Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Innehållsförteckning i word

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-12 14:44

Word är iaf för mig en av livets små plågor, som ett getingstick i röven på midsommarafton, eller en finne på näsan vid första dejten, det sista man vill men det händer ibland. Nu är det precis så, jag sitter med skiten för en kunds räkning och ska göra en innehållsförteckning på ett längre dokument, men nu har helt plötsligt innehållsförtecknings-funktionen maskerat sig, gömd i det fördolda av microsofts foliehattar... Är det någon som vet hur man gör numera, alla rubbar är formaterade rätt men jag hittar inte själva funktionen att rendera ut innehållsförteckningen och alla tutorials jag hittat ser ut att vara i en äldre version av word, och där finns den retsamt tydligt med i varje exempel.

Sitter med word 2011 - ver 14.4.5

Skjut mig!

Ursprungligen av Fredric:

Word är iaf för mig en av livets små plågor, som ett getingstick i röven på midsommarafton, eller en finne på näsan vid första dejten, det sista man vill men det händer ibland. Nu är det precis så, jag sitter med skiten för en kunds räkning och ska göra en innehållsförteckning på ett längre dokument, men nu har helt plötsligt innehållsförtecknings-funktionen maskerat sig, gömd i det fördolda av microsofts foliehattar... Är det någon som vet hur man gör numera, alla rubbar är formaterade rätt men jag hittar inte själva funktionen att rendera ut innehållsförteckningen och alla tutorials jag hittat ser ut att vara i en äldre version av word, och där finns den retsamt tydligt med i varje exempel.

Sitter med word 2011 - ver 14.4.5

Skjut mig!

Infoga->Index och förteckningar->Innehållsförteckning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-12 15:18
Ursprungligen av pmarriott:

Infoga->Index och förteckningar->Innehållsförteckning

Måste fått Bulgariskt Spice i kaffet i morse, är jag blind och dum,, enligt min trötta hjärna verkar ju den funktionen inte längre finnas med under infoga, eller någon annanstans heller för den delen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-12 15:26
Ursprungligen av Fredric:

Måste fått Bulgariskt Spice i kaffet i morse, är jag blind och dum,, enligt min trötta hjärna verkar ju den funktionen inte längre finnas med under infoga, eller någon annanstans heller för den delen...

Här har du en youtubefilm om hur man gör
http://www.youtube.com/watch?v=19fiU1XItvA

Min ser ut så här. Har också 14.4.5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-12 15:36

Fan vad oklart! Jag går och tar en öl!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-12 15:40
Ursprungligen av Gnulia:

Här har du en youtubefilm om hur man gör
http://www.youtube.com/watch?v=19fiU1XItvA

Känns som att jag har en helt annan vy,, har testat alla olika vyer jag hittar men inget som ser ut som den man ser i alla youtube tutorials etc... En dag med Word och man hoppas på Ebolan ska komma och hjälpa en,, phuu...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-12 19:07
Ursprungligen av Fredric:

Känns som att jag har en helt annan vy,, har testat alla olika vyer jag hittar men inget som ser ut som den man ser i alla youtube tutorials etc... En dag med Word och man hoppas på Ebolan ska komma och hjälpa en,, phuu...

Kan du använda dig av knapparna, dvs klicka på Dokumentelement och välja den där? (Word 14.4.1)

För övrigt anser jag att Word bör förstöras.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-13 15:19
Ursprungligen av Fredric:

Fan vad oklart! Jag går och tar en öl!

WTF? Har du inte datakörkort?

1
Bevaka tråden