Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur raderar jag videor i Iphoto?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2014-11-06 20:33

Hej Jag vill veta hur jag raderar videor i Iphoto.
Jag försökte höger klicka på vald video men radera funktion markeras inte. Jag sökte i hjälp men kunde bara läsa om hur man raderar bilder.

På samma sätt som du raderar en bokstav när du skriver text. Markera filmen och tryck på backstegstangenten.
Har du kollat i hjälpen till iPhoto?

Radera eller återställa en bild

Du kan radera en eller flera bilder från biblioteket.

VARNING: När du raderar bilder ur biblioteket raderas de helt från iPhoto. Bilder som raderas ur biblioteket raderas också från alla de album, bildspel, eller projekt som böcker, kalendrar och kort där de visas.

Om du ångrar att du raderade en bild så kanske den kan återskapas.

Göm
Radera en bild ur biblioteket
Markera bilden som ska raderas.

Gör något av följande:

Tryck på backstegstangenten.

Flytta pekaren över bilden och klicka på nedåtpilen som visas i det högre vänstra hörnet. Klicka på symbolen för iPhotos papperskorg i den kontextmeny som visas.

Dra den markerade bilden till papperskorgen i källistan.

Välj iPhoto > Töm papperskorgen.

Du visar menyraden i helskärmsläge genom att flytta pekaren till överst på skärmen.

VARNING: När du tömmer brevlådan raderas bilden permanent från datorn. Du kan inte att återskapa bilden om du inte säkerhetskopierat biblioteket med Time Machine eller sparat en säkerhetskopia på annat sätt, t.ex. på en DVD-skiva.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2014-11-07 06:23

Tack för svaret. I vissa visningslägen fungerade det att radera genom markera filmen och högerklicka och radera. Och i andra visningslägen gjorde jag samma sak: markera högerklicka och radera knappen var grå markerad. Men nu är filmerna borttagna!

1
Bevaka tråden