Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en säkerhetsbrist upptäckt i IOS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En metod för att installera falska och skadliga appar på en IOS-enhet har upptäckts av ett säkerhetsbolag som nu redogör hur användare bäst kan skydda sig.

Läs hela artikeln här

Det var inte den kortaste processen för att bli sårbar...

Ursprungligen av Weedberg:

Det var inte den kortaste processen för att bli sårbar...

Lik förbannat lyckas en ganska stor skara användare med det. Jag tror att en väldigt, väldigt stor procent av de drabbade dessutom använder en jailbreaking...men det blir ju inga nyheter om Apple, om användaren är SÅ korkad.

Ursprungligen av Segas:

Lik förbannat lyckas en ganska stor skara användare med det. Jag tror att en väldigt, väldigt stor procent av de drabbade dessutom använder en jailbreaking...men det blir ju inga nyheter om Apple, om användaren är SÅ korkad.

Hur vet du att det är "en ganska stor skara"?

Jag har inte sett något om antalet eventuellt drabbade användare

Det är skrämmande. Jag har också hört att om man snor en iPhone och installerar ett hackat iOS som suger ur allt och skickar via nätet - och lämnar tillbaka den till ägaren - så kan man suga ut allt ur den via nätet. Scarry. Jag har också hört att man kan avlyssna vad folk pratar om i sina sovrum; det enda som krävs är att man gör ett inbrott när dom inte är hemma och installerar en dold mikrofon med sändare i sovrummet! Eller att tjuvar kan tömma kontot på stålar; det enda dom behöver är kortet och koden!!! Herregud. Kan det verkligen vara så?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-12 00:02

Du glömde en smiley

1
Bevaka tråden