Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia visar upp Ipad-klonen N1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nokia gör comeback i hårdvarubranschen med nya surfplatta N1, vars design påminner en hel del om Ipad Mini.

Läs hela artikeln här

Vårt hushåll är enbart utrustade med Apple-produkter. Tack vare molnet synkroniseras det mesta mellan enheterna. Hur mycket synkroniseras om man har en Nokia N1?

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Vårt hushåll är enbart utrustade med Apple-produkter. Tack vare molnet synkroniseras det mesta mellan enheterna. Hur mycket synkroniseras om man har en Nokia N1?

Jag skulle tro att väldigt mycket kan synkroniseras också med en N1, men inte via Icloud. Den kommer ju med Android och det är ju många som använder exempelvis Gmail och den kalendern även i sina Apple-produkter.

Om konkurenter släpper padda i denna storlek så fattar jag ännu mindre var ryktet om iPad Minis död kommer från :-D.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-03-19 01:40

Nu är det ju Foxconn som ligger bakom denna platta. Det är de som beställt denna design och utveckling ifrån Nokia.

Det är inte heller Nokia som kommer att sälja den (som artikeln påstår felaktigt). Det är Foxconn som både producerar och står för all försäljning av plattan. Det är de som tar all risk (Nokia får en tillbaka en royalty/licensavgift som Foxconn betalar till dem för varje såld/producerad platta).

Nokia har ju mycket design och ingengörskunnande på området, men det vill inte själva producera eller sälja något emot slutkunder (precis som Ericsson satsar de på infrastruktur och tjänster).

Sedan kan jag personligen tycka att det är trist att Nokia gått ner sig och blivit ytterligare en i mängden som tar den enkla fula vägen att klona Apples design rakt av.

1
Bevaka tråden