 Space Gray.
Leveransdatum sköts fram hela tiden, var uppe i 11/12, men plötsligt levererades den den 3/11.
Trivs med luren!

Ursprungligen av Micke F:

Telia, beställde första natten. 6:a, 64 Space Gray.
Leveransdatum sköts fram hela tiden, var uppe i 11/12, men plötsligt levererades den den 3/11.
Trivs med luren!

Operatörerna måste fått sjukt olik tilldelning eller så var det väldigt få Telenor-kunder som ville ha den där modellen, för jag beställde en exakt likadan telefon på Telenors hemsida 14 timmar efter släppet och jag fick den med posten på releasedagen.

Ursprungligen av Mackahan:

ingen som har någon kontakt på tele2 och vet när dom får in rymdgrå 64gb 6:a? fan väntat 5 veckor snart! Beställde 3:e okt?!

Ursprungligen av ibra_apple:

Haha sjukt att folk inte fått den än, skumt

Och jag sitter på min andra.
Utbytt på garanti.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2014-11-06 22:01
Ursprungligen av Sperious:

Operatörerna måste fått sjukt olik tilldelning eller så var det väldigt få Telenor-kunder som ville ha den där modellen, för jag beställde en exakt likadan telefon på Telenors hemsida 14 timmar efter släppet och jag fick den med posten på releasedagen.

Jo, men dessutom hade jag lite strul med abonnemang-överföring osv, så jag halkade nog ned några pinnhål. Dock glad att den kom "redan" nu och inte i december!

Min fru har beställt en 6:a 64 Gb i guld för 4 veckor sedan hos 3. Har ej fått den än.

jävligt märkligt att folk kan få ut nya på garanti osv, och ringer man tele2 och frågar så hänvisar dom till deras hårdvaruavdelning som i sig hänvisar till tele2 kundservice?! känns som att det va viktigare att dela ut nya iphones på företaget än till kunderna, inne på 6:e veckan och inget händer. pinsamt Apple/Tele2!!

Ja, jag beställde min iPhone 6 64Gb Spacegray vid midnatt den 19/9 när förköpen släpptes.

Har fortfarande inte fått min lur från Telenor.
Skulle ha fått telefonen bland de första leveranserna, 26/9.
Dom har tappat bort beställningen två gånger, glömt att prioritera mig efter det (eftersom jag ska ha ett leveransdatum som motsvarar mitt beställningsdatum) och vid det laget va första lagret av telefoner slut, sedan lovade man en massa datum, och när man någon vecka senare var bara någon dag ifrån ett utlovat leveransdatum, så kom det ett sms som meddelade att leveransen blivit försenad, och att telefonen skulle levereras 4-5 veckor senare, och där är vi nu, v45-46.
Förra veckan sa man att jag skulle få telefonen denna veckan, i måndags lovade man på kundtjänst att jag skulle få telefonen på onsdag denna vecka. Och skeptisk som man är vid det här laget, så ringde jag på tisdag eftermiddag och frågade efter kollinr, men någon telefon hade inte skickats. Och man visste inte längre när den skulle komma.

Slutsatsen är väl att när det väl börjat gå fel i såna här fall, med hundra olika kockar inblandade, så kommer det att fortsätta gå fel.

Och innan någon ifrågasätter valet av operatör, så är Telenor det enda som fungerar för mig, nätmässigt.

Har iaf blivit okej kompenserad, för att jag har orkat bråka med dem. Har fått 300kr avdraget från fakturan två gånger. Och fått månadsavgifter borttagna, och någon försäkring gratis i sex månader tror jag att vi är uppe i nu.

Får väl se när den nya luren väl landar, jul kanske?

Ursprungligen av Spalmer:

Ja, jag beställde min iPhone 6 64Gb Spacegray vid midnatt den 19/9 när förköpen släpptes.

Har fortfarande inte fått min lur från Telenor.

Nu är det ju nästan så att jag skäms över att jag fick min på releasedagen ?

Ursprungligen av Sperious:

Nu är det ju nästan så att jag skäms över att jag fick min på releasedagen ?

