Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 Dual 2Ghz är försenad enligt Macoteket & Apple...

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-08-11 13:52

Nu har jag ringt runt lite igen i väntan på G5 Dual och den är tydligen försenad... en engelsk Apple kille sa 7-10 veckor...(!) och Macoteket säger numera September för Dual 2 Ghz... SNYFT!

går man in på applestore sverige står det 7-10 veckor...sug på den

Jaja.....nu tycker jag att vi slutar upp med denna typ av trådar. Det blir så tradigt.

Den som väntar på något gott väntar på....Apple.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Jaja.....nu tycker jag att vi slutar upp med denna typ av trådar. Det blir så tradigt.

Blir det inte trådigt?

Ciryon

</förvånad>

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Blir det inte trådigt?

Ciryon

*trumvirvel*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-11 15:38

Det här gäller leverans i Sverige? Over there skall dom väl ännu hinna ut i augusti enligt Forbes.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-11 16:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alfa
Det här gäller leverans i Sverige? Over there skall dom väl ännu hinna ut i augusti enligt Forbes.

Först beställt får väl först leveretat... Så det kan nog komma några tidigt till sverieg oxå...
Men det var väl lite segt med tidiga beställningar här om jag minns rätt

Jag la en beställning precis när dem släpptes, men får nog inte den fortare än några andra ändå.

Alla återförsäljare skall få dem samtidigt!
Sen kanske dem inte får alla som dem lagt order till, men några till varje om jag fattat rätt, och den första utav dem som kommer in skall jag ha.

  • Medlem
  • 2003-08-11 17:04

Är det inte möjligt att singelprocessorvarianterna kommer i Augusti?

I början sades det att dem börjar levereras med Dual 2,0 följt av 1,8 , 1,6

Men det blir säkert så att Single kommer denna månad, 1-2 veckor till för en Dual.

konstigt bara att på Apple Store står det fortfarande 7-10 veckors leverans, och då är vi inne i Oktober!

  • Medlem
  • 2003-08-11 18:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
I början sades det att dem börjar levereras med Dual 2,0 följt av 1,8 , 1,6

Men det blir säkert så att Single kommer denna månad, 1-2 veckor till för en Dual.

konstigt bara att på Apple Store står det fortfarande 7-10 veckors leverans, och då är vi inne i Oktober!

6-8 veckor står det på 1,8Ghz. Skulle tro att de priserna gäller från när man beställer maskinen. Alltså borde jag få min 1,8 om två veckor (eller troligtvis fler)!:rolleyes:

ARRRRRGHHHHHHH!!!!!!

Ringde nyss fick prata med en tjej på Apple Store Sverige.

Dem kommer i mitten av
Oktober, de skall byggas först, sa hon.

Det är ont om delar!

Och även om du beställt första dagen som jag gjort, så är det mitten av oktober som gäller!

Jag funderar alvarligt på att skita i G5 nu..

MITTEN AV OKTOBER??

Vad har PC släppt då 5,0Ghz??

Apple G5 världens snabbaste persondator... MEN HALLÅ!

Man kan inte bara göra en prototyp, den skall finnas tillgänglig också, och när den väl finns, så har PC hunnit förbi igen, inte för att det är avgörande, men är så jäv...a trött på Apple som lovar och ALDRIG kan hålla nåt.

  • Medlem
  • 2003-08-11 18:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
går man in på applestore sverige står det 7-10 veckor...sug på den

Jo det är ju det tråden handlar om... :rolleyes:

men oktober är ju för jäkligt lång tid.... =/

Dock kanske vi får de versionerna som funkar med allt och alla.....?

  • Medlem
  • 2003-08-11 20:40

Han som min far pratade med idag på AppleStore sa att de skulle levereras i Augusti eventuellt i början av September. Det senare gäller säkert dual 2Ghz som det skulle vara längre väntetid på.

Apple räknar med att alla som beställt en Power Mac G5 ska få den i augusti. Även svenska Apple lämnar samma besked.

12/8

Går att läsa på:
http://macworld.idg.se/ArticlePages/200308/12/20030812104551_MW152/20030812104551_MW152.dbp.asp

Jasså då har det gått åt pipan nu för mig!

