Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Proxy Fel eller?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-12 12:37

Hej hoppas på hjälp från någon klurig.

Jag har skapat ett konto på http://ntv.mx/ för att kunna kolla svenska kanaler i asien. När jag sedan streamar online på en gammal windowsmaskin så fungerar det klockrent, men när jag loggar på med min Mac Air så får jag ett felmeddelande när jag försöker streama och det går inte. ntv.mx säger det beror på proxy inställningarna och jag har ingen kolla alls på detta. Mina inställningar ser ut som på bilden - vad lan jag göra??? Retar ihjäl mig på att det inte fungerar på en ny Mac Air men på en 5 år gammal windows maskin.

Mycket tacksam för tips.

Nick

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-12 13:30

Om det är felkonfigurerat beror det ju inte på om det är Mac eller Windows, oavsett ålder
Ska du ha proxyinställningar (jag känner inte till tjänsten)? Det är inte VPN du ska konfigurera?
Men enligt din bild borde du väl ha ett kryss i protokollet http...

Prova med en annan webbläsare? Chrome eller Firefox.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-12 14:12

Hej Tack, men samma problem vilken webbläsare jag än använder. Kryssar jag i HTTP så frågar den efter en webbproxyserver och det har jag ju ingen aning om.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-12 14:24

Det ska isf vara IPnumret som du får via tjänsten. Säger de att du ska använda proxy måste de också ge dej konfigureringen för det.
Vad har du för inställningar på Windowsmaskinen?

Behövs ingen VPN/proxy för tjänsten.

Har du samma DNS-inställningar på din dator med OS X som din Windows-dator?
Är båda uppkopplade på samma sätt till ditt nätverk?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-12 15:10

Nej Ingen VPN behövs - jag ska kolla imorgon inställningarna på windows maskinen

Man kan klicka i att upptäcka proxyserver automatiskt. Det är så standardinställningen i Windows är, om jag kommer ihåg rätt.
Vad som händer då är att maskinen försöker hitta en server som har en proxykonfiguration den kan använda.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-13 09:18

Detta börjar bli mäkta irriterande. Idag åkte jag till en restaurant, tog upp macen och loggade in och allt fungerade perfekt. Sen drog jag till ett cafe och samma där allt fungerade. Nu hemma igen och här fungerar det inte MEN den gamla windows maskinen fungerar. Hur är detta bara möjligt?

1
Bevaka tråden