Hehe, ja, skämmestammefan! ?

  • Medlem
  • 2014-11-08 11:31

Jag fick min rymdgråa iP6 Plus 128 GB igår fredag. Jag beställde på webben 30/9 och har inte hört ett pip från Telenor sedan dess förutom orderbekräftelsen. I går stoppade brevbärarinnan ner avin i min brevlåda. YES!

Ursprungligen av Ljung:

Jag fick min rymdgråa iP6 Plus 128 GB igår fredag. Jag beställde på webben 30/9 och har inte hört ett pip från Telenor sedan dess förutom orderbekräftelsen. I går stoppade brevbärarinnan ner avin i min brevlåda. YES!

Du fick alltså inget SMS med kollinr eller liknande om att telefonen är på väg?
Så har man sagt flera gånger att det ska gå till från Telenors sida!

Hopplöst..

  • Medlem
  • 2014-11-08 11:52
Ursprungligen av Spalmer:

Du fick alltså inget SMS med kollinr eller liknande om att telefonen är på väg?
Så har man sagt flera gånger att det ska gå till från Telenors sida!

Hopplöst..

Nej, jag hörde ingenting från Telenor. Snacka om att jag blev snopen när jag hittade avin på golvet nedanför brevinkastet.

Ursprungligen av Ljung:

Nej, jag hörde ingenting från Telenor. Snacka om att jag blev snopen när jag hittade avin på golvet nedanför brevinkastet.

Skräll på den..

Vilken färg var det på din? Edit: såg nu.

Såg nu att det inte längre står v45-46 som leverans på 6 64Gb. Den modellen finns inte kvar alls i listan, som om alla vore levererade redan.. Jag blir gråhårig..

I torsdags skulle min beställning vara framme den 11/11, asså imorgon. Väldigt nöjd kände jag mig då. Men då jag kollade i lördags så stod det den 22/12 och idag är den uppe i 23/12, dagen för julafton. Jag hoppas jag kan hämta ut den innan. För jag är inte kvar på det stället dit jag beställde den då jag ska hem över jul.

  • Medlem
  • 2014-11-12 15:01

iPhone 6 Space Grey 64GB. Försökte på lanseringsdagen 26/9 hos Telia men stod i kön i onödan. (fick en mössa iaf). Beställde på nätet istället och igår kom den. Tog 6,5 veckor...

Alla måste väll har fått sin nu? känns som det är på tiden att förboka 7:an nu ju haha

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-12 16:16
Ursprungligen av ibra_apple:

Alla måste väll har fått sin nu? känns som det är på tiden att förboka 7:an nu ju haha

Eller så köper man bara den på releasedagen, som vanligt

Ursprungligen av SV O:

iPhone 6 Space Grey 64GB. Försökte på lanseringsdagen 26/9 hos Telia men stod i kön i onödan. (fick en mössa iaf). Beställde på nätet istället och igår kom den. Tog 6,5 veckor...

Väldigt olika tydligen. Jag fick på lanseringsdagen med posten. Samma förra gången med 5S. Bokade på deras hemsida båda gångerna - så där vid halv 2 på natten.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2014-11-13 10:31

Beställde två 6+ 128GB den 26:e sept via Apple och har fortfarande inte hört ett ljud från dem Det känns ju nästan som att köpa en ny bil nu för tiden när man ska köpa en ny iPhone. 2015 års modell....sorry grabben....6 mån väntetid!

Idag fick jag ett sms från telia där det stod att den plockas från lager och inom en kort tid får jag ett sms med kolinummer. Vet någon hur kort tid det räknas på?

Comviq:

iPhone 6, 64Gb Space Grey, beställd 21/9 --> Skickades idag

Jag ledsnade på att vänta på min 64gb jag beställde för någon vecka sedan på apples onlinebutik.