Idag fick jag min chock fårn Applestore att min Dual 2 Ghz kommer mot fjärde veckan av oktober tidigast, kanske till och med någon dag in i november innan den är utanför dörren sa hon.
Fan vad trevligt att man har beställt en dator så har snart halva livslängden gått på dator innan man ens får den, Jippppppi Apple bra jobbat.

va!? november!?!?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
ƒ‘## vad trevligt att man har beställt en dator så har snart halva livslängden gått på dator innan man ens får den, Jippppppi Apple bra jobbat.

Så kan man också se det.

Allvarligt!!

Vilken PC skall man köpa om man vill ha extremt mycket kraft, eftersom jag är Anti PC, men vad gör jag, kan ju inte vara arbetslös och inte producera musik om inte jag har någon dator...

Skall man behöva byta plattform?

Jag gör det nog snart!

Alla Pc polare mobbar en för att man kör mac, man står upp för mac varje dag, beställer G5:a får den ett halvår efter hallå!!!

Finns snygga PC burkar också..

http://www.alienware.co.uk/gaming_main.aspx

  • Medlem
  • 2003-08-13 18:49

Du vet deras burkar är inte så värst bra. Det snackas mycket om deras överpriser som PC människor de är samt prestanda m.m

Men dem kanske kan levereras när man beställt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Allvarligt!!

Vilken PC skall man köpa om man vill ha extremt mycket kraft, eftersom jag är Anti PC, men vad gör jag, kan ju inte vara arbetslös och inte producera musik om inte jag har någon dator...

Skall man behöva byta plattform?

Jag gör det nog snart!

Alla Pc polare mobbar en för att man kör mac, man står upp för mac varje dag, beställer G5:a får den ett halvår efter hallå!!!

Finns snygga PC burkar också..

http://www.alienware.co.uk/gaming_main.aspx

Frågan blir då? Vad ska du använda datorn till och vad ska datorn få kosta samt kan du bygga datorn själv. För då vet jag en mycket bra och absolut snabb dator.
Förutsagt att du menar allvar.

Själv började jag att tänka i de banor för man kanske trots allt får köpa en Pc dator i samma prisklass som mancen var i.

För jag litar inte en minut på AppleStore eller på Apple! Om att de kommer i oktober utan kan mycket väl bli ytterligare förseningar, det skulle jag inte bli förvånad över om det så blir!

Jag vill ju verkligen ha en G5:a har alltid använt mac, men att titta på vad PC har att erbjuda är man ju tvungen till om man inte vill slösa bort pengarna på en G4 Dual, vilket jag inte tror är så mkt snabbare än en PC med värsta snittet.

Så kommer inte G5 inom kort som jag beställt, så skall jag börja se mig omm att gå över till ett annat system.

Jag skall ha den till musikinspelning Audio, ljudkort har jag externt firewire, så mina krav är:

FireWire 2st
Usb 2.0 2-6st
Grafikkort med stöd för dubbla platta skärmar DVI
Snabb hårddisk 120Gb gärna 2 interna
snabbaste processorn PC har att erbjuda.
15,-2gb internminne 466Mhz gärna
snabb systembuss

Inga skärmar, det har jag, budget jag har at röra mig med: 34.000:-

Har polare som kör musikinpelning på PC, han har gett 10.000kr för den den tuffar på fortare än min 1Ghz G4, när jag kör mjukvarusyntar hackar dem, på pc flyter dem på utan problem, och då med en processor som inte överstiger 1Ghz P4.

Så PC är snabb oavsett vad man tycker om det, och kan inte Apple leverera som sagt, ja då får man väl köpa PC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-14 09:44

Jepp, köp en PC så vet du vad du får, och du får det idag. De som tycker det är värt att vänta på G5 får göra det..Om du måste ha en dator nu så köp en nu. Visst är det jobbigt att Apple inte kan leverera, men det var knappast oväntat att det skulle komma förseningar?

  • Medlem
  • 2003-08-14 09:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag vill ju verkligen ha en G5:a har alltid använt mac, men att titta på vad PC har att erbjuda är man ju tvungen till om man inte vill slösa bort pengarna på en G4 Dual, vilket jag inte tror är så mkt snabbare än en PC med värsta snittet.

