Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify Connect för Mac och pc

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spotify-användare med Premium-konto kan nu använda Connect även med sin Mac eller pc.

Läs hela artikeln här

Stor mening att ens starta Spotify på min mobil för att sen spela upp ljudet på min dator... Vill hellre kunna starta Spotify från min dator och välja tex receivern som uppspelningsenhet.

  • Medlem
  • Borås
  • 2014-11-08 13:10

Airfoil ihop med Remoteless fungerar mycket bra tycker jag.

Ursprungligen av kristofferjo:

Stor mening att ens starta Spotify på min mobil för att sen spela upp ljudet på min dator... Vill hellre kunna starta Spotify från min dator och välja tex receivern som uppspelningsenhet.

Förutsatt att receivern stödjer Spotify Connect så är det väl tanken att man ska kunna göra så? Och det finns ju absolut en mening att starta det från mobilen, det blir ju som en fjärrkontroll, och musiken bryts inte när man t ex får ett samtal. Väldigt fiffigt t ex på fest.

Ursprungligen av irrelogical:

Förutsatt att receivern stödjer Spotify Connect så är det väl tanken att man ska kunna göra så? Och det finns ju absolut en mening att starta det från mobilen, det blir ju som en fjärrkontroll, och musiken bryts inte när man t ex får ett samtal. Väldigt fiffigt t ex på fest.

Du har helt klart en poäng där!

Ursprungligen av kristofferjo:

Vill hellre kunna starta Spotify från min dator och välja tex receivern som uppspelningsenhet.

Ursprungligen av irrelogical:

Förutsatt att receivern stödjer Spotify Connect så är det väl tanken att man ska kunna göra så?

Det finns en beta av Spotify där Connect erbjuds även på desktop. Tyvärr så har de valt att enbart släppa den för Windows. Förhoppningsvis kommer det snart en skarp version både till OS X och Windows.

Ursprungligen av Ola:

Airfoil ihop med Remoteless fungerar mycket bra tycker jag.

Ja, om subwoofern fungerade med Airplay så skulle det vara perfekt. Det verkar den inte göra i min receiver från Denon.

Ursprungligen av maskh:

Det finns en beta av Spotify där Connect erbjuds även på desktop. Tyvärr så har de valt att enbart släppa den för Windows. Förhoppningsvis kommer det snart en skarp version både till OS X och Windows.

Finns för Mac med http://download.spotify.com/beta/spotify-app-...

Ursprungligen av kristofferjo:

Ah, vad trevligt! Tack.
Känns lite enklare att strömma musiken från datorn än från telefonen.

1
Bevaka tråden