Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Time Machine filer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har gjort bort mig genom att av misstag dirigera Time Machine filer till min vanliga hårddisk. Det fungerade givetvis inte men jag fick ett problem när jag skulle installera Yosemite. Jag får ett meddelande att det inte går att installera Yosemite eftersom det ligger Time Machine filer där. Jag försökte då få bort dessa men lyckades inte. Jag fick ett felmeddelande att åtgärden inte lyckats! Hur skall jag göra?

Senast redigerat 2014-11-11 15:52
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-11 18:26

Hur försökte du få bort dem? Hur ser felmeddelandet ut?
Har du en extern disk använder du den för TM. Har du ingen bör du skaffa en.
Efter att ha bytt TMdisk i Systeminställningarna borde du kunna radera filerna från din hårddisk, och installera Yosemite.

Ursprungligen av kenjon:

Hur försökte du få bort dem? Hur ser felmeddelandet ut?
Har du en extern disk använder du den för TM. Har du ingen bör du skaffa en.
Efter att ha bytt TMdisk i Systeminställningarna borde du kunna radera filerna från din hårddisk, och installera Yosemite.

Jag har en extern hårddisk dom jag nu göt back up på! Jag försökte ta bort filerna från min vanliga disk genom att i "stjärnorna" markera back up filer samt använda "ta bort back up filer " under kugghjulet. Jag fick ett felmeddelande som sa ungefär så här. "Åtgärden kan inte slutföras eftersom ett oväntat fel inträffade. felkod 8094"

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-11 22:48

Stjärnorna??? Kugghjulet??? Var hittar du dessa?
Kan du inte bara öppna ett Finderfönster och välja din hårddisk i vänsterspalten? Då borde du se Användare, Program, System mm. Och även din backupfil. I så fall kasta den i Papperskorgen och töm den.

1
Bevaka tråden