Så kommer inte G5 inom kort som jag beställt, så skall jag börja se mig omm att gå över till ett annat system.

Jag skall ha den till musikinspelning Audio, ljudkort har jag externt firewire, så mina krav är:

FireWire 2st
Usb 2.0 2-6st
Grafikkort med stöd för dubbla platta skärmar DVI
Snabb hårddisk 120Gb gärna 2 interna
snabbaste processorn PC har att erbjuda.
15,-2gb internminne 466Mhz gärna
snabb systembuss

Inga skärmar, det har jag, budget jag har at röra mig med: 34.000:-

Har polare som kör musikinpelning på PC, han har gett 10.000kr för den den tuffar på fortare än min 1Ghz G4, när jag kör mjukvarusyntar hackar dem, på pc flyter dem på utan problem, och då med en processor som inte överstiger 1Ghz P4.

Så PC är snabb oavsett vad man tycker om det, och kan inte Apple leverera som sagt, ja då får man väl köpa PC.

Men väntar du på G5:an så får du en maskin som inte bara är likvärdig dina kamraters, utan också snabbare!;)

fast - att pilla med musik på PC är nog riskfyllt...vad jag har hört - även ifrån erfarna pc-musikanter men - har du pc-polare som kör musik...ja då kanske det är värt att prova...

angående snabba hårddiskar...såg på barefeats att en extern firewire 800 är lika snabb som en intern SATA-hårddisk med samma RPM...

jag skall beställa en Dual 2 Ghz själv...men jag väntar tills dom har kommit ut och man kan kolla tester...

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag vill ju verkligen ha en G5:a har alltid använt mac, men att titta på vad PC har att erbjuda är man ju tvungen till om man inte vill slösa bort pengarna på en G4 Dual, vilket jag inte tror är så mkt snabbare än en PC med värsta snittet.

Så kommer inte G5 inom kort som jag beställt, så skall jag börja se mig omm att gå över till ett annat system.

Jag skall ha den till musikinspelning Audio, ljudkort har jag externt firewire, så mina krav är:

FireWire 2st
Usb 2.0 2-6st
Grafikkort med stöd för dubbla platta skärmar DVI
Snabb hårddisk 120Gb gärna 2 interna
snabbaste processorn PC har att erbjuda.
15,-2gb internminne 466Mhz gärna
snabb systembuss

Inga skärmar, det har jag, budget jag har at röra mig med: 34.000:-

Har polare som kör musikinpelning på PC, han har gett 10.000kr för den den tuffar på fortare än min 1Ghz G4, när jag kör mjukvarusyntar hackar dem, på pc flyter dem på utan problem, och då med en processor som inte överstiger 1Ghz P4.

Så PC är snabb oavsett vad man tycker om det, och kan inte Apple leverera som sagt, ja då får man väl köpa PC.

Med 34000 kr så kan du få precis det du önskar dig!
Det blir inga problem!

Säg till så kan jag fixa dig pc specifikation som du kan titta på med pris på 34000Kr

Jag väntar på Mac:en, den är väl värd att vänta på, en JO det är en överasskning om de inte kommer innan slutet av oktober in i november, jag kan räkna med 1-3 veckor senare men inte 3-4 månader. Man vill ju jobba i mac miljö och OS-X, har ju licenser på Cubase mm för ett antal tiotusenkronor.. När man tänker på att sitta vid PC så är det som att licenser och sånt inte hör till PC utan där är det bara piratkopiering som gäller.

när man säger att man skall köpa XP till en Pc, får man onda blickar... men det köper du väl inte!! Men om folk betalar för programmen kanske dem blir bättre också.

Nää mitt folk, det blir min G5:a ändå, trots väntan. Jag hoppas bara att för en gång skull få den innan julafton.

update: 14 augusti

Leveranser av Dual G5

* Enligt Macoteket är deras leveranser 10 September

* Enligt InWarehouse så har dem fått Augusti spikat av Apple

* Enligt Apple Store slutet av oktober

* Enligt Macworld skall alla skeppas i
Augusti

Är det så att Apple Store får sina senare kanske??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-14 11:52

Ja, jag har hört att Apple Store inte är prioriterad av Apple.

Bevaka tråden