Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera Apple program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • lund
  • 2014-11-13 15:18

Är det möjligt att avinstallera apples default program. Jag tänker på Photo Booth, iMovie och garageband.
Jag använder inte dessa och kommer med största sannolikhet inte att göra det.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-13 15:20

Gör ett våghalsigt försök, dra programmen till Papperskorgen och töm den sedan.

Det är bara att dra till papperskorgen och tömma den. Om du vill spara nån extra Gb hårddiskutrymme så kan du även slänga mappen "GarageBand" i Macintosh HD/Bibliotek/Application Support.

  • Medlem
  • 2014-11-13 15:32

iMovie och Garageband kan man ta bort. Photo booth vet jag inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-13 16:00
Ursprungligen av Konrad:

Gör ett våghalsigt försök, dra programmen till Papperskorgen och töm den sedan.

Kanske köra Appcleaner också, allt försvinner inte om man bara drar programmen till papperskorgen!

  • Medlem
  • lund
  • 2014-11-13 18:22

ok. tack. jag testar...

Jag avinstallerar det mesta med "Appcleaner".
Drar programmet jag vill avinstallera till Appcleaner så samlar den alla filer som är kopplade till programmet (Installationsfiler mm)

Få program som kommer med medföljande avinstallationsprogram.

Inte riktigt allt - inte för att det spelar roll men denna app lämnar ofta kvar en hel del :-). Jag använder den ändå. Jag kollar dock alltid mapparna för start items och daemons manuellt - det är sädana som kan skapa problem - allt annat är harmlöst.

Ursprungligen av Emanuel L:

Jag avinstallerar det mesta med "Appcleaner".
Drar programmet jag vill avinstallera till Appcleaner så samlar den alla filer som är kopplade till programmet (Installationsfiler mm)

  • Medlem
  • lund
  • 2014-11-14 07:55

Jag provade med appcleaner och allt verkar fungera perfekt. Tackar

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-14 08:29
Ursprungligen av Gnulia:

Kanske köra Appcleaner också, allt försvinner inte om man bara drar programmen till papperskorgen!

Inställningsfiler kan ju vara bra å ha kvar ifall man ångrar sig. De tar ändå "inget" utrymme.

1
Bevaka tråden