Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imessage och Facetime säkrare än konkurrenter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en genomgång av hur säkra olika chattjänster är att använda hamnar Apples Imessage och Facetime i topp bland de mest välkända tjänsterna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-07 09:35

En "okänd" funktion bland mina vänner är att FaceTime kan användas för röstsamtal. De flesta tror att FaceTime enbart innebär videosamtal.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-11-07 10:33
Ursprungligen av kenjon:

En "okänd" funktion bland mina vänner är att FaceTime kan användas för röstsamtal. De flesta tror att FaceTime enbart innebär videosamtal.

Ja, Apples gjordet det inte enkelt för sig när dom lade in ett ord i produkt/funktionsnamnet som appelerar till underförstått *alltid* bild/video. Då ska man inte bli så förvånad när andra användare inte drar den automatiska slutsatsen att det går att bara köra ljud i en videolösning.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-11-10 09:16

Märkligt att BlackBerry Messenger får underkänt på "Can you verify contacts’ identities?". I BBM måste man ju bjuda in sina kontakter, som sen bekräftas med en PIN-kod.

Eller missförstår jag vad som menas...?

Ursprungligen av AndyK:

Märkligt att BlackBerry Messenger får underkänt på "Can you verify contacts’ identities?". I BBM måste man ju bjuda in sina kontakter, som sen bekräftas med en PIN-kod.

Eller missförstår jag vad som menas...?

Stämmer. Det är många märkliga saker med den där tabellen (som ser ut att vara gjord av en 3-åring) tycker jag.

1
Bevaka tråden