Min lokala Mediamarkt hade 128Gbspace grey inne så jag tog en sån ist

Riktigt nöjd med telefonen så här långt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-15 10:17
Ursprungligen av TheBillyIam:

Idag fick jag ett sms från telia där det stod att den plockas från lager och inom en kort tid får jag ett sms med kolinummer. Vet någon hur kort tid det räknas på?

Runt 1-3 arbetsdagar.

Ursprungligen av ahmed_dv:

Min fru har beställt en 6:a 64 Gb i guld för 4 veckor sedan hos 3. Har ej fått den än.

Nu har frugan fått sin telefon, ca 6 veckor efter beställning. Väldigt nöjd är hon. Själv är jag avundsjuk

Tröttnade på att vänta på 6:a 64GB Spacegrey från Dustin efter 2 månaders väntetid.
Såg att komplett.se fått in Silver 128GB, tog en sån, fick leverans nästa dag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-21 16:17
Ursprungligen av demierre:

Tröttnade på att vänta på 6:a 64GB Spacegrey från Dustin efter 2 månaders väntetid.
Såg att komplett.se fått in Silver 128GB, tog en sån, fick leverans nästa dag

Vi gav upp på företaget också, beställde från Apple istället. Min kollegas iPhone 6 64GB är på gång och levereras om en vecka. Min dröjer 3-4veckor

Beställde en 6a 64GB/Silver från Comviq 6 oktober någon gång, fick den i torsdags (20 november) men pga strul med nummer flytt gick simkortet igång först idag. Men är otroligt nöjd med 6an ändå, displayen känns helt fantastisk i jämförelse med en iphone 4s.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2014-11-23 11:36

Beställde till familjeföretaget en guld och en space grey 64 GB den 8/10 via Tele2 företagskundtjänst i samband med omläggning av abbonemangen. Brukar ringa varje fredag och fråga men hittills inget som helst besked om leveranstid.
Funderar på att bryta relationen med Tele2, men det är väl lika illa på andra håll så länge det bara handlar om ett fåtal mobiler

Försökte förnya mitt företagsabbonemang och samtidigt peta in en iPhone 6 som grädde på moset. Gick till en början sådär; Tele2:s beställningsfunktion över telefon hade havererat.
Gick in på en butik istället, och tydligen var mina omständigheter väldigt speciella eftersom det tog över en timme (!!) och åtskilliga telefonsamtal med butikernas kundtjänst för att reda ut exakt allt. Hade siktat in mig på en 64gb Silver, men när 128gb var den enda modellen som fanns inne, så kände jag att jag kunde överleva trots ett par tior extra på månadskostnaden. Några dagar senare gick min pojkvän till en annan butik och bytte operatör till Tele2. Han fick minsann 64gb-modellen i handen utan problem.

Det känns helt absurt att plocka upp den gamla 4S:en nu, nästan klaustrofibiskt. Ska posta den till mamma i födelsedagspresent. Men först skall den uppdateras och blåsas ren. Och putsas litegranna.

Ni som har problem att få tag på telefoner, besök er operatörs butik. Har sett folk traska in på Telenor-butiker och komma ut med en lur, också. Sedan är min telefon kraftigt nedsatt i pris via företagspaketet (som verkar ha försvunnit från Tele2:s sida efter att de klippte bindningstiden?), så det är värt att titta lite på vad olika operatörer erbjuder.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2014-11-24 20:17
Ursprungligen av paso:

Beställde till familjeföretaget en guld och en space grey 64 GB den 8/10 via Tele2 företagskundtjänst i samband med omläggning av abbonemangen. Brukar ringa varje fredag och fråga men hittills inget som helst besked om leveranstid.
Funderar på att bryta relationen med Tele2, men det är väl lika illa på andra håll så länge det bara handlar om ett fåtal mobiler

Avbeställde idag omläggning av abonnemangen och mobiler utan problem så nu blir det till att fundera på ev operatörsbyte eller bara beställa via applestore och fortsätta utan bindningstid.
Måste trots allt strul som varit säga att Tele2 idag agerade precis som en bra tjänsteleverantör bör göra, dvs lösningsorienterat utan bortförklaringar.

Bevaka tråden