Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ändra funktionen på den gröna knappen i fönsterkontroller i Yosemite?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gillar verkligen det mesta med Yosemite förutom att de ändrat den gröna maximeraknappens funktion till att nu istället innebära att det blir helskärm av aktuellt fönster.

Problemet är om jag som ett exempel arbetar i det utmärkta programmet TouchDraw och där öppnar flera fönster samtidigt vilket jag ofta gör så blir dessa som standard ganska små och då vill jag maximera dessa, men jag vill inte att de ska bli helskärmsfönster eftersom jag använder andra program samtidigt, exempelvis Finder där jag drar in pdf:er till TouchDraw.

Nu måste jag manuellt ändra storlek på varje fönster vilket är superirriterande.

Till frågan: Kan man ändra tillbaka så att den gröna knappen funkar som den gjorde innan Yosemite på nåt sätt, eller finns det något annat kommando man kan använda för att uppnå samma sak?

  • Medlem
  • 2014-11-10 19:16

Håll ner Alt när du klickar på den gröna plutten. Då ska den fungera som tidigare sägs det.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-11-10 21:12

Programmet Moom ger fler funktioner till gröna knappen. Jag har inte testat det i Yosemite ännu, men det har varit en klar personlig favorit sedan länge. Demo finns, värd att kolla in.

Alt funkade! Tusen tack!

Ska kolla in Moom också...

Ursprungligen av filuren:

Programmet Moom ger fler funktioner till gröna knappen. Jag har inte testat det i Yosemite ännu, men det har varit en klar personlig favorit sedan länge. Demo finns, värd att kolla in.

Moom funkar utmärkt i Yosemite. Rekommenderas. Superenkelt att lägga upp fönster så som man vill ha dem.

1
Bevaka tråden